SemikolonP Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Glem 4.1-, 5.1- og 7.1-surround. Alt du trenger er ...et simpelt sett med stereo-høretelefoner? http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/foxhmslf/post/13932 Blir bra hvis teknologien blir brukt i spill og filmer. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Vill ikke får den samme følelsen av lyden som store høyttalere da Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Skal man absolutt ha høy lyd fra surround annlegget, kan man gjerne kjøpe et anlegg til 10k, men tror dette programmet kommer til å være ment for situasjoner der brukeren velger å bruke headsett, f.eks. spill. Edit: Leif Endret 16. august 2006 av :P Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg har opplevd litt sånn med mitt headsett, mulig jeg missforstår da... Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 hmm.. jeg kan ikke forstå hvordan man kan få samme opplevelsen som ved et vanlig anlegg. Har testet slike surroundheadset og jeg ble ikke helt "tilfredsstilt" ( hihihi ). Akkurat som vg sin papirutgave hadde omtale om et 3.1 anlegg som visstnok skulle være akkurat like bra 5.1 og 7.1. Det er jo helt på tryne. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 skal finnes en lang tråd om akkurat dette en eller annen plass her , tror i kategorien annet det var jeg så det . til spill tror jeg dette kan være en bra teknoligi , men til fimere kommer dette aldrig til og slå gjennenom , tenk deg og sitte på kino med headsett , og man får heller ikke sikklig dyp bass som sitter i brystet Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Kino salen er vel svær? Der er det plass til store høytallere og alle skal uansett høre det samme. Headsett på kino er som lommetv til Wii og Xbox360. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 vell med tanke på hvor mye prossesering lyden trenger for og høres sånn så er det tvilsomt at den kommer i andre alternativer og da blir det headsett i kinoen . men jeg ikke noe tror for at denne lydtypen kommer på film , men spill er det nokk litt større sjangse for at det skjer Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Litt old. Tror dette+en rumperister kunne gjort seg jeg for en usosial filmseer. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Dette har vært tatt opp en eller annen gang før, og da lastet jeg ned lydklippet som ligger vedlagt. Stilig effekt! Husk hodetelefoner! Cereni___Holophonic.mp3 Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det der var jo bare ekkelt. Kjennes ut som om lyden "går" rundt på hodet ditt, begynte å klø der jeg følte den var. Kanskje jeg bare er lit spesiell, men jeg likte ikke det der i det hele tatt. Stereo er stereo! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det der var jo bare ekkelt. Kjennes ut som om lyden "går" rundt på hodet ditt, begynte å klø der jeg følte den var. Kanskje jeg bare er lit spesiell, men jeg likte ikke det der i det hele tatt. Stereo er stereo! 6699430[/snapback] Poenget er liksom at dette er surround da, til film vil jeg si at dette duger bedre enn stereo. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Skjønner det, men jeg likte det ikke. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Skjønner det, men jeg likte det ikke. 6720602[/snapback] Så la være å høre på det. Så enkelt. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Det er såå utrolig lenge siden disse ble lagt og ut og var "tøft". Nå er det bare idiotisk at personer som ikke kan søke på diverse forum klarer å legge ut poster. Siden du legger ut gamle ting "" så må duvære det største, mest evneveiket nullet jeg noengang har vært så uheldig å rote meg borti. Det eneste jeg kan unne deg er et miserabelt liv med samtlige ekle tropesykdommer for så å dø en latterlig død. Måtte det skje ved at du blir rævpult av en spedalsk spermhval til du sprekker for så å bli puttet i en smelteovn der døren blir sveiset igjen og du brenner for evig og alltid Endret 31. august 2006 av CFD Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Uff, like gammelt som skogen. "Hvorfor blir ikke dette brukt i spill?" Trolig fordi akkurat denne teknikken er vanskelig/umulig å gjøre live, men andre teknikker er brukt i spill i et tiår. Det er ingenting nytt med 3D-lyd i spill ut fra to kanaler. http://en.wikipedia.org/wiki/Head-related_transfer_function http://en.wikipedia.org/wiki/Psychoacoustics Tråder om dette (søk etter HRTF?) finner du sikkert flere år bakover i forumet. Lenke til kommentar
jakke2 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Kan Dette være noe ?? Ekte 5.1 surround hodetelefon, og "headtracking" er interessant Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ja og nei IMO. Det er "noe", men absolutt ikke noe jeg vil ha. Det har ingenting i spill å gjøre og det eneste praktiske bruksområdet er 5.1 preencodet materiale (filmer på DVD) som skal høres i headsett, men det er også et ganske snevert område da seks diskrete høytalere er bedre. Hva mener du med "ekte" ? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ser jo kun ut som det er 2elementer og da vil det aldri bli like bra som ordentlig sorrund. Men nå skal det sies at vi mennesker har problemer med å skille lyder som kommer rett forran og rett bak. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 jeg ser "flammeteamet" er ute og leker litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå