Gå til innhold

Ny HTPC (conroe) til ca 10.000,-

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg HTPC og ønsker innspill på dette oppsettet som jeg har satt sammen hos SHG. At støynivået ikke ødelegger opplevelsen er viktig samt at det er ytelse til å kjøre litt spill. Harddisk har jeg fra før. Er også interessert i tips på bra trådløs tastatur og mus til dette.

ThermalTake Bach incl. Media Lab, Black -- 1.742,00

NorthQ NQ4001BX Silent PSU Xtra -- 408,00

Asus P5W/DH/Deluxe, LGA775 -- 1.834,00

Intel Core2 Duo E6300, BOX, LGA775 -- 1.632,00

Corsair Twin2X1024A-6400, 2x512MB -- 953,00

MSI NX7900GT-VT2D256EZ,PCI-E -- 2.640,00

NEC ND-3550, DVD±RW, Black -- 280,00

Hauppauge WinTV PVR-150MCE L.P. -- 449,00

SUM 9.938,00

Hvilke kabler vil jeg ellers trenge for å kjøre dette ut på TV-en? Har optisk kabel til surrondanlegget så lyden skal vel gå greit :)

-- gammon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

SHG har vel 7900GT billigere enn det der, XFX vil jeg tro. De har gode kjølere også.

Jeg ville valgt en annen strømforsyning, siden jeg vet at andre har hatt trøbbel med blant annet den der. Gå heller for SHGs egne strømforsyninger eller Seasonic.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

SHG har vel 7900GT billigere enn det der, XFX vil jeg tro. De har gode kjølere også.

Jeg ville valgt en annen strømforsyning, siden jeg vet at andre har hatt trøbbel med blant annet den der. Gå heller for SHGs egne strømforsyninger eller Seasonic.

Hilsen,

efikkan.

6689004[/snapback]

Grunnen til at jeg valgte akkurat det skjermkortet er fordi den har passiv kjøling, betaler gjerne litt ekstra for det :) Takk for tipset ang. strømforsyning, kan du være litt mer konkret når det gjelder dette? Skal helst ikke koste mer enn 700 kr...

Lenke til kommentar

Har akkurat bestillt et veldig likt oppsett. Har både samme hovedkort, prosessor og skjermkort. HER er en link til tråden jeg startet. Tråden er ikke helt oppdatert, så jeg har bestillt litt andre deler enn det som står der.

En ting som slo meg med oppsettet ditt, var at det ser ut som om du tenker på å kjøpe et ATX hovedkort sammen med et m-ATX kabinett. Tror ikke dette passer sammen, men det kan du sikkert sjekke før du bestiller. En annen ting, er at det er viktig å velge riktig DVD-spiller. Jeg vet av erfaring hvor irriterende det er å bygge en musestille HTPC med en DVD-spiller hylende hver gang jeg skulle se en film. Vet ikke hvordan den spilleren du har valgt er, men etter en flittig runde med google, virker det som Pioneer DVR-111D er en veldig god spiller for HTPC. Har iallfall bestillt denne spilleren selv, så kan si litt mer om den når den kommer.

Bortsett fra det, ser oppsettet veldig bra ut, men husk å sjekke om hovedkortet passer i det kabinettet. :)

EDIT: Leste litt på nettet om det kabinettet, og det ser ut som det klarer å takle ATX hovedkort også, så da er det sikkert i orden.

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Jepp, styrer unna NorthQ sine, men til mitt forsvar leste jeg en test på den typen strømforsyning her fra hardware.no og den fikk bare skryt :p Tror ikke SHG fører Fortron/Source, er det andre alternativer på deres nettbutikk som funker greit og er noenlunde stille?

Ang. dvd-spiller: Har sett i diverse andre tråder at flere brukere Nero eller lignende til å stille ned hastigheten på spillerne og at støyen da ikke blir plagsom. Andre som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...