Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Lett mc, Hvilken? Trimme?


Radi

Anbefalte innlegg

Hei.

Som sakt i Emnetitelen skal jeg ha meg lett-motorsykkel.

Har tenkt å kjøpe den innen en måned.

Prisklassen har jeg tenkt skulle være rundt 40.000,-

Jeg kjøper brukt eller nytt.

( Jeg bor i Akershus, I Ås, ved tusenfryd, ca. 30min fra Oslo. )

 

Jeg har sett litt på disse to sykklene:

- Honda NSR 125 (Brukt, 30.000,- km stand 29.000) LINK

- Rieju RS2 125 (Ny, 39.000,-) LINK

 

Hvem av de er best?

Foreløbig, er det Rieju'en jeg har tenkt å kjøpe.

Hvis ingen for meg til å ombestemme meg :p

 

Noen som evt. har noen andre anbefalinger på lett-sykkel?

Eller erfaringer med en av disse to sykklene?

 

Edit:

Jeg har nå tenkt å kjøpe Hyosung GT 125 R.

 

Takker for alle svar!! :)

Endret av Radi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, tusentakk for tipset.

Jeg fant 2stk i Moss, og det passer perfekt.

Det er kun 20-25min kjøre tur fra der jeg bor.

Pluss at jeg er godt kjent i Moss.

 

Hvorfor er Cagiva Mito'en den raskeste lett-sykkelen a?

Topp fart? Får man skaffet efektanlegg,

og diverse andre trimm deler lett til denne sykkelen?

Lenke til kommentar
Okey, tusentakk for tipset.

Jeg fant 2stk i Moss, og det passer perfekt.

Det er kun 20-25min kjøre tur fra der jeg bor.

Pluss at jeg er godt kjent i Moss.

 

Hvorfor er Cagiva Mito'en  den raskeste lett-sykkelen a?

Topp fart?  Får man skaffet efektanlegg,

og diverse andre trimm deler lett til denne sykkelen?

6688346[/snapback]

 

Det bare er den raskeste :!: sefølgelig vil du bli forbi kjørt av andre med trim men hvis du trimmer din, vil det gå som ett uvær. Trimdeler får du kjøpt omtrent over alt der de selger MC utstyr. Bare si hva sykkel du har så ordner de fleste det

Lenke til kommentar
Okey, bra og høre,  skal vel trimme den ja ;P

Men hvorfor er den raskere?

Det er jo 15HK og 125cc som andre lett-sykkler.

Noen som greier å forklare?

Har den mer besinforbruk enn andre lett-sykkler?

6688629[/snapback]

 

Det kommer ann på drev og hjul, det er den tekniske delen, men vet ikke hvor fort den går

Lenke til kommentar

Okey.

Hvor mye koster det å trimme, sånn ca?

Hva av deler er det man bytter da?

Jeg har ikke så mye peilig på mc,

så trenger en del råd, tips og hjelp med den biten ;P

 

Eksosen vet jeg at man ofte bytter, til effektanlegg.

Hva mer byttes for å få bedere ytelse/fart?

 

Hva skjer hvis man tar ut plomba?

 

Må man trimme/bytte delene selv, eller gjør butikken det for deg?

Det er jo ulovelig å trimme, så jeg antar at man må bytte delene selv.

Er det riktig? I såfall blir det kansje litt vanskelig for meg,

med lite peilig å trimme. Hvis jeg ikke har noen venner som har peilig.

Men jeg lærer og oppfatter ting raskt, så jeg klarer det vell.

Er vell ikke så vanskelig? Eller?

Endret av Radi
Lenke til kommentar

Det er ikke vits å trimme en lett motorsykkel ettersom de går rundt 120km/t orginalt. Går de raskere havner man alltid i grøfta en sen helgekveld. Hvilken sykkel du velger er opp til deg men jeg ville ikke valgt den NSR'en ettersom den er kjørt så mye. Kjøp ny eller kjøp en pent kjørt brukt sykkel.

Lenke til kommentar

Fra 120Km/t til 200Km/t er ganske stor forskjell, og for noen er det vits :p

Tror ikke jeg kommer til å trimme den med en gang,

Men jeg er ganske sikker på at jeg trimmer den ettervært.

Må jo ha penger til å trimme også.

 

Hvor mye koster det å trimme ca?

 

 

Edit:

Jeg har også kommet over en Derbi GPR125 Racing til 47k

Den har 26HK, og har kun gått 700km, 100% strøken.

Er Derbi'en bedre en Mito'en?

(Derbien blir veldig vanskelig å skaffe,

den er ved staavanger, og jeg bor rett utenfor Oslo)

 

Hvem burde jeg velge?

 

Edit2:

Jeg har kjøpt helt splitter nytt Shark effektanlegg til Mito'en.

Så jeg går for Cagiva Mito. ;D

Jeg skal antagelig kjøpe Mitoen fra en forhandler i Moss.

GMmotor.no

Endret av Radi
Lenke til kommentar
Fra 120Km/t til 200Km/t er ganske stor forskjell, og for noen er det vits :p

Tror ikke jeg kommer til å trimme den med en gang,

Men jeg er ganske sikker på at jeg trimmer den ettervært.

Må jo ha penger til å trimme også.

 

Hvor mye koster det å trimme ca?

 

 

Edit:

Jeg har også kommet over en Derbi GPR125 Racing til 47k

Den har 26HK, og har kun gått 700km,  100% strøken.

Er Derbi'en bedre en Mito'en?

(Derbien blir veldig vanskelig å skaffe,

den er ved staavanger, og jeg bor rett utenfor Oslo)

 

Hvem burde jeg velge?

 

Edit2:

Jeg har kjøpt helt splitter nytt Shark effektanlegg til Mito'en.

Så jeg går for Cagiva Mito. ;D

Jeg skal antagelig kjøpe Mitoen fra en forhandler i Moss.

GMmotor.no

6691282[/snapback]

 

Cagiva Mito er et godt valg!

Kjører fra de fleste andre lett mc som har trimmet for flere tusenlapper bare ved og ta ut 1 plombe og bruke 50 kr på større dyse!

 

Husk og stell godt med den sykkelen. Litten motor på høyt turtall kan fort gå galt! :ermm:

 

Hvis det er noe du lurer på med sykkelen kan du sende en mail til [email protected] så kan vi hjelpe deg så godt vi kan enten du skal kjøpe ny sykkel, trim eller orginale slitedeler til Cagiva.

Lenke til kommentar

Ja, tusentakk for hjelpen!

Jeg vil jo ikke slite ut sykkelen min.

har du noen tips, noe jeg skal bytte et e.l hvis jeg trimmer så den går fortere.

Vil jo at den skal leve så lenge som mulig,

og ikke måtte trenge å bytte masse ødlagte deler osv.

 

Hvor holder dere til i landet?

Lenke til kommentar
Litten motor på høyt turtall kan fort gå galt!  :ermm:

 

ta det med ro ;) disse syklene lever et liv over 6k ;) men så klart, det finnes grenser..

btw, synes du reklamerer litt vell mye nå :p

 

mito er en toppers sykkel, går godt!

når du først har kjøpt effektanlegg, kan du like godt ta knekken på resten av plombene (ikke spør meg hvor de er, har ikke så mye peil på mito,men vil tippe; innsug og luftfilteret)

men sørg for at du bruker riktig dyse :cool:

Lenke til kommentar

Okey. Takktakk.

Ja, jeg har en kompis med en del erfaring,

som sikkert kan ta en titt på det der, og fike og trikse litt ;P

Han snakket noe om å dysse opp forgasseren også eller no.

 

Hva mente du med:

Disse syklene lever et liv over 6k?

Lenke til kommentar
Okey. Takktakk.

Ja, jeg har en kompis med en del erfaring,

som sikkert kan ta en titt på det der, og fike og trikse litt ;P

Han snakket noe om å dysse opp forgasseren også eller no.

 

Hva mente du med:

Disse syklene lever et liv over 6k?

6704144[/snapback]

må dyse opp ja :)

 

disse syklene skal ha litt turtall..

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg tror ikke jeg skal kjøpe Cagiva Mito alikevel,

Fordi ejg ikke har nok penger, den er jævli dyr å registrere.

Så jeg var innom en mc butikk, bare 2min kjøre til fra huset mitt.

Og der hadde de ett tilbud på en sykkel.

 

Jeg kunne få en Hyosung GT 125 R for 45.000,- ink. ferdig reg.

og levert på døren hvis jeg ønsker det :p

 

Er dette er bra sykkel?

Den er vertfall helt vill, det er nesten umulig å se at det er en lett-sykkel,

Det ligner mer på en tong-sykkel. xD

 

INFO:

Motor: Tosylindret 75-graders V-motor. 4-takt. Luftkjølt. 2 overliggende kamaksler og 4 ventiler pr sylinder. 2 forgassere.

Kompresjon: 11,3:1. Boring og slaglengde: 44 x 41 mm.

Sylindervolum: 125 ccm.

Effekt: 11,6 kW (14,4 hk) v/11 000 o/min.

Dreiemoment: 9,7 Nm v/10 000 o/min.

Transmisjon: 5-trinns gearkasse. Kjededrift.

Chassis: Stål ramme.

Fjæring foran: Forgaffel. 120 mm fjæringsvei.

Fjæring bak: Stål svingarm og en støtdemper med justerbar fjæring. 110 mm fjæringsvei.

Bremser: Foran: En 300 mm skive og kaliper m/et stempel. Bak: En 230 mm skive og kaliper m/et stempel.

Felger: Aluminiumsfelger.

Dekkdimensjon: 110/70-17 foran, 150/70-17 bak.

Vekt: 167 kg.

Mål: Akselavstand: 1435 mm. Setehøyde: 790 mm.

Tankvolum: 17 liter, inkludert 2,5 liter reserve.

Toppfart: 110 km/t.

Farger: Rød.

Endret av Radi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei.

Jeg tror ikke jeg skal kjøpe Cagiva Mito alikevel,

Fordi ejg ikke har nok penger, den er jævli dyr å registrere.

Så jeg var innom en mc butikk, bare 2min kjøre til fra huset mitt.

Og der hadde de ett tilbud på en sykkel.

 

Jeg kunne få en Hyosung GT 125 R for 45.000,- ink. ferdig reg.

og levert på døren hvis jeg ønsker det :p

 

Er dette er bra sykkel?

Den er vertfall helt vill, det er nesten umulig å se at det er en lett-sykkel,

Det ligner mer på en tong-sykkel. xD

 

INFO:

Motor:  Tosylindret 75-graders V-motor. 4-takt. Luftkjølt. 2 overliggende kamaksler  og 4 ventiler pr sylinder. 2 forgassere.

Kompresjon: 11,3:1. Boring og slaglengde: 44 x 41 mm. 

Sylindervolum: 125 ccm.

Effekt: 11,6 kW (14,4 hk) v/11 000 o/min.

Dreiemoment: 9,7 Nm v/10 000 o/min.

Transmisjon: 5-trinns gearkasse. Kjededrift.

Chassis: Stål ramme.

Fjæring foran: Forgaffel. 120 mm fjæringsvei.

Fjæring bak: Stål svingarm og en støtdemper med justerbar fjæring. 110 mm fjæringsvei.

Bremser: Foran: En 300 mm skive og kaliper m/et stempel. Bak: En 230 mm skive og kaliper m/et stempel.

Felger: Aluminiumsfelger. 

Dekkdimensjon: 110/70-17 foran, 150/70-17 bak.

Vekt: 167 kg.

Mål: Akselavstand: 1435 mm. Setehøyde: 790 mm.

Tankvolum: 17 liter, inkludert 2,5 liter reserve.

Toppfart: 110 km/t.

Farger: Rød.

6709760[/snapback]

 

Hei

 

Jeg selger nå min Cagiva Mito 2006 modell for 49 995 + omreg til den som handler før 01.10.2006. Hentes i Oslo/Akershus.

 

Sykkelen har kun gått 1200 km og har fjernet plombe og større dyse. Tror dere skal lete lenge for å finne en sånn sykkel til den prisen!

Sykkelen du har kikket på har en egenvekt på 167 kg. Altså 30 kg mer en Cagiva Mito. Tror du skal bruke MYE mer en 49 995 kr totalt på denne sykkelen for å få en toppfart og en aks. som en Cagiva Mito har.

 

For mer info, send mail til [email protected].

Endret av tstuning
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Edit:

Jeg har nå tenkt å kjøpe Hyosung GT 125 R.

 

Takker for alle svar!!  :)

6688255[/snapback]

Med mindre du driter penger tror jeg du kan glemme trim. :nei:

Og 14,4HK på nesten 170kg? Den kan umulig gå bra. Ville ikke blitt overrasket om du ble forbikjørt av noen trimma mopeder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...