Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

folkehøyskoler, noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Heisann, har noen spørsmål her, håper noen kan hjelpe meg.

1. Er man absolutt nødt til å bo på skolen?, eller kan man bo på hybel i nærheten?

2. Har man mye fritid, eller får man mye ansvar?

3. Noen her somn har vært på Rødde folkehøyskole?

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, har noen spørsmål her, håper noen kan hjelpe meg.

1. Er man absolutt nødt til å bo på skolen?, eller kan man bo på hybel i nærheten?

2. Har man mye fritid, eller får man mye ansvar?

3. Noen her somn har vært på Rødde folkehøyskole?

På forhånd takk. :)

6688204[/snapback]

1. Nei, tror ikke det, men du burde bo der. Hvis ikke mister du alt det sossiale ved det. Det mye av poenget med å være på Folkehøgskole. Bli selvstendig, lære å omgås andre mensker (, selv de man ikke liker). osv osv

2. Ja, men det er 10% fraværgrense, har du vært borte mer enn 10% mister du stipendet. Det er ikke et hvileår som mange kaller det, men det er selvfølgelig ikke som å gå på Vidregående/Høgskole. Med andre ord ingen eksamen, men noen innleveringer er det. Uansett lærer du veldig av å gå på folkehøgskole.

3. Ja, anbefales! Du kommer garantert til å være veldig skeptisk de første dagene (/2 første ukene) pga skolens forhold til Kristendom, men tro meg, det er bedre enn å gå på en eller annen jalla folkehøgskole med f.eks. Jehovas vitner tro eller no sånt.

MVH En av fjorårets Rødde-elever

Lenke til kommentar

1. Jeg har gått folkehøgskole, og bodde alene på hybel det siste halve året. Det fungerte perfekte, sparte penger på det, samt at jeg kunne være alene om jeg følte for det. Folk fra skolen kom gjerne på besøk til meg, og jeg deltok like fullt på skolens arrangement. I tillegg ble det en del "gjensidig overnatting". :)

2. Folkehøgskoleelever har (for det meste) mye fritid. Man får ikke faglig ansvar i den forstand. Men om man bor på skolen, følger det med en del vasking og andre praktiske gjøremål som det forventes at man deltar i. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...