Bushmills Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Heisann Jeg har lyst til å bli Personlig trener. Men hva må jeg velge av fag på Vg? (eller linje?) Og hva gjør jeg etter Vg? Hvor går jeg da?! Skjønner meg ikke på alt det der VK1, GK1, FY, MX... bla bla... Går i 10. Klasse nå i Bergen. Og hvordan er det med karakterer for å bli Personlig trener? Noe særlig de ser på? Gym f.eks? En ting til: http://afpt.no/default.asp?siteid=1&sitemodule=2&nav=3 Er dette utdanning? Det går over 197 timer og koster ca 19 000,- Dette er vel ikke full utdanning for Personlig trener?, eller? Takk på forhånd! Endret 16. august 2006 av Bushmills Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Du må gå Allmenn idrets fag... eller helse og sosial Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Du må gå Allmenn idrets fag... eller helse og sosial 6688069[/snapback] Du må vel strengt tatt ikke det!? Mener det skal holde med et slikt kurs du nevner her ja, men hvorvidt du trenger generell studiekompetanse for det kurset vet jeg ikke stort om, men MYE vidregående skole vil gi generell studiekompetanse, men kan jo være kjekt å velge noe relevant til P.T videre, som nevnt f.eks idrettslinja, men absolutt ikke nødvendig. Endret 17. august 2006 av xHEROx Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Skjønner meg ikke på alt det der VK1, GK1, FY, MX... bla bla... 6688000[/snapback] Tenker jeg kan hjelpe deg der, selv om det er delvis OT. På den gamle reformen (som sluttet i skoleåret 05/06) var skolegangen på videregående fordelt på tre år: 1. Klasse på videregående het GK (Grunnkurs) 2. Klasse på videregående het VK1 (Videregående Kurs 1) 3. Klasse på videregående het VK2 (Videregående Kurs 2) Det er altså ingenting som heter GK1. På den NYE reformen er det litt lettere, og det er den reformen du kommer inn under: 1. Klasse på videregående heter VG1 2. Klasse på videregående heter VG2 3. Klasse på videregående heter VG3. Tar jeg ikke feil så står det rett og slett for "videregående", men det er dog litt irrelevant. Hvis du begynner på linjen "Studiespesialisering", som er det samme som "Allmennfag" var (altså at du får noe som heter Generell Studiekompetanse som gjør at du kan studere på universitet og høgskole), får du noen valg. Det første året skal du velge mellom minst to former for matte. Den ene heter 1MX, den andre heter 1MY. Den ene er vanskeligere enn den andre. Tror MX er den vanskelige. I 2. klasse får du også tilbud om diverse valgfag. Du har stor frihet, og da kommer man inn på 2FY som du spør etter. 2FY er Fysikk mener jeg. Dette er rett og slett koder på div. fag som du kan velge å ta på videregående. Personlig valgte jeg elektrolinjen så dette er bare noe jeg har snappet opp og ikke vet helt sikkert. Det er også noen valgfag som er mer verdifull enn andre når du skal på universitet. Altså er noen av fagene vanskeligere og du får såkalte "ekstrapoeng" som du kan søke med når du skal på universitet. Jeg vet ikke om det er slik med den nye reformen men jeg hjalp deg iallfall med å klarne litt opp i ting. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Tusen takk for alle svar. Hjalp meg mye! En ting jeg glemte å spørre om. Har søkt på Google, men finner ikke noe om lønnen! ____________________________ PS. For å kunne delta på vår utdannelse har vi følgende absolutte krav: - Alder over 18 år - Uten sykdom eller eksisterende skader som kan forverres under eller hindre deg fra å gjennomføre utdannelsen - Egen erklæring på at utdannelsen gjennomføres på eget ansvar Ønskede tilleggskrav er: - Studiekompetanse - Bakgrunn innen trening og/eller noen form for behandlingsmetoder - Lærevilje http://afpt.no/default.asp?siteid=1&sitemo...cid=152&cid=152 Endret 17. august 2006 av Bushmills Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Tusen takk for alle svar. Hjalp meg mye! En ting jeg glemte å spørre om. Har søkt på Google, men finner ikke noe om lønnen! ____________________________ PS. For å kunne delta på vår utdannelse har vi følgende absolutte krav: - Alder over 18 år - Uten sykdom eller eksisterende skader som kan forverres under eller hindre deg fra å gjennomføre utdannelsen - Egen erklæring på at utdannelsen gjennomføres på eget ansvar Ønskede tilleggskrav er: - Studiekompetanse - Bakgrunn innen trening og/eller noen form for behandlingsmetoder - Lærevilje http://afpt.no/default.asp?siteid=1&sitemo...cid=152&cid=152 6691078[/snapback] Tror ikke P.T'er tjener så spesielt bra desverre, med mindre man kan assistere noen celebre personer, som jo oddsen ikke er så stor for. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 mener du pesonlig trener på gym og sånt? Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 mener du pesonlig trener på gym og sånt? 6694104[/snapback] P.T. på SATS eller Studio Aktiv. feks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå