Gå til innhold

Den store magetråden!

Anbefalte innlegg

50 reps med 5 serier= 250 sit ups... Blir ikke det litt mye?

7029371[/snapback]

Jo, nettopp, derfor jeg gikk over til 25*4.. :cool:

Før så trente jeg bare til jeg kjente det, og trodde jeg hadde gjort alt riktig.

Endret av Ols111
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt mageprogram nå for tiden er: 2x50situps og 2x25 foldekniver om noen vet hva det er?

7034841[/snapback]

Vet ikke helt hva foldekniver er, forklar, eventuelt link til et sted med forklaring?

Får du resultater av denne treningen?

EDIT : Søkte på Google etter foldekniver, fant bare til utstyr til Jakt og Fiske! :p

Endret av Ols111
Lenke til kommentar
10kg vekt man-fredag.

7030747[/snapback]

Hvorfor det? Magen kan også overtrenes.

7030751[/snapback]

Ja, dette er mye mulig - men min tar hvertfall ikkeno skade av dette. Kjenner sjeldent stølhet i magen. Tar det jeg klarer uten å presse meg så mye over grensen.

Lenke til kommentar
Mitt mageprogram nå for tiden er: 2x50situps og 2x25 foldekniver om noen vet hva det er?

7034841[/snapback]

Vet ikke helt hva foldekniver er, forklar, eventuelt link til et sted med forklaring?

EDIT : Søkte på Google etter foldekniver, fant bare til utstyr til Jakt og Fiske! :p

7036188[/snapback]

Løfte opp bena og overkroppen ganske høyt, så man kun har rumpa nedi?

Lenke til kommentar

7034841[/snapback]

7036188[/snapback]

Løfte opp bena og overkroppen ganske høyt, så man kun har rumpa nedi?

7038775[/snapback]

ja jeg tror det stemmer! :blush:

Lenke til kommentar

Jeg har litt stor mage. Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan få en flatere mage, bortsett ifra situps, benhev, osv?

Huden min er ganske løs, kan dra en del i den. Er dette vanskelig å få bort?

Hadde det fra jeg var liten, var god og rundt da, men så vokste jeg en del og ble tynnere, og huden er bare "løs". Er litt irriterende.

N

Lenke til kommentar
Jeg har litt stor mage. Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan få en flatere mage, bortsett ifra situps, benhev, osv?

Hadde det fra jeg var liten, var god og rundt da, men så vokste jeg en del og ble tynnere, og huden er bare "løs". Er litt irriterende.

N

7108593[/snapback]

Er vel bare å spise riktig mat og sykle/jogge hver dag og ha noen intervaler i uka. Magen er det vanskeligste stedet å få bort fett :)

Lenke til kommentar

N

7108593[/snapback]

Er vel bare å spise riktig mat og sykle/jogge hver dag og ha noen intervaler i uka. Magen er det vanskeligste stedet å få bort fett :)

7109292[/snapback]

Er vel bare?

Lenke til kommentar
"Bare" var litt ironi da, er dritvanskelig å forbrenne fett på magen. Men det er mulig.

7112734[/snapback]

Da forbrenner man fett på resten av kroppen også.

7112743[/snapback]

Har ikke sagt at man ikke forbrenner fett andre steder på kroppen, sefølgelig gjør man det. Men magen ligger det mere fett enn andre steder på kroppen hos gutter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

N

7108593[/snapback]

Får ikke flat mage av å ta situps. Flat mage får du hvis du sykler, løper eller driver med en aktivitet over lengre tid. 1time pluss. Da begynner kroppen å bryte ned fettreserver i stedet for å forbrenne karbohydrater.

Lenke til kommentar
Får ikke flat mage av å ta situps. Flat mage får du hvis du sykler, løper eller driver med en aktivitet over lengre tid. 1time pluss. Da begynner kroppen å bryte ned fettreserver i stedet for å forbrenne karbohydrater.

7113412[/snapback]

mao. det Luffe prøver å si er at du kun vil få flat mage ved å gå ned i fettprosent.

Trener du sit-ups og evt. andre magemuskler så vil (avhenig av kosthold) også volumet på musklene øke noe som vil gjøre dem mer definerte. Men for at de skal komme frem (om de ikke er synlige nå) så må du ned i fettprosent. For å gå ned i fettprosent trenger du først og fremst å spise riktig, gjerne kombinert med litt trening for å øke forbrenningen.

Lenke til kommentar

7113412[/snapback]

mao. det Luffe prøver å si er at du kun vil få flat mage ved å gå ned i fettprosent.

Trener du sit-ups og evt. andre magemuskler så vil (avhenig av kosthold) også volumet på musklene øke noe som vil gjøre dem mer definerte. Men for at de skal komme frem (om de ikke er synlige nå) så må du ned i fettprosent. For å gå ned i fettprosent trenger du først og fremst å spise riktig, gjerne kombinert med litt trening for å øke forbrenningen.

7113716[/snapback]

Jess, jeg har riktig nok ikke holdt på så lenge. I overkant av 1 måned. Jeg drikker omtrent bare vann. Drikker juice til frokost, da. Spiser som regel grovbrød enten med varierende pålegg. Som regelpålegg som ikke inneholder mye sukker og fett. Tar som regel et par turer på sykkelen i stua i helgene når jeg er hjemme.

Trener styrke (benk, manualer, curl og situps og noen ganger markløft) 3-4 ganger i uka.

Har nesten slutta å drikke brus og spise godteri i tillegg (det var mest med tanke på sukkersyke, det ligger i familien for å si det slik, derfor kutta jeg ned på det.)

Lenke til kommentar

N

7108593[/snapback]

7113412[/snapback]

1 time pluss må være den tåpeligste påstanden jeg har hørt. Har du sett kardioopplegg til litt mer avanserte utøvere skjønner du hva jeg mener. Å bli kvitt fett handler om kaloribalanse i kroppen. Dersom du ligger i et kaloriunderskudd (DVS at du har vært mye i aktivitet i forhold til matinntak) går du ned i fett%.

En annen ting er alt oppstyret rundt spesifikke mageøvelser. De fleste kropp/fitnessutøvere trener ikke mage i det hele tatt, da magen får kjørt seg mer en nok gjennom bein (knebøy) og rygg (markløft bl.a) øvelser.

Men det er sant det du sier om at du ikke blir kvitt fett på magen av situps. Dette ser det ut som altfor mange har en feil oppfatning av.

Begynn å tren store styrke/pumpeøvelser, samt leg om kostholdet. Så skal dere se at både magen og resten av kroppen ser bra ut til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...