Gå til innhold

Den store magetråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lav fettprosent hjelper veldig godt med..

Jobber for harde livet med dette selv, prøver og jogge og sykle en del.

Samtidig trener jeg litt mage før jeg legger meg.

Da går det mest i Crunch, side crunch(om du kan kalle det det), sit-ups og slike ting.

 

Håper jeg får six pack som synes snart, har litt stor fettprosent rundt mage-regionen, ikke ølbom, men slik at ikke alle musklene er like tydlige.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

De mest vanlige mageøvelsene:

 

- Situps (også kalt crunches)

- Skrå situps / situps med vridning

- Situps på pilatesball

- Beinhev

 

Har du tilgang til et treningsstudio så har man aparatene Abdominal Crunch og Rotary Torso (eller noe i den duren). Der kan du øke belastningen i forhold til vanlige situps.

Lenke til kommentar
De mest vanlige mageøvelsene:

 

- Situps (også kalt crunches)

- Skrå situps / situps med vridning

- Situps på pilatesball

- Beinhev

 

Har du tilgang til et treningsstudio så har man aparatene Abdominal Crunch og Rotary Torso (eller noe i den duren). Der kan du øke belastningen i forhold til vanlige situps.

6804038[/snapback]

 

Jeg trener ihvertfall en slik maskin der man skal løfte beina fra du ligger rett ut, til de er i en vinkel av 90Grader. Men med bøyde knær, ellers trener man hofteleddsbøyet, og ikke pølsa(nedre del av magen). kaller den bare pølseknekker'n jeg :tease::w00t:

Lenke til kommentar

Har trent roing i 2 år nå, hvorav det siste er seriøst med trening omtrent hver dag, ved nyttår bestemte jeg meg for å trene opp magemusklene etter som det er ganske viktig når man ror. Har tatt situps og andre mageøvelser, i tillegg til at jeg har rodd nesten hver dag siden januar og resultatene har ikke latt vente på seg:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lash Samme nivå som meg.. Skal ha tydligere jeg også..

 

Men det er jo ikke mye fett på magan din, så litt trening gjør nok susen :innocent:

6911542[/snapback]

Nei, VELDIG lite fett ^^. Men men..

6915527[/snapback]

Stå på nå.. Tren mage 3 ganger i uka, sit ups og crunch, kanskje litt benhev? Men konsentrer deg, da får du mer ut av det.. Og husk å ta det sakte, mange gjør feil her.. Får bedre muskelstyrke av å ta det sakte.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Bytte ut brød med fiberkjeks og bare spise cottage cheese? Gå turer med rask gange i en til to timer daglig? Fjellturer er ekstremt effektivt mot flesk. Når du går i fjellet brenner du mere kalorier enn når du sykler i moderat tempo. Å gå i oppoverbakker og i ujevnt terreng er bra.

6917592[/snapback]

Skal snart på hytta så fjellturer passer perfekt :)

 

Hvor mange fiberkjeks med cottage chese må du ha for å oppnå ca. samme metthetsføelse som 6 brødskiver med makrel i tomat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...