The_Hurricane Skrevet 27. august 2006 Rapporter Del Skrevet 27. august 2006 Fortell litt om treningsmetodene dine da? 6750884[/snapback] Jeg tar situps i en slags skrå benk så det blir litt tyngre(tror jeg:P) med en 10 kilos vekt bak nakken. Tar 20-25 slike og har begynt i det siste å ta skrå situps. 6751440[/snapback] Hvorfor bak nakken? Er det ikke mye lettere å kjøre med en vektskive på brystkassa? Jeg syns det er mye lettere, og i tillegg har man et sted å ha hendene. Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 27. august 2006 Rapporter Del Skrevet 27. august 2006 Hvorfor bak nakken? Er det ikke mye lettere å kjøre med en vektskive på brystkassa? Jeg syns det er mye lettere, og i tillegg har man et sted å ha hendene. 6753949[/snapback] Synes det er lettere jeg og, men det kjennes ut som det er bedre trening å ha den bak nakken, blir tyngre da, tror jeg iallfall Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 27. august 2006 Rapporter Del Skrevet 27. august 2006 Javel. Men kjører du med en manual eller hva? Og hvordan holder man den? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. august 2006 Rapporter Del Skrevet 27. august 2006 Trener du med partner? Få isåfall partneren til å hjelpe deg når du kjører mage: Ligg i skrå-benk (rumpa øvers, hodet nederst), Reis deg opp som ved vanlige situps (uten vekter), Prøv å hold igjen mens partneren din presser deg ned over en fase på ca 4 sek. Slik får du mest motstand i den negative fasen, noe som fører til bedre trening, og samtidig er det artig. Dette er virkelig tungt uansett hvor godt trent du er (for partneren bestemmer jo motstanden =), og det gir et godt supplement til magetreningen. Kjører du da i tillegg et par mer "standard" mageøvelser får man veldig fort en fin mage. Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 27. august 2006 Rapporter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Trener du med partner? Få isåfall partneren til å hjelpe deg når du kjører mage: Ligg i skrå-benk (rumpa øvers, hodet nederst), Reis deg opp som ved vanlige situps (uten vekter), Prøv å hold igjen mens partneren din presser deg ned over en fase på ca 4 sek. Slik får du mest motstand i den negative fasen, noe som fører til bedre trening, og samtidig er det artig. Dette er virkelig tungt uansett hvor godt trent du er (for partneren bestemmer jo motstanden =), og det gir et godt supplement til magetreningen. Kjører du da i tillegg et par mer "standard" mageøvelser får man veldig fort en fin mage. 6754386[/snapback] Jeg og kameratene mine pleier å kjøre to forskjellige øvelser hvis vi er to eller flere. Den først er at man sitter med bare rumpa nedi, med beina og overkroppen opp fra gulvet. Så tar man en ball og løfter den fra den ene siden av magen (ned til gulvet) til den andre. På forhånd har man bestemt antall reps, og når man er ferdig kaster man ballen til nestemann. Kan også kjøres alene, men da er det lettere med en vektskive. Den andre er at en ligger på gulvet med magen opp. Så stiller vennen seg over med beina på hver side av hodet til den som ligger. Så løfter man opp beina (de er strake). På toppen dytter vennen beina ned igjen, og målet er å holde i mot. Lærte de to på brytinga, og jeg syns de tar skikkelig. Edit: 100 innlegg :!: Endret 27. august 2006 av The_Hurricane Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 27. august 2006 Rapporter Del Skrevet 27. august 2006 Den aller beste metoden å trene mage på, skal visstnok være å ligge på bakken med bena i 90 graders vinkel. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 27. august 2006 Rapporter Del Skrevet 27. august 2006 Den aller beste metoden å trene mage på, skal visstnok være å ligge på bakken med bena i 90 graders vinkel. 6754745[/snapback] Fordelen med å trene mage på denne måten er at det går nesten 100% på mage. I tillegg gjør det ikke vondt i korsrygg, bein osv. Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 28. august 2006 Rapporter Del Skrevet 28. august 2006 Den aller beste metoden å trene mage på, skal visstnok være å ligge på bakken med bena i 90 graders vinkel. 6754745[/snapback] Fordelen med å trene mage på denne måten er at det går nesten 100% på mage. I tillegg gjør det ikke vondt i korsrygg, bein osv. 6754837[/snapback] Gjør man det riktig, så..! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. august 2006 Rapporter Del Skrevet 28. august 2006 Den aller beste metoden å trene mage på, skal visstnok være å ligge på bakken med bena i 90 graders vinkel. 6754745[/snapback] Fordelen med å trene mage på denne måten er at det går nesten 100% på mage. I tillegg gjør det ikke vondt i korsrygg, bein osv. 6754837[/snapback] Jo, det kan gjøre vondt i korsrygg allikevel. Er man giktisk/dårlig i ryggen/osv. bør man være påpasselig og prøve seg forsiktig frem. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 28. august 2006 Rapporter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Den aller beste metoden å trene mage på, skal visstnok være å ligge på bakken med bena i 90 graders vinkel. 6754745[/snapback] Fordelen med å trene mage på denne måten er at det går nesten 100% på mage. I tillegg gjør det ikke vondt i korsrygg, bein osv. 6754837[/snapback] Jo, det kan gjøre vondt i korsrygg allikevel. Er man giktisk/dårlig i ryggen/osv. bør man være påpasselig og prøve seg forsiktig frem. 6755888[/snapback] ja da vet vi det. må minne dere om at det er en mage tråd ingen fler som vill legge ut magene sine? helst jenter Endret 28. august 2006 av Grievdus Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 ja da vet vi det. må minne dere om at det er en mage tråd ingen fler som vill legge ut magene sine? helst jenter 6760403[/snapback] Ja enig. legg ut magene deres her a! Trenger noen flere. Jeg bygger opp motivasjonen min til og trene mere Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Den aller beste metoden å trene mage på, skal visstnok være å ligge på bakken med bena i 90 graders vinkel. 6754745[/snapback] Fordelen med å trene mage på denne måten er at det går nesten 100% på mage. I tillegg gjør det ikke vondt i korsrygg, bein osv. 6754837[/snapback] Jo, det kan gjøre vondt i korsrygg allikevel. Er man giktisk/dårlig i ryggen/osv. bør man være påpasselig og prøve seg forsiktig frem. 6755888[/snapback] ja da vet vi det. må minne dere om at det er en mage tråd ingen fler som vill legge ut magene sine? helst jenter 6760403[/snapback] Vet ikke helt om du har sett det, men tråden heter: "Den store magetråden!" Er vel ganske relevant å diskutere sit-ups? Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Javel. Men kjører du med en manual eller hva?Og hvordan holder man den? 6754384[/snapback] Nope, kjører med en sånn vekt man bruker til benkpress, vet ikke hva man kaller det jeg. Det er 2 hull i den så den er ganske grei å holde bak nakken Vet ikke om dette forklarte det bra nok jeg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Vet ikke helt om du har sett det, men tråden heter: "Den store magetråden!" Er vel ganske relevant å diskutere sit-ups? 6767123[/snapback] Nei, vi skal ha biler av alle jentene på forumet, tatt fra navlen og ned til midt på lårene; selvsagt avkledd så vi ser magene. Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Vet ikke helt om du har sett det, men tråden heter: "Den store magetråden!" Er vel ganske relevant å diskutere sit-ups? 6767123[/snapback] Nei, vi skal ha biler av alle jentene på forumet, tatt fra navlen og ned til midt på lårene; selvsagt avkledd så vi ser magene. 6768755[/snapback] Du får vel opprette: "Den store underlivstråden!" :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Såfremt du trener de andre muskelgruppene og opprettholder en lav fettprosent vil det ikke være særlig nødvendig med egne økter på magemusklene mangfoldige ganger i uken. Personlig så synes jeg ikke ultradefinerte magemuskler ser så utrolig bra ut og velger heller å fokusere på de to tøffeste muskelgruppene, nemlig bryst og rygg. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Såfremt du trener de andre muskelgruppene og opprettholder en lav fettprosent vil det ikke være særlig nødvendig med egne økter på magemusklene mangfoldige ganger i uken. Personlig så synes jeg ikke ultradefinerte magemuskler ser så utrolig bra ut og velger heller å fokusere på de to tøffeste muskelgruppene, nemlig bryst og rygg. 6771857[/snapback] Jenter liker jo litt six-pack da.. men som du sier, rygg og bryst er grei ting.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Man vil få sixpack om man trener de andre muskelgruppene og har en relativt lav fettprosent. Magemusklene fungerer som støttemuskulatur ved en rekke øvelser. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 På kickboxingen lære jeg ny måte å ta sit ups på... Isteden for å starte nede så opp og ned, så starter vi oppe sån at magen strammer og så ned og så opp igjen. Hva er egentlig forskjelen og hva er best trening? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 På kickboxingen lære jeg ny måte å ta sit ups på... Isteden for å starte nede så opp og ned, så starter vi oppe sån at magen strammer og så ned og så opp igjen. Hva er egentlig forskjelen og hva er best trening? 6772330[/snapback] Samme øvelsen, bare forskjellig startpunkt altså? Det som gir best trening er å bruke lang tid på veien ned, ikke fullt så lang tid på veien opp. Jeg er glad i å bøye meg opp selv, så prøve å holde igjen mens treningspartner presser meg ned igjen. Dette gir en god motstand i den negative fasen, som er det som skal til for å skape mikrotrauma -> muskelvekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå