Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store magetråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det der er en myte. Pepsi Max og andre typer Light brus øker ikke insulinutskillelsen fra bukspyttkjertelen.

#Noen kunstige søtningsmidler øker insulinutskillelsen, noen ikke. Hva det er i Pepsi Max vet jeg ikke, dog.

#Noen (alle?) søtningsmidler kan brytes ned og forbrennes, og må derfor medregnes i kcal-regnestykket. Men det vil heldigvis være mindre enn om man bruker sukker.

Såklart eitt glass eller to ikkje skader, men bruker du det som du sier som tørstedrikk, så kan det får andre følger :p

7610594[/snapback]

Blant annet er ikke E-stoffene noe særlig for kroppen :(

7618879[/snapback]

Utdyp gjerne, jeg tror ikke noe på noen av dere før dere kommer med begrunnelser. "E-stoffer" er forøvrig bare en katalogisering ved nummerering av stoffer som tilsettes til næringsmidler. Selv om et stoff er helt ufarlig, og finnes naturlig i mye mat, så er den et E-stoff når den tilsettes til andre produkter.
Lenke til kommentar
Det der er en myte. Pepsi Max og andre typer Light brus øker ikke insulinutskillelsen fra bukspyttkjertelen.

#Noen kunstige søtningsmidler øker insulinutskillelsen, noen ikke. Hva det er i Pepsi Max vet jeg ikke, dog.

#Noen (alle?) søtningsmidler kan brytes ned og forbrennes, og må derfor medregnes i kcal-regnestykket. Men det vil heldigvis være mindre enn om man bruker sukker.

Ikke søtningsmidler du finner i Light brus.

Dersom du tenker på andre erstatningsstoffer for sukker, som f.eks. fruktose, så har du helt rett, men det er ikke slike stoffer som blir brukt i Light brus.

På engelsk heter Cola Light Diet Coke, og det er en grunn til det ;)

Forøvrig så er det rundt 1-2kcal i Pepsi Max, men disse kaloriene har ingen ting å si og faktum er at dersom man drikker noe kaldt så vil kroppen bruke ekstra energi for å varme opp væsken og koffeinet vil også være med på å høyne energiforbruket littegrann. Det er selvsagt snakk om minimale forskjeller, men rett skal være rett :) Det står dog på flasken at det er 0kcal.

Lenke til kommentar
Det målet har jeg også, men herregud, leve uten cola? :/

7603879[/snapback]

Jeg var helt hektet på Cola og Tine Sjokolademelk før jeg begynnte å trene, men så bestemte jeg meg for å ikke drikke det mer.

Og nå spiser jeg ingenting usunt og drikker ikke noe usunt. Godteri kan fort byttes ut med tørket frukt :yes: Cola`en kan byttes ut med premium eplejuice i helgene.

7604552[/snapback]

Kutte ut Tine melk? Håper i så fall at du har gått fra Sjokolade til vanlig melk ass. Melk er jo så digg. :love: Også er det bra for kroppen også

Lenke til kommentar

post-76082-1167950618_thumb.jpg

Fornøyd med: Ikke pondus.

Skal forbedres: You tell me.

Øvelser: Sit-ups og crunch.

Ofte trener jeg: Ca. ikke mer en 3 ganger i uka (mage altså)

Framgang: Har bilde nå, ser om det blir noe bedre til sommer'n

Tenker Kosthold: Delvis, men hvis jeg har lyst på kebab, så eter jeg kebab.

Så skal det nevens at det akkurat har vært jul da!

EDIT:

Godt nyttår.

Endret av aleks tho
Lenke til kommentar

Heisann.. Jeg tenkte på og begyne med gerilja kardio. Men hvor ofte bør jeg kjøre det? Jeg trener fotball 2 ganger i uken og en gang klatring.

Lurer også lit på hva jeg skal spise etter en økt me gerilja kardio, en kompis av meg fortalte meg at han pleide og lage seg makaroni når han kom hjem etter trening, men ikke vet jeg. Noen tips?

Men hvor ofte burde jeg kjøre gerilja kardio da?

Lurte også lit på om vi skulle lage en slags "dagbok" tråd? Fordi jeg sliter med motivasjonen... Noe som det sikkert er andre som også gjør. Så derfor kunne vi hat en tråd der vi motiverer hvernadre osv... Skriver dagbok hver 2. uke f.eks.. Så kunne di jo poste bilder for og se om de hadde blitt bedre osv? Ikke vet jeg, bare en tanke :)

Mvh. LasH

Lenke til kommentar
Heisann.. Jeg tenkte på og begyne med gerilja kardio. Men hvor ofte bør jeg kjøre det? Jeg trener fotball 2 ganger i uken og en gang klatring.

Lurer også lit på hva jeg skal spise etter en økt me gerilja kardio, en kompis av meg fortalte meg at han pleide og lage seg makaroni når han kom hjem etter trening, men ikke vet jeg. Noen tips?

Men hvor ofte burde jeg kjøre gerilja kardio da?

Lurte også lit på om vi skulle lage en slags "dagbok" tråd? Fordi jeg sliter med motivasjonen... Noe som det sikkert er andre som også gjør. Så derfor kunne vi hat en tråd der vi motiverer hvernadre osv... Skriver dagbok hver 2. uke f.eks.. Så kunne di jo poste bilder for og se om de hadde blitt bedre osv? Ikke vet jeg, bare en tanke :)

Mvh. LasH

7649334[/snapback]

støtter den der fullt ut. Dagbok tråd FTW.

Jobber med bryst og armer som en galning. Neida, men jeg er fullstendig klar over det.

Har fotball/håndball/jogging 6 ganger i uka + 3 ganger i studio hvor jeg jobber med armer bryst og mage++.  Lar deg bestemme om det er mye eller ei.

7649273[/snapback]

Det var mye trening da. :love:

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

7649334[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan moderatorene stiller seg til å opprette egne treningsdagbok-tråder, men det hadde vært artig om folk hadde begynt med det. Jeg hadde hvertfall slengt meg på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...