^Jalla^ Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Hei. Jeg sliter med å få sendt mail. Jeg får bare opp melding om at "tilkoblingen til serveren mislyktes" når jeg har routeren tilkoblet. Dette gjelder to pcèr i huset med hver sin e post og fra samme leverandør. Jeg kan fint motta mail. Hvis jeg bruker f.eks hotmail virker alt heilt fint. Kobler jeg meg bort fra routeren og rett i modemet virker det som det skal. Jeg har vært inne på routeren og brukt "trigger port" i forbindelse med "NAT" hvis det kan ha noe med det å si, men mener jeg fikk sendt mail etter jeg dilllet med det. Jeg bruker en SMC-7004VBR Noen som har noen ideèr? Endret 16. august 2006 av ^Jalla^ Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvilken levrandør har du av e-post? Hvilken levrandør har du av internet? Hvilken utgående server bruker du på e-post? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 For å sende må du benytte epost sendesentralen til din internettleverandør selv om postboksen din er hos en annen tilbyder. Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Hei. Jeg bruker bluecom som leverandør av både internett og e post. Begge pcène er satt opp riktig etter hva som står i veiledningen. utgående server er : smtp.bluecom.no Men som jeg skreiv i første innlegg så virker alt fint når jeg kobler vekk routeren og plugger meg rett inn i modemet. Endret 18. august 2006 av ^Jalla^ Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Og du har ikke tilfeldigvis sperret port 25 (smtp) i routeren/brannmuren? Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Og du har ikke tilfeldigvis sperret port 25 (smtp) i routeren/brannmuren? 6707383[/snapback] Kan ikke se noen steder i routeren at jeg har sperret port 25. Er det port for utgående mail ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå