-Olsen- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hei, Jeg har nettopp installert kubuntu på pcen min. men til min forskrekkelse fant jeg ikke firefox. Når jeg gikk inn i Adept, sto firefox som installert, så jeg tenkte, da uninstallerer vi det, og legger inn på nytt... men da jeg gikk inn i adept igjen, var firefox helt borte derfra også. Etter litt leting, ser jeg at nesten bare installerte programmer lå der, kun 1 pakke som ikke var installert. På www.getfirefox.com fant jeg bare en tar.gz fil jeg ikke fikk så mye ut av... Kan noen hjelpe meg med dette, er ny i dette. Takker for alle svar. MvH Bjørnar Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 sudo apt-get install firefox eller bruk synaptic package manager. dessuten ligger firefox inne som standard, så bare kjør firefox i et shell eller en kjør-dialog Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 sudo apt-get install firefox eller bruk synaptic package manager. dessuten ligger firefox inne som standard, så bare kjør firefox i et shell eller en kjør-dialog 6687696[/snapback] Allerede prøvd sudo apt-get firefox, og da sier den at den ikke fant noen pakker.... og ja, firefox skulle ligge inne, men jeg var så smart å tenkte at siden jeg ikke fant det, reinstallerer vi det!.... ikke lurt Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) legg til repositories da.. sudo gedit /etc/apt/sources.list fjern # på alle linjer som begynner med det tegnet. IKKE de som begynner med ## EDIT: og selvsagt til slutt: sudo apt-get update sudo apt-get install firefox Endret 16. august 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 når jeg skrev sudo gedit /etc/apt/sources.list kom det opp: sudo: gedit: command not found Men så prøvde jeg sudo pico /etc/apt/sources.list da funket det... nå har jeg gjort alt.... ser ut som det funker... installerer hvertfall noe nå takker for hjelpen... (skriver dette faktisk fra firefox) Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 gedit er vel ganske bare i gnome det da.. aldri brukt kde jeg Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Glem denne, fant svaret selv! Endret 16. august 2006 av bn_olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå