DaNeRn Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hello! Jeg skal kjøpe nytt hovedkort og prosessor. Men vet ikke riktig hva jeg skal kjøpe. Om det skal være p4 eller amd. Noen som har forslag på produkter ? Det skal ikke være det råeste og dyreste :smile: [ Denne Melding var redigert av: DaNeRn på 2002-10-23 16:21 ] Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-23 15:49, skrev DaNeRn:Om det skal være p4 eller amd. Oooops. Den der er ytterst farlig! DaNeRn glemte å si det, så derfor sier jeg det; VÆR SÅ SNILL Å IKKE LA DETTE BLI EN NY AMD/INTEL-DISKUSJON! På forhånd takk :smile: Så til topic: Du nevner ikke noe om hvor mange penger du har til rådighet, men siden du sier at du ikke skal ha det råeste og dyreste, regner jeg med at du har et forholdsvis stramt budsjett. Jeg går også ut ifra at du ikke har tenkt til å overklokke noe særlig, da du ikke nevner dette. På grunnlag av de to nevnte grunner, så ville jeg gått for et amd-system. Dette gir utvilsomt det beste forholdet mellom pris/ytelse. Jeg har satt opp noe her: Hovedkort: Asus A7V333 Hovedkort for Socket A DDR VIAKT333, ATA/133, ATX, USB2.0, Retail Pris: 920kr Prosessor: AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus Socket A (Palomino) Pris: 786kr Tilsammen blir dette kr 1706 u/frakt. Prisene er hentet fra komplett.no. Du kan sikkert finne dem billigere en anne plass. Lim disse nummerene inn i komplett.no's hurtigkasse for å se varene: 110509 108607 Du nevner ikke noe om vifte, så jeg har ikke tatt med noen slik her, men du må vel kanskje ha det siden du skal ha nytt hovedkort, og da er det sikkert annerledes sokkel enn på ditt eventuelle gamle. Lykke til :smile: [ Denne Melding var redigert av: zZzZz på 2002-10-23 18:12 ] Lenke til kommentar
DaNeRn Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Neida. Men trenger hjelp. Hvis jeg sier jeg SKAL ha amd da. Daniel Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 åjsann, redigerte dn forrige meldinga mi uten å se at du hadde skrevet noe mer. Lenke til kommentar
DaNeRn Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Ja det så jo greit ut dette. Hvis jeg skal klokke noe da ? vil dette da være tilstreklig, eller er det komponenter som ikke einer seg til klokking ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå