Gå til innhold

LCD tv til PC skjerm nr 2

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny lcd tv.

32" eller 37"

Hvilken TV vil dere anbefale, jeg håpet på å kunne spille litt t.d Battlefield 2 på skjermen. Og se filmer fra PC osv.

Har hørt noe om 1:1 pixelmapping, er dette meget viktig, eller er det noe for de sære brukerene.

Jeg er helt grønn på dette, og takke for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 37" LCD TV som hovedskjerm. 1366x768 oppløsning.

Ingen skjermkort drivere jeg har prøvd klarer å gi meg denne oppløsningen, så jeg måtte bruke Powerstrip til å lage egne skjermdrivere (enkelt)

1:1 mapping er viktig pga. skaleringen som skjer i skjermen. Alle pixsler som ikke er mappet direkte til en pixel på skjermen vil bli fordelt på to pixler, og du vil få et utydelig og plagsomt bilde for øynene.

De fleste skjermkort støtter 1360x768 oppløsningen, men det som skjer da er at de resterende 6 pixlene lager 6 vertikale bånd over skjermen hvor flere pixler er blandet sammen (bommer på pixlene lixom)

Ellers kan jeg bare anbefale bruken av LCD TV som PC skjerm. De er veldig lyssterke, så du må nok justere dem ned hvis du skal surfe mye eller liknende :)

EDIT:

I spill bruker jeg bare 1360x768 oppløsning, da jeg ikke legger merke til 1:1 feilen som oppstår.

Endret av Ashmantle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...