Klekkus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Knipsa et bilde av en edderkop nede med sjøen i dag, var ikke helt sikker på om jeg skulle croppe det eller ikke. Men bildet som jeg har lagt ut valgte jeg å ikke croppe før jeg fikk kritikk/tips. (Trykk for større bilde) Endret 16. august 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Oi! Stili Gir den en 5'er Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg syntes det er alt for rotete i bakgrunnen., spindelvevet skulle også kommet litt mer frem. Om du hadde kommet nærmere, så tror jeg det hadde blitt bedre egentlig, litt vanskelig å croppe det der bra. Edderkoppen er også midt i bildet, som jeg syntes blir kjedeligere og kjedeligere. Det som kansje hadde vært morro å er croppe det slik at edderkoppen henger i hjørnet av bildet. Fargene og skrapheten er heller ikke så mye å skryte av i mine øyne. 1. Du skulle stått nærmere/brukt macro objektiv. 2. Ting i senter blir ganske kjedelig 3. Sterkere kontraster og farger 4. bedre skarphet og helhet. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Har tatt bilder fra flere vinkler, kan sikkert poste de etterpå. Var egentlig dette bildet jeg likte best. Men takk for kritikken, nå vet jeg hvordan det skal gjøres neste gang Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg sier bare mitt syn jeg Om du syntes slik er kult, så er det din stil Ingen som skal lære deg å ta bilder, det må du gjøre selv Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg syntes det er alt for rotete i bakgrunnen., spindelvevet skulle også kommet litt mer frem. Om du hadde kommet nærmere, så tror jeg det hadde blitt bedre egentlig, litt vanskelig å croppe det der bra.Edderkoppen er også midt i bildet, som jeg syntes blir kjedeligere og kjedeligere. Det som kansje hadde vært morro å er croppe det slik at edderkoppen henger i hjørnet av bildet. Fargene og skrapheten er heller ikke så mye å skryte av i mine øyne. 1. Du skulle stått nærmere/brukt macro objektiv. 2. Ting i senter blir ganske kjedelig 3. Sterkere kontraster og farger 4. bedre skarphet og helhet. 6687644[/snapback] Hiver meg på den, føles som om det ligger ett tynt grått ark over. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Jeg sier bare mitt syn jeg Om du syntes slik er kult, så er det din stil Ingen som skal lære deg å ta bilder, det må du gjøre selv 6687964[/snapback] Nja, men hvis du kombinerer kritikk og tips du får så kan du øære deg å ta bedre bilder. Hiver meg på den, føles som om det ligger ett tynt grått ark over. 6687983[/snapback] Den skjønte jeg ikke Endret 16. august 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det er veldig tørt bilde, litt mer kontraster og sånn så fikses det. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 2. Ting i senter blir ganske kjedelig Håper du ikke mener det for generelt, det er ikke så at alt av motiver må ha hoved-fokuspunktet i "rule-of-thirds" for å ikke bli kjedelig. Dessuten er regler til for å brytes - der det passer. Noen ganger er det "midt i blinken" å ha objektet i senter.. Lenke til kommentar
DjN9o Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) 2. Ting i senter blir ganske kjedelig Håper du ikke mener det for generelt, det er ikke så at alt av motiver må ha hoved-fokuspunktet i "rule-of-thirds" for å ikke bli kjedelig. Dessuten er regler til for å brytes - der det passer. Noen ganger er det "midt i blinken" å ha objektet i senter.. 6690082[/snapback] Er enig her selv! Men i de fleste tilfeller er det "dødt" å ha objektet i midten. Men en edderkop i ett edderkopnett passer bra med objektet i midten, for trådene danner visuelle synssnorer som leder blikket til edderkopen. (Bare et offtopic spørsmål: edderkop eller edderkopp?) Endret 17. august 2006 av DjN9o Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Mye enig med mclp. Dessuten at for stor dybdeskarpet (som fører til uryddig bakgrunn). Når dette er tatt på relativt stor blender f/3.5 viser det litt av svakhetene med kompaktkamera. Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Er det stor dybdeskarphet på bildet? Jeg syns dybdeskarpheten er liten (stor blenderåpning) og at ting i bakgrunnen er uklart.... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Er det stor dybdeskarphet på bildet? Jeg syns dybdeskarpheten er liten (stor blenderåpning) og at ting i bakgrunnen er uklart.... 6692699[/snapback] Ja dette er stor dybdeskarphet for et slik motiv etter min mening. Visst er bakgrunnen uskarp, men det burde vært mye mer ute av fokus. Oppnås enten ved å gå nærmere/større brennvidde eller å bruke raskere optikk (og dermed større blender). Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 2. Ting i senter blir ganske kjedelig Håper du ikke mener det for generelt, det er ikke så at alt av motiver må ha hoved-fokuspunktet i "rule-of-thirds" for å ikke bli kjedelig. Dessuten er regler til for å brytes - der det passer. Noen ganger er det "midt i blinken" å ha objektet i senter.. 6690082[/snapback] Neida, mener det ikke generelt, men på veldig mange bilder egentlig. Er jo forsåvidt smak å behag. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 liker ikke sånne insekt bilder, så jeg syns ikke det var så bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå