KjellV Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Vi skal ha gruppeprosjekt i morgen, der vi skal bygge en bro av spagetti. Vet ikke hvor lang den skal være, og hvor mye spagetti vi får bruke. Noen som har noen lure tips? Sikkert noen som har vært med på noe lignende før. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Finnes en del på google om dette, men jeg ville satset på noe rundt 80cm - 1.20m, med bærekraft på noen få, små kilo. Superlim er verktøyet, ellers er det lurt å se litt på vanlige brokonstruksjoner og overføre noe av det til spaghetti-broa. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Godt tips: Ikke kok spaghettien Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Godt tips: Ikke kok spaghettien 6740285[/snapback] men å bruke vann for å få den buet er et bra tips! Ellers vil jeg anbefale dere til å laste ned et spill som heter bridge builder. I dette spillet lærer du å bygge broer og lærer om hvilket design som passer best. Kan også brukes for å simulere om broen dere har tenkt å bygge vil holde. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg tror det er best å holde seg til utprøvde og kjente brodesign. Siden spagetti er nokså lett å brekke så ville jeg forsøkt å unngå for mye bøy og heller satset på designer som utnytter strekk og trykk på langs av spagettiene. Jeg vet ikke hvilke andre hjelpemidler og materialer dere har tilgjengelige, men jeg tror jeg ville satset på en tradisjonell hengebro ala den du finner i San Fransisco. PS. Er ikke dette en slags IQ-test som dere helst skal løse ved hjelp av egen kreativitet og ikke via hjelp fra andre kilder? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Som bygg-student vil jeg komme med et kvalifisert råd: Lag trekanter! Før sommerferien lagde jeg og noen andre en 90 cm lang bro av tynne trepinner og ståltråd. Den veide 0,2 kg og bar drøyt 30 kg, altså over 150 ganger egenvekt. Det var takket være trekantene. Endret 27. august 2006 av trøls Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Prøv dere ut med Bridge builder, morsomt "Spill" bare søk etter det på gogle. Edit: Var kanskje litt for sent... Jaja, tips til noen som vil prøve det senere da Endret 31. august 2006 av lago Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå