Gå til innhold

Beseire Thorn i Kameo; Trenger hjelp! *spoiler*

Bone

Anbefalte innlegg

Tjoheisann! :)

Nå har jeg endelig kommet til "siste bossen" i Kameo, jeg også.. Endelig..

Jeg skal beseire Thorn..

Denne synes jeg er vanskelig .. Jeg har måttet finne frem en "walkthrough" på nettet, men den hjalp meg ikke SÅ mye, men bare litt.. At jeg vet hvilken "Element" jeg skal bruke i hvert fall :)

Det står i hvert fall følgende;

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

================================

5.25 Boss Fight: Thorn and Kalus

================================

Watch the cutscene.

Make sure to have the Gem of Restoration enabled.

Switch to Thermite and just keep firing lava bombs at Thorn, he'll steadily

take damage from them. Back away from him while you do so after he gets his

morning star. If and when water trolls appear, switch to Deep Blue to spray

them, leaving them vulnerable to Thorn's attacks, switch back to Thermite and

resume the bombs.

When Thorns health is reduced to zero, he falls to the deck, down but not yet

out. Kalus remains to be dealt with and Thorn will revive if you don't take

care of her quickly. Switch to Chilla and start throwing ice spikes at her,

it will take 10 to finish her off.

Brandon sent this altenate method for bringing down Thorn: "When you use 40

below, and use his wreaker attack, you are pretty much invincible against

anything in that boss battle. So if you keep using that attack, you beat Thorn

pretty easily. Then as you said, you can finish off the girl [Kalus] with

Chila." NOTE: I tried the strategy Brandon sent when going for the co-op

achievement, it works well until Thorn starts jumping around. At that point

it's difficult to keep up with Thorn, so I'd recommend switching to Thermite

to use the lava bombs until Thorn picks up the morning star, at which point 40

Below's wrecker will be able to hit him again.

Watch the closing cutscene.

Her står det blandt annet at jeg må påse at jeg har the "Gem of Restoration" enabled.. Har jeg den? Hvor finner den, i så fall? MÅ jeg ha den?

I hvert fall; Jeg har nå prøvd å gjort som "fasiten" sa; Pøse på med Lavabombs mot Thorn.. og det har egentlig gått greit, det er bare å smette unna denne dunkingen i bakken, som sender ut 3 "lyn"! (Er det DET som er "morning star", som det refereres til?), også må jeg av og til bekjempe noen grønne troll, og noen fire-troll ..anyway; Alt dette går noenlunde greit, og jeg sitter igjen med "masse" liv.. HELT TIL;

Nå han begynner å ta *springfart* mot meg, for så å klaske til meg! Da taper jeg en del liv, ..i hvert fall i lengden, for jeg har ikke sjangs til å smette unna! :( ..ikke med Kameo selv engang, ikke engang i Hoover-mode..

Så.. Hva skal jeg gjøre?

Takker for all hjelp! :)

- Bone

EDIT: hmm.. Shield?! :hmm:

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, er en stund siden jeg runda dette spillet, men jeg kan jo ta og vsare så best jeg kan.

Jeg mener å huske at jeg brukte han fyren som står oppe på en isball (heter vel et eller annet med below. Husker ikke helt) og så tar du bruker du wrecker (om det er det det angrepet heter. Du spinner rundt med armene dine og tar ut alle fiendene veldig enkelt. Funker som pokker) på Thorn. Funket veldig bra. Også vekslet jeg til Thermite og det derre skapningen som kan svømme inniblant.

Dette var vel ikke så veldig mye til hjelp, men du kan jo prøve ut metoden min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Tror jeg brukte spin-attacket (husker ikke det korrekte navnet) til 40 Below på Thorn, og hadde ikke store problemer med Thorn såvidt jeg kan huske.

Med andre ord, jeg støtter deusex sin teori her, og håper du klarer å beseire Thorn.

Lenke til kommentar

Bruk Thermite all the way! Og når de andre fiendene kommer bruker bytter du til han blomsterfinn(husker ikke helt hva han heter)...Pummel Weed var det. Så tar du comboes slik at du får slow motion og da bytter du til Thermite igjen og pumper løs i slow motion. Tar mye skade da. Lett boss!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bruk Thermite all the way! Og når de andre fiendene kommer bruker bytter du til han blomsterfinn(husker ikke helt hva han heter)...Pummel Weed var det. Så tar du comboes slik at du får slow motion og da bytter du til Thermite igjen og pumper løs i slow motion. Tar mye skade da. Lett boss!

6691262[/snapback]

Hvordan tar man Combos med Pummel Weed ? :blush:

Lenke til kommentar

Vel en combo i dette spillet er jo bare å slå så fort og mye du klarer på fiendene slik at du kommer i slow motion. Da kan du bytte til Thermite og skyte løs.

Eye of Restoration finner du om du går tilbake til Ancient Kingdom der hvor du og de andre alvene bor. Den ligger under et "shell". Dette er en "power-up" som gjør at livet ditt fylles gradvis oppover mens du er Kameo. Du får også andre power ups som:

- Eye of Strength: Den finner du ved å bruke Thermite til å sprenge statuen i midten i: The Chamber of Living portraits.

- Eye of the spirit: Det er bak portalen til "mainland" hvor du trenger å fyre opp dragehodene med flammer. Bare skyt ildkuler mot dem:)

- Eye of Defence: Nær toppen i Ancient Tower.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på om jeg er litt smådum.. :blush::(

Slå? Med Pummel Weed? Bruke "Jab", altså!? Både høyre og venstre knapp?

får aldri til å komme i slow motion jeg.. :dontgetit: ..først kommer det noen grønne ting, som ligner på Pummel Weed, og dem kan jeg slå.. men, jeg får liksom ikke slått fort nok.. og så kommer det noen Fire Trolls.. men de er Pummel Weed meget sårbare mot, så da må jeg liksom switche til noen andre så lenge..

hmm..

Lenke til kommentar

For å slå fort så rekulerer du kjapt med å trykke på LT og RT kontinuerlig! du må treffe på flesteparten av slagene slik at du får gått inn i slow motion. Hvis du ikke rekker det, så må du bytte kjapt til enten 40 below eller til Rubble for å drepe fire trolls....Er du kjapp nok og treffer fienden uten å bli skadet selv så kommer du lett inn i slow motion delen og da blir det lettere å skade Thorn...

Lenke til kommentar

Jeg fullførte hele spillet på en dag (woho) Å da tok jeg torn bare med termite og dens oppgraterte cluster bombs. Disse tok ham ganske så lett. Bare sirkuler rundt ham og fyr løst. Gjør dette mange ganger og han vil raskt falle.

Trenger ikke tumbleweed eller noe annet. Just shot till he fals.

(du tar forøvrig kalis med yetien)

Lenke til kommentar

Tjoheisann!

Jeg klarte faktisk spillet denne kvelden (den 4., altså), men har ikke svart og takket enda.. og det er en grunn..

Jeg syntes det var veldig vanskelig i grunnen.. og jeg var nær ved å gi opp, så jeg tenkte jeg skulle ta og FILME det med et videokamera og spørre hva jeg gjorde galt.. det gjorde jeg også.. Men, det ironiske var jo at da klarte jeg det, selvfølgelig..

Tenkte jeg skulle prøve å finne en måte å vise videosnutten allikevel til dere, og det er derfor det har tatt så lang tid... for, jeg brukte enormt med tid på den, synes jeg .. hele 20 minutter! (Syntes det var lenge jeg) ..

Men, jeg har problemer med å få filen ned i en "resonable size", og jeg tenkte jeg skulle gjøre det først, før jeg postet igjen.. Men, nå ser det ut til at det drøyer lengre enn jeg hadde håpet.

(Driver å maser litt på folka i Videoredigerings -delen :) ) ..

Men, igjen; Tusen takk! :w00t:

Lenke til kommentar

skal du komprimere videofilen så kan du bruke Virtual Dub sin "formatskifter" og så åpner du filmen i f.eks: Pinnacle studio 9 eller 10 og når du da lager filmer kan du velge MPEG og så størrelse på filmen...Kvalitet kan synke betraktelig hvis du ikke vet hva du skifter på da:)

Ellers må jeg si gratulerer med å ha fullført det:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...