SondreR Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg vil ha en mobil som få andre i Norge har, har dere noen nettbutikekr i utlandet dere anbefaler? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg anbefaler e-bay... Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Var der og så her en dag, men synes ikke utvalget var noe særlig. Kanskje jeg så feil plass. Uansett synes jeg det er tryggere å se på noen nettbutikker, så jeg lurer fortsatt på om dere vet noen sjapper! Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 du kan gå på nokia.com samsung.com sonyericsson.com etc... og velge deg et land du tror har digg mobiler. Så ser du om du finner link til forhandlere på hjemmesiden til mobilprodusenten og ser om du finner en bra nettbutikk der. hvis ikke kan du sjekke de store teleoperatørene i utlandet, som f.eks vodafone etc og se hva de har å tilby. men telefonene er ofte operatørlåst, men det er jo ikke så stress å få åpnet. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Heisann Dynamism.com har mange fete japanske telefoner i GSM-utgaver: http://www.amobil.no/nyhet/mobiltelefoner/..._asiafile/25058 Ellers har Vodafone, T-Mobile og andre store operatører et utvalg av modeller som selges eksklusivt av dem. Dersom du kjøper en slik modell og låser den opp, kan den fint brukes her hjemme i det norske GSM-nettet. Lenke til kommentar
gigolo_nero Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 du finner noe på http://welectronics.com/ men vet ishe om det e noe. Lenke til kommentar
Andy-J Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hei Jeg har også kikka etter det samme, og det ble med at jeg kjøpte en nokia 7600 =) På ebay finner du alt som er av mobiler, men det er en del ting du burde huske på om du bruker Ebay eller generelt handler i utlandet: Toll (en grusom ting du må betale om varens verdi er over 200 kr. Toll er et gebyr på 70 kr om du fortoller selv, og 25% av varens verdi om jeg husker riktig) På ebay må du alltid sjekke om noen shipper worldwide og at de tar PayPal. Paypal er et slags kontantkort du bruker for å handle med. I tilleg må en jo huske å sjekke karakteren til selgeren. Om du vil ha en mobil få andre har vil jeg annbefale nettbutikken www.pixmania.com Husk å sjekke frakt! Her finner du en del telefoner som ikke er vanlige i Norge, og bestiller du her kommer det en budbil fra DHL med pakken din. DHL ordner også med toll, selv om du bør sjekke dette nermere før evt. bestilling. Om du kan leve med engelsk oppsett på telefonen er pixmania en kurant side. LYKKE TIL Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 viss du kjøper telefon feks fra usa, så pass på at den ikke har operatør lås. de telefonene der som har operatørlås, har somregel en operatørlogo elns på selve telefonen. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 En side ingen har nevnt enda, er www.plemix.com Lenke til kommentar
JohMag Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg kjøpte en Sharp 902SH på Ebay i januar 2005. Den gang var den langt foran det meste som fantes av telefoner i Norge. 2MP kamera, 3G, 240 x 320 skjerm, stort minne, menysystemer og brukervennlighet som etter min personlige smak langt overgikk f.eks Nokia, o.s.v. Jeg har vel fremdeles til gode å se andre mobiltelefoner med en like klar og lyssterk skjerm. Riktignok var den stor og klumpete, men man får vel ikke alt heller... Den måtte unlockes fra Vodaphone, men det gikk greitt. Ebay er noe usikkert og det er en stor mengde svindlere der ute, men hvis man viser litt forsiktighet går det greitt. Som regel kan man oppnå langt bedre priser der hvis man legegr litt energi ned i det enn det man oppnår på vanlige nettbutikker. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 det vill jeg å ha skal nokk kjøpe en til ca 6000 kr max Lenke til kommentar
thedoc Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Men de fleste utenlanske mobilene mangler vel 'æøå', eller? kjipt å skive meldinger kan jeg tenke meg:) Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Bra svar! Har dere noen modeller dere har spesielt sansen for? Jeg ser nedturen uten æ,ø og å, men de finnes nok som noen tilleggsymboler ;-) Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 På tirsdag reiser jeg til Kina, så jeg regner med å finne noe der. Stemmer det at de bruker samme gsm nett som oss? Lenke til kommentar
gnus Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Er det nokon som veit om det går ann å installere norsk programmvare på ein telefon som er kjøpt med feks engelsk programvare. Lurer på SEK610i fra pixmania.com men der er det fransk og engelsk programm. Ser på sidene til SE at du kan laste ned oppdateringen sjølv, men det vil vel sei at du har rett språk fra før. Er det ein måte å fikse dette på? Gjer vel ikkje noko om garantien går ut, då det uansett vil vær tungvindt med ein telefon som ikkje er kjøpt i norge. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) æ ø å er ikke noe problem. En slektning av meg kjøpte telefon i utlandet med språkene Russisk, latvisk og engelsk innpå eller noe slik. å en ble â det nærmeste, men både ø og æ lå inne hvis du trykka lenge nok (T9 blir jo selvf. stress. må jo ha på engelsk å legge inn "alle" norske ord..det funker jo sånn halvveis)ved kjøp fra asia må det sjekkes at tlf støtter 3g/gsm! i japen kjører de på 4g... Endret 21. august 2006 av shaaland Lenke til kommentar
gnus Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Leste litt på http://www.setool.org/ og forumet der. Ser ut som om det er fullt mulig å flashe mobilen til nytt språk, einaste problemet eg ser er at det er dyrt. Programmet koster 235EUR + pris for kvar enkel tlf som skal flashast. Nokon som har prøvd dette før forresten? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 gsmarena.com. lister opp masse tlf fra alle land. med linker til butikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå