Gå til innhold

parabol? trenger hjelp

pessimisten

Anbefalte innlegg

Hei!

vurderer å betille sånn parabol/satelitt, men trenger litt hjelp...

kravene er:

-billig/mye for pengene

-danske kanaler

-tv3, tv2, nrk2, tvnorge (nrk1 seff :p)/ alle de norske standard kanalene

-min 1 barnetv kanal for lillesøster

-må ha noen film kanaler

-gjerne MTV, tv1000, tv2 zebra og ZTV

har sett litt på viasat.no, men det er uaktuelt siden de ikke har noen danske kanaler (mamma må da det -_-)...har lite peiling selv så tenkte kansje jeg kunne spørre her...hvis det finnes noen mulighet for internett tilkobling i samme slengen så er vi villige til å se på dette :)

siste spm: er det sant at man bare kan se parabol på 1 tv om gangen? eller er det en mulighet for å fixe det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canal Digital har en tilleggspakke med DR1 og DR2, men de er heller dyre (189,- i mnd). Viasat har 2 danske tv-kanaler (TV3 Danmark og TV3+).

Pakken du er ute etter er praktisk talt Viasat Gull (bortsett fra de danske kanalene).

Du kan kun se på de samme kanalene på forskjellige TV'er om du har parabol. Løsningen er å gå til anskaffelse av et abonnement til som Viasat fører til 50% av originalprisen (du slipper også etableringsavgift, gebyr m.m).

Lenke til kommentar
Canal Digital har en tilleggspakke med DR1 og DR2, men de er heller dyre (189,- i mnd). Viasat har 2 danske tv-kanaler (TV3 Danmark og TV3+).

Pakken du er ute etter er praktisk talt Viasat Gull (bortsett fra de danske kanalene).

Du kan kun se på de samme kanalene på forskjellige TV'er om du har parabol. Løsningen er å gå til anskaffelse av et abonnement til som Viasat fører til 50% av originalprisen (du slipper også etableringsavgift, gebyr m.m).

6687153[/snapback]

viasat gull er uaktuelt, de danske kanalene skal være med (dr1 og tv2) ettersom det er mamma som betaler

hva er forskjellen på parabol og satelitt, pris messig, hva trenger jeg å vite?

Lenke til kommentar
viasat har en del brae kanaler som tv3 norsk/dansk/svensk og tv 1000 og dissa men da får du ikke med tv2 og tv norge og dem da :/

6687253[/snapback]

Joda, du får med NRK, NRK2, TV2, TV2 Zebra og TV Norge, men da må du kjøpe et canal digital-kort med en engangsavgift på et par hundre kroner.

viasat gull er uaktuelt, de danske kanalene skal være med (dr1 og tv2) ettersom det er mamma som betaler

hva er forskjellen på parabol og satelitt, pris messig, hva trenger jeg å vite?

6687260[/snapback]

Da går du for Canal Digital med de danske kanalene som en ekstrapakke.

Parabol - tallerkenen du har på taket som fungerer som mottaker

satelitt - blikkboksen i verdensrommet som fungerer som relè

Lenke til kommentar
de eneste jeg vet om er canal digital og viasat, du kan jo prøve deg på kabel tv da  ;)

6687537[/snapback]

fortsatt litt dyrt, vi sitter nå på kabel til 220 i mnd og vi får

nrk1

nrk2

tv2

tv3

tvnorge

dr1

tv2 dk

togo (tysk barnetv kanal)

viasat history

discovery

eurosport

bbc news

bbc world

swe tv1

swe tv2

+ noen få extra tyske kanaler

meninger er å få inn noen film kanaler, og litt flere danske (minst ha dr1 og tv2) og gjerne 1 barnetvkanal på norsk

Lenke til kommentar
Om du har muligheten til å ta inn kabel fra Lyse så er jo det en mulighet:

Viasat Gull: 319,- (kampanje 219,- akkurat nå)

TV-kanalpakke: Dansk/Tysk: 50,-

Se mer HER.

6691601[/snapback]

hvordan ser jeg om jeg kan ta det da? syns også det var dårlig med priser der :hmm:

EDIT: bor i austagder-arendal

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Man må nok være sørvestlending for å kunne velge Lyse (om jeg ikke er helt på jordet).

Det virker som det blir vanskelig å få både pose og sekk om man ikke er villig til å betale litt ekstra for det. Det er de danske kanalene som er "problemet". Det kan jo være noen danske kanaler som en evt paraboldekoder klarer å streame uten at man må betale for de. Dette har jeg ikke sjekket ut, men du kan jo ta en telefon til viasat eller canal digital og høre om det er mulig. :)

Lenke til kommentar
Man må nok være sørvestlending for å kunne velge Lyse (om jeg ikke er helt på jordet).

Det virker som det blir vanskelig å få både pose og sekk om man ikke er villig til å betale litt ekstra for det. Det er de danske kanalene som er "problemet". Det kan jo være noen danske kanaler som en evt paraboldekoder klarer å streame uten at man må betale for de. Dette har jeg ikke sjekket ut, men du kan jo ta en telefon til viasat eller canal digital og høre om det er mulig. :)

6691755[/snapback]

ja

ser at det blir vanskelig, syns lyses utvalg så bra ut, men så ingen priser

hvor langt vest må man være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...