Gå til innhold

Vil MS fjerne pay to play? X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Om ikke gratis, så skal du ikke se bort ifra at vi får et prisfall på Xbox Live dersom det viser seg at Nintendo og Sony tilbyr samme tjenester gratis. Nå har det ikke blitt lansert mange detaljer rundt onlinetjenestene til Wii og PS3 ennå, så det blir spennende å høre hva de vil tilby - jeg bare håper at Wii ikke vil bruke Friend Codes, slik de gjør på DS, da dette er en grusom keitete løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betyr vel at det å gå online skal være gratis.

Angående å laste ned gamle spill til Wii, så må man ta det med en neve salt så lenge. Men litt rart de ikke har sagt at noe kommer til å koste.

6688127[/snapback]

Det betyr akkurat det som står der. At å gå online med Wii blir gratis, og å spille onlinedelen til spill man kjøper i butikken blir gratis.

Når markedsavdelingen til store utgivere gir intervjuer er det ofte mer interessant hva de ikke sier, enn hva de faktisk sier. For det de sier er kun ment å være positivt i øynene til forbrukeren.

Lenke til kommentar

Retro spillene til Wii blir ikke gratis. Nintendo har sagt gang på gang at de kommer til å ta en sum for dette. Mange her har litt for sterk tro på at Nintendo er en ridder i gyllen rustning som er kommet for å bekjempe dragen og befri dem, dette er ikke en sannhet. Nintendo sier du vil kunne spille spillene som du kjøper i butikken gratis online med Wii, og det er nok ikke for å være snille Nintendo som elsker oss alle de gjør det, men det er nok heller for å ha et sterkt kort på hånd når det kommer til salg av hardwaren.

En del som biter litt for kjapt over ting som popper opp rundt omkring på nettet lever i den tro at retrospillene enten blir gitt bort eller at Nintendo bare vil ta en symbolsk sim for dem. Uten å ha noen kilder på dette kaller jeg det bullshit.

Eneste ryktet jeg har litt tro på er at de kan legge med en slags kode med spillene du kjøper som lar deg laste ned et retrospill i samme serien eller noe lignendes (f.eks en kode for å laste ned Super mario world når du kjøper mario galaxy), men ser også her et par ting som kan spille inn som f.eks hva med folk som kjøper et spill, bruker koden, og returnerer spillet som de fikk koden sammen med.

Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at Ps3 sin online tjeneste ikke blir gratis og det er en ra ting. Betaler gjerne 500 i året for å kunne spille på stabile servere og vedlikehold hvis noe er galt. XBl er en bra tjeneste og man får stabile servere og mulighet for å kjøpe/laste ned nye muligheter og "ting".

Nintendo sin onlinestøtte tror jeg blir gratis som Ps2 sin, men når retrospillene kommer så skal man kjøpe disse og ikke få dem. Tviler på at Nintendo gir bort haugevis av spill når de kan tjene en slant på dem. Selger de spill for mellom 0-50 kroner(her i Norge) kan de tjene masse på det. Folk vil jo gjerne spille Duck Hunt, Zelda, Mario, Metroid Prime og flere bra titler fra tidligere nintendo konsoller.

MS vil ikke fjerne "Pay to Play" funksjonen sin fordi de rett og slett tjener for bra på det. Det de har nå fungerer utmerket og forbrukerne er fornøyde. Så den funksjonen forsvinner ikke og den kommer til å dukke opp på Wii og Ps3 as well...

Lenke til kommentar
Betyr vel at det å gå online skal være gratis.

Angående å laste ned gamle spill til Wii, så må man ta det med en neve salt så lenge. Men litt rart de ikke har sagt at noe kommer til å koste.

6688127[/snapback]

Det betyr akkurat det som står der. At å gå online med Wii blir gratis, og å spille onlinedelen til spill man kjøper i butikken blir gratis.

Når markedsavdelingen til store utgivere gir intervjuer er det ofte mer interessant hva de ikke sier, enn hva de faktisk sier. For det de sier er kun ment å være positivt i øynene til forbrukeren.

6690781[/snapback]

Eh.. Ok

Uansett så blir det gratis for oss forbrukere å spille online med Wii.

Enda en link

Link

Lenke til kommentar

Tror de sa basis online tjenester skulle være gratis. Problemet er at jeg iallfall ikke har noen anelse om hva det vil si. Først trodde jeg det inkluderte spilling online, men i den senere tid har jeg oppfattet det mer som nedlasting av demoer osv. som er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...