Straffa Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Nå som Wii og PS3 nærmer seg med stormskritt så lurer jeg fortsatt om MS vil melke X360 brukere med gold og dyre arkade spill. Wii eller PS3 skal være gratis å bruke online. Det skal ikke være noe tjenester som skal koste noe som helt. MS tar betalt for at du skal spille online. MS tar betalt for arkade spillene. MS tar betalt for oppdateringer/pakker av spill. MS tar betalt for mange av gamer bildene. Hvem vil betale for dette her når du kan få alt servert gratis andre steder? Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Spørs jo å se om PS3 og Wii sine alternativer er like bra. Ellers så er det jo ikke så rart at MS tar seg betalt for arkadespill heller da det koster å lage de. Dyre er de heller ikke. Innholdspakker må også produseres og det koster også. Gamerbildene er jo riktignok åndssvakt, men dem er det vel få som kjøper. Gold er kanskje litt dyrt i forhold til det du får. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Kan tenke meg de senker prisen på X360, men beholder avgiften på Live. Og at de utvider Live-pakkene som følger med nykjøp. Konsoll, kontroller, spill og 1 års abonement eller noe sånt... Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Godt poeng. Og du så jo nettop at f.eks Texas Hold Em er gratis i 48 timer. Jeg tror det er et skritt i rett retning. Men jeg kan ikke forstå at folk kan klage på at gold koster 499 pr år. De kronene går nok til litt serverdrifting. Men arcade spillene kunne vært noen poeng billigere føler jeg. Men siden Wii og Sony sine onlinetjenester skal være gratis, hvordan skal de da drifte alt sammen. Slikt er ikke gratis! Da spekulerer jeg i om de vil selge reklameplass. Spesielt Sony Computer Entertainment, som allerede sliter med millardunderskudd - som forsåvidt ikke blir noe spesielt bedre med PS3 lanseringen. Noen innvendinger? Jeg hadde ikke hatt noe imot et par f.eks Pepsi, eller Mountain Dew reklamer, hvis jeg fikk gratis onlinespilling og gratis arcade spill. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 ja, men får jo håpe Gold blir Gratis iallefall. Arkade spilla og slikt kan koste, det er greit nok. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Spørs jo å se om PS3 og Wii sine alternativer er like bra. Ellers så er det jo ikke så rart at MS tar seg betalt for arkadespill heller da det koster å lage de. Dyre er de heller ikke. Innholdspakker må også produseres og det koster også. Gamerbildene er jo riktignok åndssvakt, men dem er det vel få som kjøper. Gold er kanskje litt dyrt i forhold til det du får. 6686952[/snapback] Litt rart at pakkene til PC ofte er gratis. Ta GRAW for eksempel. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvem vil betale for dette her når du kan få alt servert gratis andre steder? 6686924[/snapback] Veldig veldig mange betaler jo allerede gladelig for dette - jeg er en av dem. I en verden der folk gladelig betaler 20-30 kroner for noe så banalt unødvendig som en ringetone eller nytt theme til mobilen sin så er det klart et marked for mindre transaksjoner a la Xbox Live Marketplace. Nå hjelper det jo fint lite at onlinespilling hos PS3 og Wii tilsynelatende skal være gratis hvis tjenestene er lite brukervennlige. Sann mine ord; mange kommer til å bli veldig overrasket over hva som faktisk er 'gratis' og hva man må betale for for å få noe som er i nærheten av det Xbox Live tilbyr når disse tjenestene kommer. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det koster jo en del for microsoft å holde alt oppe, men syntes at det burde holde med å betale for gold/silver, og ikke i TILLEGG måtte betale på sidene deres, for små spill og sånn Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Det koster jo en del for microsoft å holde alt oppe, men syntes at det burde holde med å betale for gold/silver, og ikke i TILLEGG måtte betale på sidene deres, for små spill og sånn 6687047[/snapback] Kommer til å koste for Wii og PS3 men alikevel skal det ikke koste 1 rødt øre Endret 16. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Kommer nok ikke til å fjerne prisen på Live Gold. Om de gjør det, er jeg redd prisen på spill vil stige. Kanskje det er der Sony vil ta inn pengene på online spilling. Drifting av spilleservere er ikke gratis, og jeg tviler på at Sony gir det bort. Blir spennende å se hvilket prisnivå spillene til PS3 kommer til å ligge på Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Nå hjelper det jo fint lite at onlinespilling hos PS3 og Wii tilsynelatende skal være gratis hvis tjenestene er lite brukervennlige. Sann mine ord; mange kommer til å bli veldig overrasket over hva som faktisk er 'gratis' og hva man må betale for for å få noe som er i nærheten av det Xbox Live tilbyr når disse tjenestene kommer. 6687040[/snapback] Nja ikke helt enig der. Hvis du fikk med deg E3 så viste Sony blandt annet hvordan det blir og bruke PS3 online. Må si både menyene og tilgangen til produktene dems er like bra som Live Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Kommer til å koste for Wii og PS3 men alikevel skal det ikke koste 1 rødt øre 6687053[/snapback] Ja det er ganske fantastisk at Sony som jo er et selskap som gjør sitt ytterste for å tyne forbrukerne for alt de kan faktisk 'gir bort' en tjeneste som MS allerede har bevist kan generere betydelige summer i løpet av et år. Så fantastisk at jeg neppe tror at det blir gratis. At Sony selv ikke tar betalt for å 'formidle' kontakt med utviklernes servere er ikke det samme som at utviklerne er villige til å ta kostnaden med å drifte de tusenvis av serverne et populært spill kan komme til å kreve Men som jeg har nevnt før så er jeg veldig spent på hvordan dette vil fungere i praksis - kanskje jeg blir positivt overrasket. Eller får en gylden anledning til virkelig å le av de som nå lager et stort nummer ut av Sony sin 'gratis-løsning' kun med Sony's ord som dokumentasjon. Men for å komme inn på det opprinnelige emnet her så tror jeg ikke at MS vil fjerne betalingen de idag tar for Gold på Live. Men folk er rare; hvis det å spare to tjuekroner i måneden er et godt argument for å kjøpe en merkbart dyrere konsoll for mange så må kanskje MS gjøre noe etterhvert. Endret 16. august 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Fra Usa Today med Nintendo sjefen i USA Q: You're not pursuing a subscription model? A: We view online gaming as essentially an enhanced way to enjoy the gaming experience and drive more sales of hardware and software. Q: How do you extend your online strategy to Wii? A: It's the same premise. We will offer online-enabled games that the consumers will not have to pay a subscription fee for. They'll be able to enjoy that right out of the box. The Wii console is going to be Wi-Fi enabled, so essentially, you'll be able to plug it in and go. It won't have hidden fees or costs. Link Det betyr for oss forbrukere det ikke skal koste noe som helst å bruke online tjenesten til Wii Endret 16. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Flott intervju med Nintendo-sjefen Blir artig når alle 3 av de 'nye' konsollene har kommet på markedet Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Hvem vil betale for dette her når du kan få alt servert gratis andre steder? 6686924[/snapback] De som har X360 kanskje? Det er jo ikke gratis for dem å kjøpe en PS3 for 6000 bare for å spille "gratis". Men det er vel bare spillingen som blir gratis på PS3 og Wii, eller hvordan kommer det til fungere? Blir arkade/retrospill gratis å laste ned også? Noen som vet? MS tilpasser seg helt sikkert konkurransen hvis de føler at de mister støtte blant spillerne pga gratis onlinespilling på Wii og PS3 Endret 16. august 2006 av espent Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Hvem vil betale for dette her når du kan få alt servert gratis andre steder? 6686924[/snapback] De som har X360 kanskje? Det er jo ikke gratis for dem å kjøpe en PS3 for 6000 bare for å spille "gratis". Men det er vel bare spillingen som blir gratis på PS3 og Wii, eller hvordan kommer det til fungere? Blir arkade/retrospill gratis å laste ned også? Noen som vet? MS tilpasser seg helt sikkert konkurransen hvis de føler at de mister støtte blant spillerne pga gratis onlinespilling på Wii og PS3 6687714[/snapback] For Nintendo sin del blir alt gratis. Ingen hidden fees som han sier i intervjuet Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Hvem vil betale for dette her når du kan få alt servert gratis andre steder? 6686924[/snapback] De som har X360 kanskje? Det er jo ikke gratis for dem å kjøpe en PS3 for 6000 bare for å spille "gratis". Men det er vel bare spillingen som blir gratis på PS3 og Wii, eller hvordan kommer det til fungere? Blir arkade/retrospill gratis å laste ned også? Noen som vet? MS tilpasser seg helt sikkert konkurransen hvis de føler at de mister støtte blant spillerne pga gratis onlinespilling på Wii og PS3 6687714[/snapback] For Nintendo sin del blir alt gratis. Ingen hidden fees som han sier i intervjuet 6687961[/snapback] Så man kan laste ned alle de gamle NES/SNES/TGFX16 etc. spillene som blir tilgjengelig gratis? Det alene er jo verdt mange tusen kroner. Med slike nyheter skal det faktisk 10 ville hester til for å holde meg fra å kjøpe en Wii ved første anledning Endret 16. august 2006 av espent Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Så man kan laste ned alle de gamle NES/SNES/TGFX16 etc. spillene som blir tilgjengelig gratis? Det alene er jo verdt mange tusen kroner. Med slike nyheter skal det faktisk 10 ville hester til for å holde meg fra å kjøpe en Wii ved første anledning 6687990[/snapback] Litt merkelig ja. Men når han sier at det ikke skal koste noe så gjør det vel ikke det Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 For Nintendo sin del blir alt gratis. Ingen hidden fees som han sier i intervjuet 6687961[/snapback] Han sier ikke at det blir gratis å laste ned gamle spill noe sted. Det er ønsketenkning fra din side: We will offer online-enabled games that the consumers will not have to pay a subscription fee for. Dette betyr at det ikke koster noe å spille spill du har kjøpt online. The Wii console is going to be Wi-Fi enabled, so essentially, you'll be able to plug it in and go. It won't have hidden fees or costs. Dette betyr at det ikke vil koste noe å gå online med Wii. Ikke noe steder i sitatene du kommer med står det at man vil kunne laste ned gamle retroklassikere gratis til Wii. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Dette betyr at det ikke vil koste noe å gå online med Wii. 6688083[/snapback] Usa Today Q: How do you extend your online strategy to Wii? A: It's the same premise. We will offer online-enabled games that the consumers will not have to pay a subscription fee for. They'll be able to enjoy that right out of the box. The Wii console is going to be Wi-Fi enabled, so essentially, you'll be able to plug it in and go. It won't have hidden fees or costs. Betyr vel at det å gå online skal være gratis. Angående å laste ned gamle spill til Wii, så må man ta det med en neve salt så lenge. Men litt rart de ikke har sagt at noe kommer til å koste. Endret 16. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå