Gå til innhold

Veldig tragiske heltenamn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke. Mulig jeg surrer. Skal sjekke det skikkelig opp.

6733571[/snapback]

Tailor = Skredder

Shredder = En som kutter ting opp i små fine remser (derfor den fine hansken med lange pigger på i turtles)

6733818[/snapback]

Ooo! Dette var godt å vite. Men jeg forbindet alltid som liten Shreder med Schrøder, den tyske politikeren :blush:...

Lenke til kommentar

Bare en ting til ang Max Payne... navnet hans er jo ment å være litt teit.

Dere er selvfølgelig klar over at Payne-spillene er satire?

Dvs parodi på alle maksimalt tøff-i-trynet noir gangster/politi-filmer og spill. Hvordan dere kan ta replikker som "the rain came down like the tears of crying angels" seriøst skjønner ikke jeg, når spillet holder den tonen HELE TIDEN. I toern så herset de jo til og med med det første spillet på den samme måten, gjennom noen av tv-showene som gikk på tv'er du kom over.

Artige spill. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sier bare en ting:

SONIC THE HEDHEHOG

Skal innrømme at han ikke var så fet i begynnelsen

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Sonic_the_Hedgehog.jpg

Men han var jo kul nok i spillene (Sonic1, 2, 3 and Knuckles)

Så ble han oppgradert og fikk ny TV-serie. SonicX-tegningene er jo helt knall:

sonicrusha.jpg

Om ikke dette ruller gata nok, kommer det noe enda kulere:

Super-Sonic

chara_ssonic.gif

Husker jeg satt å øvde og øvde på Sonic 3 for å klare alle bonusbanene slik at jeg kunne bli Super-Sonic. Nå klarer jeg det med bind for øynene og begge hendene bundet på ryggen :p

Men så hørte jeg plutselig en gammel myte som vekket min interesse for Sonic atter en gang! Vanskelig å finne noen store bilder, men det var fult av animasjoner og det gikk ikke ann å være foruten:

HYPER-SONIC

HyperSonic.gifHyper%20Sonic.gif

Dette er jo utrolig kult. Vi har jo oså Knuckles/Super-Knuckles/Hyper-Knuckles og Tails/Super-Tails. Men de legger jeg ikkee inn bilde av. Etter en stund kom det også Sonic i 3D. Noe som ikke bare har ødelagt for Sonic, men også veldig mange andre gode 2D-spill! Men må allikevel innrømme at jeg gleder meg til "Sonic The Hedgehog" kommer til PS3!

e3_2006-01.jpg

Til slutt vil jeg bare legge inn et bonus-bilde. Ingen vet hvem han er, men han er blitt kalt Cosmo tror jeg. Selv tror jeg han er en slags blanding (en fusion, om jeg husker rett) mellom super-Sonic og super-Shadow.

Hyper_Sonic_by_TailsTrulli.jpg

PS: Hvis ikke bildene virker ligger linkene her:

1.Sonic gammel

2.Soniv oppgradert

3.Super-Sonic

4.Hyper-Sonic 1

5.Hyper-Sonic 2

6."Sonic The Hedgehog" til PS3

7.Cosmo (?)

Lenke til kommentar
Ellers har man jo Shredder, som i og for seg er greit, men hva i huleste kommer navnet Splinter av? :O

His jeg fortsatt husker Turtles triviaen min sånn passe ålreit så kommer navnet Splinter fra da turtles fortsatt var en parodi-tegneserie. Det refererte da til en ninjakar fra Daredevil som het Stick.

Splinter - The Turtles' sensei and adoptive father, Splinter is a mutant rat who learned the ways of ninjutsu from his own master, Hamato Yoshi. Splinter's name is a parody of Stick, the man who mentored Daredevil.

Turtles trivia = pwnage :p

Jeg bryr meg ganske skjeldent om navnene til helter og skurker i spill og filmer, men det er noen jeg synes er ganske morsome :)

feks:

Anakin/Luke Skywalker

Skyganger = går den høye vei etc..

Darth Vader

Darth Vader høres til forveksling ut som Dark Wader, en mørk vader eller en som vasser i mørket. :)

Lenke til kommentar
Bare en ting til ang Max Payne... navnet hans er jo ment å være litt teit.

Dere er selvfølgelig klar over at Payne-spillene er satire?

Dvs parodi på alle maksimalt tøff-i-trynet noir gangster/politi-filmer og spill. Hvordan dere kan ta replikker som "the rain came down like the tears of crying angels" seriøst skjønner ikke jeg, når spillet holder den tonen HELE TIDEN. I toern så herset de jo til og med med det første spillet på den samme måten, gjennom noen av tv-showene som gikk på tv'er du kom over.

Artige spill. :)

6750039[/snapback]

Max Payne er nok ikke tilfeldig nei, akkurat som karakteren i det nye spillet (fra samme utvikler) "Alan Wake" der hovedpersonen nettopp ikke får sove.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...