Gå til innhold

Veldig tragiske heltenamn

Anbefalte innlegg

Red Ocean fikk begeret til å flyte over for meg! Nå driter spillebransjen seg totalt ut på en scene der de har invitert alle gamere til!

1. 24 - Greit nok. Fyren i tv serien heter Jack Bauer, det ville vært mongo og kalt han noe annet i spillet

2. Far cry - Jack Carver. Jeg tenker, greit nok, men kan de ikke finne på noe annet som f.eks Gordan Freeman

*I tilleg heter også hovedpersonen i lost Jack :S*

3. Red Ocean - Jack hard. DET STINKER JACK AV SPILLENE!

Jeg har sikkert glemt et par her, men jeg vil bare få frem poenget mitt.

Sikkert feil kategori også, men satser på at det går bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Max Payne er litt harry, forresten. Måtte nesten nevne det, selv om det ikke er så tragisk.

6686863[/snapback]

Tullball. Max Payne passer perfekt til spillet. Ja, det er cheesy, men det passer veldig mye til stemningen og handlingen i spillet. Dessuten spiser han jo mange painkillers, og han deler ut en alvorlig stor mengde smerte (=pain). :)

Aspic, du vet tydeligvis ikke når Superman ble oppfunnet. For å si det slik, så var nok ikke besteforeldrene dine besteforeldre enda på den tiden. Det kan faktisk hende at de ikke engang var foreldre da. Navnet er kanskje cheesy nå, men på 30-tallet, da fyren først ble laget, så fantes det nok ikke så mange superhelter der ute.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Fyren heter Max PAYNE, med Y og ikke I, så du kan ikke oversette til Maks smerte, du kan foresten ikke oversette et navn uansett. Navnet skjemmer ingen, og de navnene som hovedpersonene i spillet har er nå helt OK mener jeg, flisespikkeri å henge seg noe videre opp i.

Og om dere snakker om corny navn, så er ikke akkurat Gordon Freeman heller noe supernavn akkurat. Gordon gratismann? Eller Gordon frimann? Hvor corny er ikke det da...

Hva med Daniel Garner, John McClane, Tommy Angelo og Sam Fisher? George Stobbart er da heller ingen "heltenavn".

Kanskje det blir litt mye Jack til tider, men det er fordi det er et lett navn å huske og å bruke. Tenk hvor mange som heter Hansen til etternavn i Norge du...

Lenke til kommentar
Fyren heter Max PAYNE, med Y og ikke I, så du kan ikke oversette til Maks smerte, du kan foresten ikke oversette et navn uansett. Navnet skjemmer ingen, og de navnene som hovedpersonene i spillet har er nå helt OK mener jeg, flisespikkeri å henge seg noe videre opp i.

6687621[/snapback]

Ja, men det skal ligne på pain. Pain og Payne høres dessuten helt likt ut. Så når man uttaler navnet hans, så blir det "max pain".

Derfor synes jeg det er litt corny/harry å kalle noen det.

Er fullt klar over at man ikke kan oversette navn, ville bare lage et eksempel om hvor harry det var. Du hadde vel ikke likt å hatt "Max Zmerte"(dårlig, jeg vet, men så det ikke blir en oversettelse) som navn?

Lenke til kommentar

Ideen med navnet max payne er at man kan enkelt se en sammenheng med maks smerte. noe som skal være tøft. og ja det er et tøft heltenavn...

Ang jack så er jeg helt enig. alle "kule" mennesker heter jack. Men jack hard, det høres bare ekkelt ut.

Men så hadde det ikke vært så kult heller da om helten het truls eller noe sånt (no offence alle trulser der ute)

Lenke til kommentar

6687621[/snapback]

Hehe, neeeeida, remedy bare tok et navn ut av løse lufta de! Payne har ingen verdens ting å gjøre med "Pain", som tilfeldigvis uttales helt likt. :roll:

[/sarkasme]

Jack er jo badass. Jeg kalte meg alltid Jack når vi lekte krig, fordi det var tøft.

Duke Nukem. DET er harry det!

Duke==Hertug (elns?)

Nukem==Nuke'em[Nuke them(Bomb dem)]

:ermm:

Endelig er den her!

Duke Nukem på norsk! Hertug Bombarder'dem!

Lenke til kommentar

Og om dere snakker om corny navn, så er ikke akkurat Gordon Freeman heller noe supernavn akkurat. Gordon gratismann? Eller Gordon frimann? Hvor corny er ikke det da...

Hva med Daniel Garner, John McClane, Tommy Angelo og Sam Fisher? George Stobbart er da heller ingen "heltenavn".

Kanskje det blir litt mye Jack til tider, men det er fordi det er et lett navn å huske og å bruke. Tenk hvor mange som heter Hansen til etternavn i Norge du...

6687621[/snapback]

Djiis, mann. Sorry for at jeg skadet ditt følelsesfulle legeme. Du tror virkelig at Remedy aldri tenkte etter når de helt tilfeldigvis lagde et spill om en fyr som heter Payne, som har mye merte i sitt liv, som spiser mye smertestillende (painkillers), og som deler ut veldig mye smerte?

Jeg tror du tar grundig feil. Ja, Payne er et vanlig navn, men det var ikke tilfeldig at de klate ham nettopp det. Forsåvidt tror jeg heller ikke Max var tilfeldig. Jeg påstår at man lett kan, på en måte, oversette navnet hans til "Maksimal smerte".

EDIT: Shaper, det der var et latterlig utsagn. Ja, serien MacGyver er harry, men ikke på grunn av navnet...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...