Gå til innhold

NV30 distribueres ikke før til neste år?

Templar

Anbefalte innlegg

V30 distribueres ikke før til neste år?

Javel.

I følge vores erfaringer med paper launches da kan vi forvente kort i buttikene i Februar Mars tidligst.

Alle er at lansere produkter som man kan ikke kjøpes og hvis Nvidia lanserer sin produkt NV30 18 Nov men vi kan kjøpe den neste år da er markedet i krise og dem også. Komt nokk med paperlaunches. Selv har jeg hatt i bestilling en 2600+ fra AMD i 3 uker og ingenting.. sikker 3 uker til for jeg for CPUen.

Jeg hadde gjettet meg til om denne forsinkelsen med NV30 siden jeg har peiling på hvor komplisert en design på microchip can ble og små forandringer ikke altid lett at implementere. Konformasjonen komt når dem snakkte om DDR2, vi vil ikke ha NV30 i buttikene for en Februar Mars tidligst!

Annen ting, når det gjelder 128bit memory interface vs. 256 da TROR JEG at grunnen enkel. Nvidia satser nu på 128bit og det er fordi man kan ikke øke bitsene som man prøver at øke antall hester i en motor. Hele microkoden og alt må omskrives og denne forandring ville inneholde en rekke forandringer.

Kanskje ATi kommer ut med Radeon 9700 med DDR2 også for Nvidia og MED 256bit mem interface. ATi har fullstendig tatt Nvidia med buksene ned. Overlegen produkt og satsede riktig på 256 bit memory interface for R300 og kommene brikke. NV30 blir ikke siste Nvidia "scramble" til at lansere produkt.

ATi har allerede showcased 9700 Pro med DDR2.

Blir spennende at se neste år.. Hvem blir forst ut med kort med DDR2.. UT, da mener jeg i butikkene ikke ut på papir..

Etter disse desperate utspill fra Nvidia er ATi endelig at få godkjennelse som lederen i markedet nu dersom det er lett at se at neste utspill fra Nvidia blir ikke med oss for en neste år.

Jeg hadde 4600 og nu Radeon 9700 og det ruler FETT over 4600. Battlefield 1942 på 1284*1024*32 med 8X anisotrophy filtering og 2x AA.. 4600 er et sideshow med disse instillinger.

Hilsen,

3dMark> http://service.madonion.com/compare?2k1=4479966 || 13680

AthlonXP 2200+ || Volcano7+ (11x166)

Epox 8K3A+ || Bios v. 2815

1024MB DDR400 || TT HeatSpreader

ATi Radeon 9700 Pro

SB Audigy Player

2x WD 60GB Raid0

LianLI 65US

[ Denne Melding var redigert av: Templar på 2002-10-23 15:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-23 15:19, skrev Templar:

V30 distribueres ikke før til neste år?

Javel.

I følge vores erfaringer med paper launches da kan vi forvente kort i buttikene i Februar Mars tidligst.

Alle er at lansere produkter som man kan ikke kjøpes og hvis Nvidia lanserer sin produkt NV30 18 Nov men vi kan kjøpe den neste år da er markedet i krise og dem også. Komt nokk med paperlaunches. Selv har jeg hatt i bestilling en 2600+ fra AMD i 3 uker og ingenting.. sikker 3 uker til for jeg for CPUen.

Nvidia pleier å ha produktene ute i butikk hylla kort tid etter annonseringen (sett bort fra nforce). Om det gjelder NV30 vet jeg ikke, men det sies at NV30 vil være ute allerede i November men da i begrenset antall. Mars tror jeg er å overdrive.

Quote:

Jeg hadde gjettet meg til om denne forsinkelsen med NV30 siden jeg har peiling på hvor komplisert en design på microchip can ble og små forandringer ikke altid lett at implementere. Konformasjonen komt når dem snakkte om DDR2, vi vil ikke ha NV30 i buttikene for en Februar Mars tidligst!

Forsinkelsen ligger nok hovedsaklig på at Nvidia bommet på hvor langt fremme dem regnet med produksjons prosessen til TSMC skulle være når NV30 var feridg. Om NV30 har blitt mer forsinket pga DDR2 støtte blir spekulering.

Quote:

Annen ting, når det gjelder 128bit memory interface vs. 256 da TROR JEG at grunnen enkel. Nvidia satser nu på 128bit og det er fordi man kan ikke øke bitsene som man prøver at øke antall hester i en motor. Hele microkoden og alt må omskrives og denne forandring ville inneholde en rekke forandringer.

vel, jeg tror 256bit minnebus ville ha gjordt NV30 for dyrt og etter de ryktene som svirrer vil 128bit "holde" for NV30.

Quote:

Kanskje ATi kommer ut med Radeon 9700 med DDR2 også for Nvidia og MED 256bit mem interface. ATi har fullstendig tatt Nvidia med buksene ned. Overlegen produkt og satsede riktig på 256 bit memory interface for R300 og kommene brikke. NV30 blir ikke siste Nvidia "scramble" til at lansere produkt.

Vi får nå se om NV30 faller bak pga 128bit minnebus. Det finnes andre metoder å øke ytelsen på enn "brute force".

Uansett så tviler jeg sterkt på at R9700 kom som et sjokk på dem. Den høye ytelsen kommer først og fremt fra høy minnebåndbredde, dette hadde nok nvidia regnet med. Slike avanserte chiper som R300 og NV30 uten minnebåndbredde å backe dem opp med ville være veldig ulogisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...