Singh tha king Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Er ute etter en Komplett Stereoanlegg til en toyota corolla 1990 model. Tenkte noe i denne duren: Bass 2x12"(10") pris ca. 2000 Forsterker pris ca. 2000 Høytalere 6x9" x2Pris ca. 2000 CD-spiller: Pris ca. 1500 Kabler Pris ca. 500-1000 Basskasse: vet ikke (kan det hende jeg får det med gratis? Siden jeg skal bestille alt fra samme nettbutikk.) Tenker pris på ca. 7000 Alt fra samme nettbutikk, hvis kablene er fra biltema så går det greit eller en annen butikk i Drammens området. Tenkte på sånn pakke som inneholder bassforsterker og høytalere for 5000,- og sånt. Vil jo ha det billigst mulig. Takk for svar. Edit: Hva med denna? Jeg trenger ikke SUPER BRA lyd, men den må være ganske god. Inneholder: Forsterker, baskasse, 1xbass, 2xhøytalere? Følger det med kabler til den tro? den + cd spiller ca. 2000. totalt rundt 5-6000 hadde vært veldig kjekt! Denna så mye mer fristende ut: JBL CS-series Power Pack II til 2999,-! Hvor mye vil kablene koste tru? fra samme nettbutikk! Endret 17. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Kanskje dette? høyttaler: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1088 Bass + forsterker og kasse: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1533 Det har seg sånn at jeg IKKE gidder å lage basskasse. Må jeg eventuelt gjøre det med høytaleren? Eller kan man montere den over bagasjerommet. Bilde Altså i den blåe greiea. Jeg trenger plass i bagasjerommet til Sverige tur og sånt skjønner du Endret 16. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Defus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 skal du ha 6*9 framme? for ellers ser det ut som om du mangler noe viktig. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Skal vi sjå. Kan man ha 6x9" høytalere (2stk) foran? I så fall hvor er det man skal plassere dem? På siden av dørene eller? Så på DENNE pakken, noen meninger? Det er altså Rockford Fosgate Punch pakke 2. høyttaler 2 stk. Høytalere 6x9 4-veis Watt (Maks) 150 Watt RMS 75 Frekvens område 40Hz - 21kHz Følsomhet 90 db Subwoofer 1 stk. 12" subwoofer - DVC 2 x 4 Ohm Watt (Maks) 500 Watt RMS 250 Forsterker Punch P450.4 4 kanals-forserker Effekt RMS @ 4 Ohm 4 x 60 Watt Effekt RMS @ 2 Ohm 4 x 110 Watt Effekt RMS brokoblet @ 4 Ohm 2 x 225 Watt Dimensjoner H x B x D 5.3 x 27.9 x 41.6 cm -06 Punch® forsterkerene har et nytt og meget tiltalende utseende - som passer inn i et hvert bilstereobygg . . Alle tilkoblinger kan skjules under det avtagbare dekslet. Utstyrt med bl.a. 4 AWG strømterminal og linje inn/ og utgang. (Smart om du skal koble flere forsterkere) Og Punch remote - full kontroll fra førersetet.. CD-spiller er jeg ikke sikker på enda. Men Jalla sa en prisklasse rundt 2-2,5k er passe/normalt for en bra CD-spiller. Noen å anbefale, hvis det er noen billigere så vil jeg gjerne ta en titt på den! Ikke minst lurte jeg på ang. sentrallås! Jeg har ikke sentrallås i bilen nå, men vil gjerne ha det. Tror dere DENNE vil passe i bilen? Endret 16. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Defus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Jeg vet en kompis av meg skulle etter instalere sentral lås og alarm i bilen sin, men husker ikke merke eller noe slikt. Så tilbake til bilstereo. Jalla hadde rett, cd spilleren er det viktigste i anlegget i ditt. Jeg ville sett nærmere på en Alpine spiller eller Pioneer spiller i den prisklassen. Du vil gjerne at spilleren har en dedikert sub rca ut. Jeg ville heller sett nærmere på et frontsett på forsterker i stede for 6*9 tommere i hattehyllen. Høytalere i hattehyllen har en lei uvane at de blir på virktet av subben i bagasjerommet. Når subben(e) slår, beveger de masse luft som igjen beveger hattehylle høytalerene, noe som gjør at du får en stygg lyd hver gang subbene slår. De 6*9 tommerene jeg har hørt spiller masse bass og masse diskant, når du har subber er som regel bassen bortkastet uansett. Morel og Focal lager bra frontsett som jeg ville mene låter bedre enn 6*9 tommere. Pakken du viser til er forsåvidt grei, jeg sliter med litt fordommer mot rockford subbene, men forsterkerene skal være helt greie. Hvis du dropper 6*9 tommerene og setter inn et frontsett tror jeg det der skal bli godt i massevis. Foresten, skal du ha to 6*9 tommere i hver dør så får du noen til å lage en ny dørside til eg. Tror Transmedia gjør det. Endret 16. august 2006 av Defus Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) takk skal du for svar! Okey, skal ikke kjøpe 6x9". Ble anbefalt disse høytalerene: morel.no -> Evus -> Evus Status 202 4" 4" Coaxial høyttalersett med kevlarmembran og 20 mm silkedome Aluminiumschassis Justerbar diskant for lettere plassering og justering av lydbildet Delefilter 12 dB/okt. Høytalersett = 2 stk høytalere? Går det an å få den i en annen farge tru? Gul tror jeg ikke passe foran i bilen desverre. Hvor skal man eventuelt montere disse foran i bilen? Denne ble jeg også anbefalt. Virker som den er ganske bra, men utseende er ikke akkurat 10/10 =/ InPhase IPS 925 MP - CD-spiller Har denne støtte for den nye radio typen? Endret 17. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Defus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hvis jeg ikke tar helt feil er det plass til 4 tommers høytalere i dashbordet hvor de orginale høytalerene stod. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) etter som jeg vet har jeg bare 2 stk (ovale) høytalere bak. Altså i den greie som dekker for bagasjen, men lyden er på det VERSTE! Noen som vil anbefale en Alpine spiller med 2 utganger til under 2500,-? Hva vil eventulet dette si Kanaler: 4 Endret 17. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Skal vi sjå......her er ett par bilder.... sånn ca. hvor skal man plassere høytalerene? Og noen bilder av hattehylla fra baksete....ikke de beste bildene men men... Lenke til kommentar
Defus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 under utblåsingen til viften er plassen, der dashbordet skrår innover. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 så skal høytalerene peke mot beina? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Ideelt sett, nei. Det beste ville vært å fått dem montert i døren, men er ikke alle som har tid til slikt. Du kunne fått transmedia.no til å lage nye dør sider til deg. Da kunne du fått plass til litt større høyttaler også. Men om du ikke har tid/penger, setter du inn høytalere i de orginale hullene. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Skal me sjå. Tror jeg må få det montert i dashbordet da =/ Jeg har fortsatt ikke skjønt hvor høytaleren skal monteres, skal få fram et bilde snart slik at du /dere kan hvis det bedre...(har ikke så mye peiling skjønner du) --------------------------------------------- Nå er en venn av meg også ute etter bass/høytalere/forsterker og kabler...Han vil ha alt fra bilradiospes.no (eller en annen billigere butikk(nett) ). Han lurte på om dette var bra, og om det i det hele tatt passer sammen. CD-spiller med Kontroll! Høytalere JBL GTO BassPack han vil ha alt til ca. 6000, men 6500,- går greit...bare alt er med! Følger det med kabler til høytalerene? Bass og forsterker følger det med kabler, det gjør vel med CD-spilleren også? Han skal ikke montere bassen i hattehyllen, men ha den i bagasjerommet..bruker det mye plass? Hvis man har den der og har handlet i Sveriege blir lyden dårlig pga. bagasjen? Jeg anbefalt han 4" høytalere...(skal ikke ha dem i dørene) Og til slutt, vil det gi bra lyd? Skal ikke ha KJEMPE høy lyd, men som er grei å høre på og innimellom DUNK DUNK... Summen ble på 6485,- er det noe han bør være obs. på å kjøpe? Jeg eller han kan ikke noe spesielt ang. lyd/kabler...så vil det bli dyrt å legge inn høytaleren foran i bilen fra en bilmekaniker? Til slutt hvor skal forsterkeren legges? Og vil den lusne hattehylle hans ødelegge lyden pga. bassen? eventuelt denne cd-spilleren: Pioneer DEH-P4800MP det står at det er rød belysning, men ser ut som rosa --------------------------------------------- Endret 18. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Defus Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Skal me sjå. Tror jeg må få det montert i dashbordet da =/ Jeg har fortsatt ikke skjønt hvor høytaleren skal monteres, skal få fram et bilde snart slik at du /dere kan hvis det bedre...(har ikke så mye peiling skjønner du) Ok, jeg skal forklare litt bedre. På høyre siden av hanskerommet ser du at det er en hel del riller og slikt i plasten, bak der ligger høytaleren på pasjasjer siden. På min talerene? Bass og forsterker følger det med kabler, spacewagon, er denne festet med tre skruer. En som man må åpne på hanskerommet for å skru, og to du må angripe fra gulvet og oppover. På fører siden er det bare skruer som skal angripes fra gulvet. Ikke riv av dekselet, vær forsiktig hvis det henger igjen å let etter skruer, er det ikke flere skruer er det bare klips som holder det på plass, da kan man bruke litt kraft. Han lurte på om dette var bra, og om det i det hele tatt passer sammen. CD-spiller med Kontroll! Høytalere JBL GTO BassPack han vil ha alt til ca. 6000, men 6500,- går greit...bare alt er med! Det der passer nok sammen, og kommer til å fungere. Følger det med kabler til høytalerene?Bass og forsterker følger det med kabler, det gjør vel med CD-spilleren også? Det følger som regel med kabler til høytalerene, men dette trenger ikke å være tilfelle. Men å kjøpe kabler til høytalere er rimelig billig å kan gjøres hvor som helst. CD spilleren vil ha en ISO plugg bak på seg, som kan plugges rett inn i spillere som allerede har ISO plugg. Har ikke bilen din ISO plugg, vet jeg at det kan skaffes ISO overgang fra de pluggene du har nå. Han skal ikke montere bassen i hattehyllen, men ha den i bagasjerommet..bruker det mye plass? Hvis man har den der og har handlet i Sveriege blir lyden dårlig pga. bagasjen? Må huske på at bassen beveger seg når den lager musikk, melllom en halv og en tomme. Så ikke last noe nært intill subben, men la det være litt luft mellom subben og bagasjen. Leste på den kassen og målene på den var ikke så store, så det skulle nok bli god plass igjen til kjøtt og sprit. Og til slutt, vil det gi bra lyd? Skal ikke ha KJEMPE høy lyd, men som er grei å høre på og innimellom DUNK DUNK... Hvis dette er første subben han kjøper seg eller han ikke har så velgdig høye krav, kommer nok det der til å høres greit ut. Jeg ville kjøpt noe annet, men det hadde også kostet mere, og tatt lengere tid. Jeg kjøper gode elementer og spillere, dette har jeg ikke råd til så jeg sparer mye, og bruker lang tid på å få anlegget slik jeg vil ha det. Men dette tar tid, og jeg har allerede gamle deler jeg kan bruke imens jeg sparer. Hvis dette ikke er tilfelle for dere, er det der som sakt greit nok. Elementet i den subkassen er en 12 tommer. Jeg har dårlig komponent sett framme på forsterker som dunker, og er på 6 tommer. Så det kommer til å høres rundt omkring i nabolaget. Jeg eller han kan ikke noe spesielt ang. lyd/kabler...så vil det bli dyrt å legge inn høytaleren foran i bilen fra en bilmekaniker? Til slutt hvor skal forsterkeren legges? Jeg fikk min første strømledning lagt inn av merkeverkstedet på en service (den var ny da), jeg mener og huske det ikke kostet meg så mye for det. Men det er jo bare å ringe rundt å høre, eller lete opp kompiser fra ungdomskolen som er mekaniker nå. Hvor man skal plasere forsterkeren stoppes egentlig av fantasien. Jeg har hatt de skrudd fast på gulvet, seteryggen og bak på subkasssen. Det siste er ikke å anbefale har jeg hørt, men det har nå gått bra med mine forstekere. Og vil den lusne hattehylle hans ødelegge lyden pga. bassen? Minimalt Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Yes yes! Takk tusen takk for alle svaren dine! Du vet vell ikke om denne Pioneer DEH-P4800MP funker med systemet hans i steden for den andre CD-spilleren og fjernkontrollen. Alt det med 1/2 linjeutganger og sånt? Tusen takk igjen! sry. for at jeg spørr så mye Men på den ene Pioneer spilleren er det 2 snurre greier og på den andre er det 1...hva vil den ekstra gjøre? Endret 19. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 FLere linjeutganger er absolutt en fordel. Med to linjeutganger kan han koble både sub og høyttalerne i front på en forsterker. Om spillern har tre linjeutganger og kanskje tilogmed delefiltre på front/rear kanalene i tillegg til subkanalen har en enda større muligheter for å bygge ut anlegget. En kan f.eks montere etpar etpar ekstra midbasser, noe som letter jobben for mellomtoneelementene DEH-P5800MP har ikke et ekstra vridbart hjul, det er en vippebryter for valg; høyre/venstre - opp/ned. Sjekk manualen her. Det finnes forøvrig ingen dumme elelr overflødige spørsmål, ingen ble født med all verdens kunnskap så vi har alle måttet spørre en eller annen gang om vi lurte på noe Lenke til kommentar
Defus Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) var litt sent når jeg svarte i går så jeg glemte vist å si noe om spilleren. Jo flere rca/linjeutganger spilleren har jo bedre. Spesielt om man skal oppgradere en gang i framtiden. Du lærer ingenting hvis du ikke spør Endret 19. august 2006 av Defus Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 hehe Takk for svarene begge 2! Dere er bare geniale! Da ber jeg vennen min kjøpe det 'anlegget' snarest mulig. Takk igjen begge to! Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Nå skulle vennen min akkurat til å bestille, men så fant jeg plutselig samme cd-spilleren for 1318 hos Pixmania ->https://prisguiden.no/product.php?productId=43944 Noen som har handlet hos dem/erfaring? Er det en seriøs bedrift? 1999,- ---> 1318,- er mye penger! Til samme prisen er vell kanskje denne bedre? https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Eventuelt dette oppsettet: Sub+forsterker: http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1533 CD-spiller: http://www.pixmania.com/no/no/188776/art/p...html?srcid=1911 høyttaler: http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=545 Endret 20. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå