lasse91 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 hei nå har jeg fått min nye pc men foreløpig er det ingen grunn til å juble.. Jeg satte meg ned foran den etter at den var satt opp for å starteinnstalasjonen av windows... og etter en god del startproblemer fikk jeg endelig innstalert det.. men det ble automatisk opprettet 1 konto og denne kalles "Gjest"... så da tenkte jeg jaja får gå inn å endre navn osv... men når jeg klikket på den skulle man taste inn et passord og jeg har ikke fått oppgitt noe passord... noen som har aning hva passordet er eller om det går annå komme seg rundt det på en måte?? på Forhånd takk for svar! mvh fortvilet dataeier Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Brukerkontoene Administrator og Gjest er forhåndsopprettede brukerkontoer i Windows XP. På slutten av installasjonen av Windows XP får du opp et menyvalg der du skal skrive inn det navnet du ønsker på brukerkontoen. Gjorde du ikke det? Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 nei jeg fikk ikke opp dette da hadde selvfølgelig lt blitt ordnet... men kan det ha noe med at windows var på en cd som fulgte med en "medion pc" eller? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det kommer jo ann på om du har installer Windows, eller om du bare har kopiert et image fra en cd. Hvordan foregikk installasjonen? Måtte du fylle inn produktnøkkelen, navn, språk og andre innstillinger undervegs. Eller gjorde datamaskinen alt? Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 nei.. måtte ikke fylle inn noe... Kan det hende jeg må kjøpe nytt os Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Så installasjonen fåregikk ikke slik som dette? Da regner jeg med at det bare er et image som kopieres fra en CD som fulgte med maskinen. Men du kommer altså ikke lenger enn til oppstartsbilde når du starter PCen? og der er det kun gjestekontoen som vises? Dersom du trykker CTRL+ALT+DEL to ganger vil du få opp det vanlige påloggingsvinduet. Her kan du da skrive administrator i brukernavnfeltet og la passordfeltet være tomt. Se om du kommer inn da. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det virker som du har kjørt recovery-cd til en annen pc ja. Du bør nok skaffe deg et nytt eksemplar av Windows for å legge det inn normalt. (desverre) Hvordan er det i sikkermodus? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 må nok kjøpe meg nytt os ja .. må bare få tak idet i detta hølet nesten ingen pc butikker her jo Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er det ikke et klistremerke med produktnøkkel til Windows klistra på PCen en eller annen plass? I så fall er det jo bare å låne en Windows-CD av noen og så bruke din egen produktnøkkel. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 eh nei dt er ikke windows nøkkel på pcen det er nemlig en bygge pc som netshop har bygget for meg Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hva med CTRL+DEL i påloggingen (ignorer det som står der fra før). Skriv inn brukernavn administrator og blankt passord? Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 det funker desverre ikke Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) det funker desverre ikke 6687397[/snapback] Hvis det ikke funker med blankt passord så finnes det mange verktøy som kan hjelpe deg. Locksmith f.eks. Mener også det finnes verktøy på ultimate boot cd ( http://www.ultimatebootcd.com/ ) som kan resette admin passordet. Her er masse info: http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm Endret 16. august 2006 av Carnifex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå