Gå til innhold

Hva slags tullinger jobber på Posten?

Anbefalte innlegg

Bestilte en Harmony fjernkontroll hos netshop i helga. Men en eller annen tulling på posten i sandefjord klarte å sende hele greia til stavanger når jeg bor i oslo! Hvor mange vernede arbeidsplasser for idioter går det an å skape? Postgang er av og til ganske viktig. Pakken kunne like godt havnet i kina, for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Relativt bortkastet tråd dette her..

Feil kan skje. ta kontakt med posten, så går det seg til. Tror aldri den hadde havnet i Kina heller  :p

6686495[/snapback]

Ikke første gang jeg har hatt trøbbel med posten. En gang havnet forsendelsen på fullstendig feil postkontor, så jeg måtte reise halve byen for å hente pakka, istedet for på hjørnet...

Lenke til kommentar
Faktsik så er det ofte brukerne som gir feil info. Tenk på det  ;)

6686604[/snapback]

Jobber du for K-Soft? :p

Uansett, det samme skjer her i stavanger - pakker blir sendt til Oslo istedet for å bare gå gjennom sortering i stavanger og tilbake ut til postkontorene.

Lenke til kommentar

Mange vikarer nå i sommertiden i Posten, jeg er blant dem, så du er vel kanskje litt ekstra utsatt på denne tiden av året. Men som det er sagt er det ofte at posten kommer med feilaktige opplysninger, spesielt feil postnummer, dette fører til forsinkelser.

Lenke til kommentar

Hehe. Da er du ikke han tullingen på det lokale postkontoret som ikke klarer å selge konsertbilletter og lignende. Tok engang 40 minutter å kjøpe billetter til en konsert i spektrum. Mannen var komplett udugelig. Laaaaang kø.

Lenke til kommentar

sendte en pakke til WD i tyskland... Sporer den så opp i estland(pakkesporing) ringer posten ojda de har sendt den feil.... Det rare var at den måtte til norge igjen.... for så å bli sendt videre til tyskland.. Huff alle gjør feil en gang :)

Lenke til kommentar
Når man tenker over hvor mange pakker og brev Posten behandler hver eneste dag, så er det kanskje ikke så ille. Tror ikke feilprosenten er særlig høy.

6689640[/snapback]

Sitter med samme inntrykket etter å ha jobbet 8mnd i posten. De gangene det skjer noe feil med klump(jeg sorterer ikke pakker) så er det som oftest dårlig merking som skal ha skylden for det.

Lenke til kommentar

Jeg er også en av tullingene som jobber i posten. Riktinok deltid på natt, der jeg sorterer ekspresspakker. Så hvis du får en ekspresspakke til 9000 - 9399, samt 9500 - 9999, så er sansynligheten veldig stor for at jeg har sortert pakken.

Uansett, feil skjer. Og når det skjer, så klag. Er ikke sikkert det hjelper der og da, man jo flere som klager, jo større er sansynligheten for at det blir satt inn tiltak for å få orden på problemet.

Ørjan...

Lenke til kommentar
[snip] Tror ikke feilprosenten er særlig høy.

6689640[/snapback]

Tja, bare siden jul har tre brev jeg har sendt fra Sogndal postkontor fosvunnet sporløst, alle inneholdende disker (Cd eller DVD). Folk rundt om i verden venter på bryllupsbildene sine. Jeg har forståelse for at feil skjer og at postansatte bare er mennesker de også, men det er som de sier:

Once is an accident.

Twice is a coincidence.

Three times is enemy action.

Lenke til kommentar

Jeg skulle sende en retur til en av de store databedriftene i Vestfold. Jeg skrev korrekt navn, adresse, postnummer og sted, men likevel havnet pakken i Østfold. Jeg purret på posten, men pakken var innom Sarpsborg, Askim og Halden og en sorteringssentral i Sarpsborg igjen før de klarte å legge den på rett bil til sorteringssentralen i Oslo slik at den kunne sendes til Vestfold. Det er en vesensforskjell på Østfold og Vestfold, blant annet når det gjelder postnummer. Når jeg da har brukt et Vestfold-postnummer, bør man vel klare å sende pakken dit?

Endret av abrj
Lenke til kommentar
Tja, bare siden jul har tre brev jeg har sendt fra Sogndal postkontor fosvunnet sporløst, alle inneholdende disker (Cd eller DVD). Folk rundt om i verden venter på bryllupsbildene sine.

6694617[/snapback]

Det er mest sannsynlig at brevene har blitt borte etter at de har forlatt Postens hender. Det er generelt en del mer problemer knyttet til postgang over landegrensene enn innenlands.

Det er uansett kjipt..

Lenke til kommentar
Tja, bare siden jul har tre brev jeg har sendt fra Sogndal postkontor fosvunnet sporløst, alle inneholdende disker (Cd eller DVD). Folk rundt om i verden venter på bryllupsbildene sine.

6694617[/snapback]

Det er mest sannsynlig at brevene har blitt borte etter at de har forlatt Postens hender. Det er generelt en del mer problemer knyttet til postgang over landegrensene enn innenlands.

Det er uansett kjipt..

6694923[/snapback]

Ene brevet skulle gå til Oslo, de to andre hhv til London og Hong Kong.

Lenke til kommentar

Bestilte en Harmony fjernkontroll hos netshop i helga. Men en eller annen tulling på posten i sandefjord klarte å sende hele greia til stavanger når jeg bor i oslo! Hvor mange vernede arbeidsplasser for idioter går det an å skape? Postgang er av og til ganske viktig. Pakken kunne like godt havnet i kina, for den saks skyld.

6686442[/snapback]

Tror de muligens har en avtale med dysleksi forbundet for rekrutering av personell.

Eller som mitt lokale bud sa så fint her om dagen , de har ansatt noen dreserte ape katter som ikke kunne norsk på sorteringa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...