Gå til innhold

Hjelp til psu valg

Anbefalte innlegg

Har nå kikket MYE på forskjellige strømforsyninger og prøvd å sette meg inn i de forskjellige tingene. Har skjønt såpass at Watt er et dårlig sammenligningsgrunnlag, og at man med dagens maskiner bør kikke på hvor mye Amp den kan kjøre på 12V.

Skjønner ikke helt fortsatt hvorfor noen av dyreste merkene går for å være best, f.eks seasonic virker det jo som kan levere lite amp på 12V. Men kan vel hende at den holder seg stabilt selv når temperaturen går opp...

Vel, over til det jeg vil spørre om. Har nå funnet en strømforsyning som jeg synes ser VELDIG lovende ut:

Enermax (som skal være et kvalitetsmerke) 460W og som kan levere 33A på 12V! Har jeg misforstått noe, eller er dette veldig bra? De fleste andre strømforsyningene jeg har sett har mellom 15-20A på 12V, noen ganger 15-20A på 2*12V.

Her er link til butikken og til info om PSU. Kan jeg stole på de dataene?

Butikken

Produktinfo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at enkelte merker er dyrere har noe med stabiliteten på strømmen. Det er ikke alltid at en psu leverer akkurat 12 volt, men kanskje mer 12,1 eller 11,9.

Først så er det greit å sjekke hvor mye strøm systemet ditt bruker. Her er en psu kalkulator: http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Legg deg 80 til 100 watt over resultatet på den nye psuen din.

Det er ofte at skjermkortprodusenten ber om at du har minimum x ampere på 12v railen. Dette må du sjekke hos produsenten av kortet.

Den du har finni fungerer sikkert helt fint. et probløem med billige psuer er at de dør hvis du overbelaster dem (les q-tec). Å betale rundt 600 kroner for 460 watt trur jeg er en grei deal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...