Gå til innhold

Beste grensesnitt/operativsyste på mobiltelefoner?

Anbefalte innlegg

Ja, hva syns dere her på forumet er det beste operativsystemet/grensesnittet på mobiltelefoner pr. i dag?

Noen forskjellige:

Nokia

Series 40

Symbian

Series 60

Series 80

Series 90

UIQ 2.0/2.1

UIQ 3.0

PalmOS

Windows

Smartphones

Pocket PC

Sony Ericsson

OSE

Jeg syns UIQ 2.1 er best, mange funksjoner, krever ikke så mye av mobiltelefonen som andre operativsystemer med like muligheter og er veldig logisk/lett å forstå seg på. Regner med at meningen min blir byttet til UIQ 3.0, men foreløpig har jeg ikke testet det og kan derfor ikke si noe om noe jeg ikke vet noe om.

Men hva syns dere andre? Er vel mange Series 60 fans her, men det må da være andre som liker annet også? Så skriv i vei! Hvilket operativsystem syns du er best?/Hvilket operativsystem ville du hatt i mobiltelefonen din?

Jornan :)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vipper over til Symbian UIQ 3.0 nå, etter å ha brukt det litt. Likt UIQ 2.1, bare småfeil er rettet på og designet er bedre.

Uansett, SYmbian UIQ er best!

Syns Windows er avansert, men ikke så brukervennlig. Etter å ha bruke Qtek 9100 en del syns jeg det er noen tungvinde løsninger og teite ting. Ikke automatisk tastelås, ikke stort bilde på skjermen ved meldinger, ikke snareveier til oppgavebehandler og det vises ikke om du bruker Caps Lock o.l. er slike småfeil som oppstår hele tiden og gjør det vanskligere å bruke telefonen. Tredjepartsprogrammer fikser det meste, men da er vel mye av poenget med et bra operativsystem borte, hvis du må fikse det selv?

Men uansett, jeg er enig med deg Remerser, det er smak og behag.

Hint hint: Poll?

Jornan :)

Lenke til kommentar
Har ikke provd annet enn OSE til Sony Ericsson. Og Siemens sitt. Og av de to liker jeg helt klart OSE til SE best.

6686491[/snapback]

Ok.. Nå har jeg fått meg ny telefon, og har nå kommet fram til at jeg liker Nokia's S40 best av de jeg har hatt! :D

Lenke til kommentar

Ifølge meg er Symbian, Windows, UIQ, Linux osv. selvsagt langt bedre enn noe annet - pga. funksjonalitet. Hva som forøvrig er best er diskutabelt. Alle har sine sterke kort.

Dessuten må det nok nevnes at mange klarer seg bra eller bedre med et standard OS pga. de uansett ganske sikkert ikke vil bruke noe av den ekstra funksjonaliteten.

Lenke til kommentar

Vet det er pirkete, men likevel:

Series 60, UIQ osv. er _ikke_ operativsystem, det er grensesnitt eller UI om du vil.

Du spør vel altså etter hva som er best grensesnitt. At symbian og windows mobile er de beste operativsystemene er det vel liten tvil om.

Lenke til kommentar

Du er ikke pirkete, det er fornuft i det du sier. Redigerte derfor litt på emnetittel og innlegg.

Symbian og Windows er vel ikke "dømt" til å være best, noen liker de enklere operativsystemene også. har vært flere innlegg her som beviser det ;)

Edit: Innlegg 1.600 :fun:

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...