Gå til innhold

Spørsmål om stipend

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal begynne på videregående skole nå, og skal søke på stipend. Har hørt at det er veldig mange ting man kan søke på (målet er jo seff å få mest mulig penger i måneden:D) så jeg vil vite hva jeg kan søke på. Er fylt 16, så kjører moped til og fra skolen hver dag, går på allmenn, har skilte foreldre, en far, mor og en stefar (vet ikke om det har noe å si) som sagt bruker jeg bensin hver dag når jeg kjører til skolen. Spør meg om det er noe mer noen trenger å vite for å vite om det er noe spesiellt jeg skal søke på for å få stipend, og en ting til: Hvor SØKER man etter stipend? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hadde vel vært litt lurt å søke med en gang du visste hvilken skole du kom inn på,slik at du fikk stipendet til du begynte på skolen, det gjorde i alle fall jeg ;)

Edit: trykkleif

6687653[/snapback]

Irrelevant. Du får bare et større beløp til jul hvis du søker etter skolen har begynt.

Lenke til kommentar

Tror neppe du får penger til bensin. Du kan, hvis du bor mer enn 6 km unna skolen(?), få busskort av skolen, bor du nærmere enn det, så må du sykle/gå eller betale evt. transport selv.

6686537[/snapback]

Det er 4 km. :)

6689828[/snapback]

Rart. Var 6 km i Moss i fjor. Enten så har det blitt endret, eller så varierer det fra sted til sted.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å oppklare: Kravet for gratis busskort er at det er minimum 6km gangvei fra hjemmsted til lærestedet. Luftlinje er uinterresant afaik. Om skolen er på den ene siden av E6 og du bor på den andre siden, 20 meter unna, så har du fortsatt krav på busskort om du må gå mer enn 6km på gangvei for å komme frem.

Dette er iallefall gjeldende reglement fra Sør-Trøndelag Fylkeskommune. Det er godt mulig at kravene er forskjellige fra sted til sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...