Knebel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) PS2 tok også kverken på min favorittkonsoll, Dreamcast i samme jafset da den ble lansert. Er det bare jeg som ser likhetene mellom 360 og Dreamcast her i forumet? Jeg synes markedssituasjonen er skremmende lik, med unntak av størrelsen på pengesekken til MS.. 6691740[/snapback] XBOX 360 appelerer til en litt bredere audiens enn Dreamcast gjorde. 6692100[/snapback] Må huske en ting til som ødela for dreamcast; kopibeskyttelsen, eller mangel på en sådan. 6692121[/snapback] Nå er det ikke serlig med kopibeskyttelse på 360 heller for tiden. EDIT: Så venter vi på argumentet med Live for n'te gang.. Endret 17. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Nei det er derfor eg sitter med 10 brente spill, fri tilgang til Live uten problemer, samtidig som eg kan spille av divx og alle andre filtyper på HDD`en min. Kan også nevne at eg lett kan emulere heil tilbake til NES spilla. Det var ingen problemer å hacke 360, det er absolutt for den vanlige mann i gata Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Nei det er derfor eg sitter med 10 brente spill, fri tilgang til Live uten problemer, samtidig som eg kan spille av divx og alle andre filtyper på HDD`en min. Kan også nevne at eg lett kan emulere heil tilbake til NES spilla. Det var ingen problemer å hacke 360, det er absolutt for den vanlige mann i gata 6692195[/snapback] Ironi? Nå var det ikke så lett å bypasse bootinga på DC heller for den vanlige mann de par første åra. Man måtte benytte en bootloader og spilla måtte rippes også fordi de var større enn en vanlig brennbar CD. Så, det var ikke fullt så tilgjengelig som dere vil ha det til på DC heller. Jeg hadde som sagt DC fra begynnelsen av, og hørte knapt snakk om bootloader før 'casten var gått utav produksjon. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 PS2 tok også kverken på min favorittkonsoll, Dreamcast i samme jafset da den ble lansert. Er det bare jeg som ser likhetene mellom 360 og Dreamcast her i forumet? Jeg synes markedssituasjonen er skremmende lik, med unntak av størrelsen på pengesekken til MS.. 6691740[/snapback] XBOX 360 appelerer til en litt bredere audiens enn Dreamcast gjorde. 6692100[/snapback] Må huske en ting til som ødela for dreamcast; kopibeskyttelsen, eller mangel på en sådan. 6692121[/snapback] Nå er det ikke serlig med kopibeskyttelse på 360 heller for tiden. EDIT: Så venter vi på argumentet med Live for n'te gang.. 6692156[/snapback] Du er nok ikke så informert som det du gir utrykk for å være. Den kommentaren der er vel så langt fra sannheten som den kan komme. Har faktisk til gode å se noen forumbrukere inne her som har flasha dvdromen sin for å spille kopierte 360-spill. På Dreamcast var det vel veldig enkelt å omgå kopisperren? [pisspreik]Kanskje det er PS3 som er dagens Dreamcast? Konsollen som blir gitt ut med dyr teknologi, forut for sin tid, med et selskap som sliter økonomisk, og skal konkurrere med et konsoll som allerede har fått fotfeste. ---> PS1...Dreamcast [/pisspreik] Uansett... Har allerede forhåndsbestilt PS3 og Wii. Noe som blir spennende med PS3 er hva slags medieegenskaper den har. Kan den streame musikk og film fra PC out of the box. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Og ka er problemet ang. Live argumentet må eg til å spørre? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Du er nok ikke så informert som det du gir utrykk for å være. Den kommentaren der er vel så langt fra sannheten som den kan komme. Har faktisk til gode å se noen forumbrukere inne her som har flasha dvdromen sin for å spille kopierte 360-spill. På Dreamcast var det vel veldig enkelt å omgå kopisperren? [pisspreik]Kanskje det er PS3 som er dagens Dreamcast? Konsollen som blir gitt ut med dyr teknologi, forut for sin tid, med et selskap som sliter økonomisk, og skal konkurrere med et konsoll som allerede har fått fotfeste. ---> PS1...Dreamcast [/pisspreik] Uansett... Har allerede forhåndsbestilt PS3 og Wii. Noe som blir spennende med PS3 er hva slags medieegenskaper den har. Kan den streame musikk og film fra PC out of the box. 6692325[/snapback] Er det bare trenever her inne da? Det hadde vært det første jeg hadde prøvd. EDIT: Forresten, om man vet hvor man skal kikke, ligger de fleste lanserte titlene til 360 klappet og klar til nedlasting. Så det er ihvertfall ikke tilgjengeligheten som er problemet. Det var ikke vanskelig å omgå kopisperren, men jeg vil påstå at det tok litt tid før det var allment tilgjengelig. Webbet og fildeling var vel på Kazaa/Virus stadiet på den tiden der. Når det gjelder pisspreiket Var nå en gang Dreamcast en konsoll som startet den generasjonen PS2 hørte til. Den hadde ikke fullt så gode specs, men kunne likevel konkurrere med PS2. Selv om den hadde noe svakere CPU hadde den bedre GPU.. (Ringer en bjelle?) Den var også billigere enn PS2. Ser ikke helt poenget med å sammenligne den med forrige generasjons hardware. Endret 17. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Og ka er problemet ang. Live argumentet må eg til å spørre? 6692342[/snapback] Ikke noe problem. Det er et verdifullt argument for de som benytter seg av Live dersom det er slik at man ikke kan spille Live med en modifisert konsoll. Jeg vet ikke så mye om denne hackinga av 360 at det gjør noe, så gjerne opplys meg om dere synes det trengs. Jeg bøyer meg i støvet her. Eneste jeg vet er at det går an å spille backup, og har gjort det i en stund nå.. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Nå var vel problemet til dreamcast at der ikke fantes noen kopisperre på mange spill. Har en del backup spill på denne konsollen og de funker fint uten at jeg bruker noen form for bootdisk, og konsollen er heller ikke modifisert. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Nå var vel problemet til dreamcast at der ikke fantes noen kopisperre på mange spill. Har en del backup spill på denne konsollen og de funker fint uten at jeg bruker noen form for bootdisk, og konsollen er heller ikke modifisert. 6692512[/snapback] Boot programmet er da lagt inn på Iso eller image filen du lager CD'en av. EDIT:Vanlige spill kunne du ikke ta direkte backup av. De var rett og slett for store til CDR og måtte rippest. Endret 17. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Du er nok ikke så informert som det du gir utrykk for å være. Den kommentaren der er vel så langt fra sannheten som den kan komme. Har faktisk til gode å se noen forumbrukere inne her som har flasha dvdromen sin for å spille kopierte 360-spill. På Dreamcast var det vel veldig enkelt å omgå kopisperren? [pisspreik]Kanskje det er PS3 som er dagens Dreamcast? Konsollen som blir gitt ut med dyr teknologi, forut for sin tid, med et selskap som sliter økonomisk, og skal konkurrere med et konsoll som allerede har fått fotfeste. ---> PS1...Dreamcast [/pisspreik] Uansett... Har allerede forhåndsbestilt PS3 og Wii. Noe som blir spennende med PS3 er hva slags medieegenskaper den har. Kan den streame musikk og film fra PC out of the box. 6692325[/snapback] Er det bare trenever her inne da? Det hadde vært det første jeg hadde prøvd. EDIT: Forresten, om man vet hvor man skal kikke, ligger de fleste lanserte titlene til 360 klappet og klar til nedlasting. Så det er ihvertfall ikke tilgjengeligheten som er problemet. Det var ikke vanskelig å omgå kopisperren, men jeg vil påstå at det tok litt tid før det var allment tilgjengelig. Webbet og fildeling var vel på Kazaa/Virus stadiet på den tiden der. Når det gjelder pisspreiket Var nå en gang Dreamcast en konsoll som startet den generasjonen PS2 hørte til. Den hadde ikke fullt så gode specs, men kunne likevel konkurrere med PS2. Selv om den hadde noe svakere CPU hadde den bedre GPU.. (Ringer en bjelle?) Den var også billigere enn PS2. Ser ikke helt poenget med å sammenligne den med forrige generasjons hardware. 6692442[/snapback] Joa, spillene ligger klare og ferdige til nedlasting. Hva beviser det når ingen bruker de? Tilgjengeligheten av gratis spill veier ikke opp mot det å åpne maskina og flashe dvd'n og miste Live. Det er jo dere ps fanboysa(kanskje ikke deg så mye som en viss Avean og Asian_hills) som skriker at neste generasjon begynner med PS3, og at 360 egentlig er en xbox 1.5. Generasjoner, generasjoner. Hvilken generasjon var det egentlig? Dreamcast ble slått av PS. Dreamcast fikk ikke noe fotfeste pga PS. Tror Dreamcast hadde klart seg hvis den ikke hadde konkurrert mot PS. Når det er sagt, skjønner jeg egentlig ikke hvorfor vi sammenligner denne generasjonen med Dreamcast. Moro, alikevel. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Jeg synes konsollgenerasjonene er klokkeklare jeg. Det er også anerkjent generelt som forklart i Wikipedia Å sammenligne PS1 med Dreamcast vil stort sett være det samme som å sammenligne 360 med PS2. Det blir ikke helt riktig ikke sant? Man vil da sammenligne en 5/6 år gammel konsoll med en flett ny i begge tilfeller. EDIT: Dreamcast solgte forøvrig så det sang, og hadde ingen reell konkurrent før PS2 kom på markedet, på samme måte som 360 ikke har en reell konkurrent i sin klasse i dag. Endret 17. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 EDIT: Dreamcast solgte forøvrig så det sang, og hadde ingen reell konkurrent før PS2 kom på markedet, på samme måte som 360 ikke har en reell konkurrent i sin klasse i dag. 6692681[/snapback] I følge wiki solgte de 10,6mill. Vet hvor man må selge for at det skal synge da. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 EDIT: Dreamcast solgte forøvrig så det sang, og hadde ingen reell konkurrent før PS2 kom på markedet, på samme måte som 360 ikke har en reell konkurrent i sin klasse i dag. 6692681[/snapback] I følge wiki solgte de 10,6mill. Vet hvor man må selge for at det skal synge da. 6692772[/snapback] Det var i løpet av de to årene den var produsert. Det var MYE på den tida og markedet har økt ekstremt siden den tid. Kom igjen når 360 begynner å nærme seg 10 mill du. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 EDIT: Dreamcast solgte forøvrig så det sang, og hadde ingen reell konkurrent før PS2 kom på markedet, på samme måte som 360 ikke har en reell konkurrent i sin klasse i dag. 6692681[/snapback] I følge wiki solgte de 10,6mill. Vet hvor man må selge for at det skal synge da. 6692772[/snapback] Det var i løpet av de to årene den var produsert. Det var MYE på den tida og markedet har økt ekstremt siden den tid. Kom igjen når 360 begynner å nærme seg 10 mill du. 6692797[/snapback] Etter det jeg forstår blir den fortsatt produsert og solgt Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Kan raskt skje det mot juletider Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 men kun 5 mill solgt hittils. De skulle ha 10 mill iløpet av November:) Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 EDIT: Dreamcast solgte forøvrig så det sang, og hadde ingen reell konkurrent før PS2 kom på markedet, på samme måte som 360 ikke har en reell konkurrent i sin klasse i dag. 6692681[/snapback] I følge wiki solgte de 10,6mill. Vet hvor man må selge for at det skal synge da. 6692772[/snapback] Det var i løpet av de to årene den var produsert. Det var MYE på den tida og markedet har økt ekstremt siden den tid. Kom igjen når 360 begynner å nærme seg 10 mill du. 6692797[/snapback] Etter det jeg forstår blir den fortsatt produsert og solgt 6692807[/snapback] Produksjonen ble lagt ned i 2001: On January 31, 2001, Sega announced that production of Dreamcast hardware was to be discontinued by March of that year, although the 50 to 60 titles still in production would be published. The last North American release was NHL 2K2, which was released in February 2002. With the company announcing no plans to develop a next-generation successor to the Dreamcast, this was Sega's last foray into the home console business. By the time Sega decided to cease development of the Dreamcast, about 10 million consoles had been sold. Produksjonen ble tatt opp igjen som en kuriositet?! i 2006: On February 16, 2006, Sega once again began selling Dreamcast consoles through its online store, Sega Direct of Japan. It is a package deal that comes with a refurbished Dreamcast, a cell phone card, and Radilgy--a new 2D shooter game by developer Milestone. A short time later, developer G.rev followed that game with a second new 2D shooter game called Under Defeat in March. Both releases were for the Japanese market alone. Dette er uansett ikke utslagsgivende for salgstallene. Det er alt for små volum. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 PS2 tok også kverken på min favorittkonsoll, Dreamcast i samme jafset da den ble lansert. Er det bare jeg som ser likhetene mellom 360 og Dreamcast her i forumet? Jeg synes markedssituasjonen er skremmende lik, med unntak av størrelsen på pengesekken til MS.. 6691740[/snapback] XBOX 360 appelerer til en litt bredere audiens enn Dreamcast gjorde. 6692100[/snapback] Må huske en ting til som ødela for dreamcast; kopibeskyttelsen, eller mangel på en sådan. 6692121[/snapback] Nå er det ikke serlig med kopibeskyttelse på 360 heller for tiden. EDIT: Så venter vi på argumentet med Live for n'te gang.. 6692156[/snapback] Og ka er problemet ang. Live argumentet må eg til å spørre? 6692342[/snapback] Det skjønner ikke jeg heller. Live er et utrolig bra argument.Men hvordan den appelerer til flere? Såvidt jeg vet så hadde ikke DreamCast media funksjoner ala 360. Og den hadde heller ikke Arcade, der man kan laste ned spill som både mamma, pappa og lillesøster kan kose seg med. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 men kun 5 mill solgt hittils. De skulle ha 10 mill iløpet av November:) 6692817[/snapback] Stilig sigg Måtte endre min jeg også Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ja det får dere virkelig ikkje til å fremstå som * satans ord som alle er lei her * for all del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå