Gå til innhold

Den store Konsollkrig tråden.

Bromlexl

Anbefalte innlegg

PS3 lanseringsspill:

Resistance: Fall of Man

Warhawk

MotorStorm

Ridge Racer 7

Fatal Inertia

Full Auto 2: Battlelines

Blade Storm: Hundred Years War

flOw

Sonic the Hedgehog

Blazing Angels Squadrons of WWII

Marvel: Ultimate Alliance

Call of Duty 3

Lair

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

Need for Speed: Carbon

NBA Live 07

Madden 07

Wii lanseringsspill:

Blazing Angels: Squadrons of WWII

Call of Duty 3

Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors

Far Cry

GT Pro Series

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Marvel: Ultimate Alliance

Metal Slug Anthology

Metroid Prime 3: Corruption

Monster 4x4 World

Open Season

Rayman Raving Rabbids* **

Red Steel Ubisoft Paris Ubisoft

Super Monkey Ball: Banana Blitz

Trauma Center: Second Opinion

Wii Sports

Tror PS3-spillene blir minst like gode som Wii-spillene. PS3 kommer dessuten til å selge bedre, Nintendo-fanboys er jo så hektet på salgsstatistikk, og vurderer en konsoll på det grunnlaget.

6691544[/snapback]

Ganske enig med deg der, men f.eks Call of Duty 3 blir jo ikke lanseringsspill. De måtte utsette dette.. Men så lenge vi får Resistance: Fall of Mankind så er jeg fornøyd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DVD var allerede godt i vinden når PS2 kom, rake motsetningen til verken HD-DV eller BR i dag.

6691561[/snapback]

Ikke eks. vis i Japan hvor PS2 hadde størst suksess initielt (900000 maskiner den første helga). Der var det Laserdisc som var tingen. (De japanerene, de japanerne :roll:)

DVD var lansert i 1998 i Europa, og på lik linje med HD-DVD og BR var spillerne for dyre for vanlige folk til å begynne med. I løpet av våren begynte prisene å gå under 300$US. I mars 2000 kom PS2. Den kostet da mer enn en stand alone DVD spiller.

Jeg vil si at DVD var fremdeles i sin barndom da PS2 kom. I Japan var den på spedbarnsstadiet kommersielt sett. Det er delvis riktig det du sier, men det er en del andre ting som spiller inn her. PS3 er riktignok tettere på launch av Bluray, men har et markant fortrinn i forhold til PS2 sin launch. Den er betraktelig billigere enn alle stand alone BR spillerene og de HD-DVD spillerene jeg har sett, med unntak av ekstra uniten til 360 da :) .

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Av konsollene kommer jeg kun til å kjøpe meg Wii. Begrunnelse? Det er den eneste som gir meg noe nytt, noe jeg ikke kan få på PC. Xbox og PS3 er kun pc-er i mindre kabinetter, og kunne like gjerne vært byttet ut med, nettopp, pc-er.

My two cents

Lenke til kommentar
For å si det slik. DVD var eit stort hopp i fra VHS. Mye større enn det HD-DVD/BR er fra DVD, om du skjønne tankegangen? Men uansett, PS2 med sitt DVD format var så å si sikret suksess.

6691689[/snapback]

Det er sant. Det er ikke så vanvittig hopp i utviklingen denne gang. Men allikevel kommer det nok til å presse seg frem enten vi vil eller ikke.

PS2 tok også kverken på min favorittkonsoll, Dreamcast i samme jafset da den ble lansert. Er det bare jeg som ser likhetene mellom 360 og Dreamcast her i forumet? Jeg synes markedssituasjonen er skremmende lik, med unntak av størrelsen på pengesekken til MS..

Lenke til kommentar
For å si det slik. DVD var eit stort hopp i fra VHS. Mye større enn det HD-DVD/BR er fra DVD, om du skjønne tankegangen? Men uansett, PS2 med sitt DVD format var så å si sikret suksess.

6691689[/snapback]

Det er sant. Det er ikke så vanvittig hopp i utviklingen denne gang. Men allikevel kommer det nok til å presse seg frem enten vi vil eller ikke.

PS2 tok også kverken på min favorittkonsoll, Dreamcast i samme jafset da den ble lansert. Er det bare jeg som ser likhetene mellom 360 og Dreamcast her i forumet? Jeg synes markedssituasjonen er skremmende lik, med unntak av størrelsen på pengesekken til MS..

6691740[/snapback]

Hehe. Historiske analogier er morsomme. Det er like lett å trekke koblinger mellom Sony slik de oppfører seg i dag og Nintendo for 10 år siden. "Vi er markedsledere og kan forvente hva vi vil av forbrukerne!" Nintendo gjør det bra i dag også, men de fikk seg en real smekk fra -95 og utover.

Lenke til kommentar

Ja Sony/nintendo dealen tidlig på 90-tallet og det endelige resultatet drepte Nintendo sine stilling innen konsoller ihvertfall. Mye dumme avgjørelser og slikt.

@ Wangen: Litt av ein signatur du har :!:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Snip

Hehe. Historiske analogier er morsomme. Det er like lett å trekke koblinger mellom Sony slik de oppfører seg i dag og Nintendo for 10 år siden. "Vi er markedsledere og kan forvente hva vi vil av forbrukerne!" Nintendo gjør det bra i dag også, men de fikk seg en real smekk fra -95 og utover.

6691764[/snapback]

De gjorde en feil der ja, men jeg tør påstå at Nintendo ignorerte forbrukerne og viste en annen form for arroganse enn det Sony gjør i dag. De er arrogante ja, men PS3 er da til dels et produkt av forbrukerens ønsker. Selvfølgelig med unntak av pris da. Men er det nå arroganse å forvente at kunden betaler hva hardwaren er verd, når varen attpåtil er sponset?

Da PS3 ble presentert for første gang, var det en masse greier man egentlig ikke trengte. -To HDMI porter, to LAN porter, Banankontrolleren osv osv. Dette ble kostbart. Sony tok da å barberte bort det man ikke trengte. -De kunne tatt mer, men valgte å beholde next gen hardwaren (HDMI og Bluray) for at konsollen skulle kunne være bærekraftig i 10 år.

Oppstyret med Banankontrolleren gjorde de kort prosess med da den ble dårlig mottatt. De hoppet over på en annen prototype (Stjal som Nintendofans vil feilaktig påstå) med et design som forbrukerene aksepterte.

Hadde det vært noen andre spesielle/kontroversielle løsninger Fanbasen hadde ønsket bort, tror jeg at Sony faktisk ville ha gjort noe med det, med unntak av den grunnleggende markedsføringsfilosofien de har med sluttproduktet.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Hvilken next gen konsoll blir best?

Vanskelig å svare på, eier en xbox 360, kommer til å kjøpe WII, og når godspillene kommer, og prisen går ned, så kjøper jeg sikkert PS2 om den bringer noe nytt!

DS eller PSP?

Har en PSP, men jeg ville heller hatt en DSlite

Gameplay eller grafikk?

Gameplay, men grafikk er viktig i bilspill og fps-spill

Er PS3en virkelig for dyr?

JA!

Lenke til kommentar
De er arrogante ja, men PS3 er da til dels et produkt av forbrukerens ønsker. Selvfølgelig med unntak av pris da. Men er det nå arroganse å forvente at kunden betaler hva hardwaren er verd, når varen attpåtil er sponset?

Det er vel der vi har forskjellig syn. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal betale i dyre dommer for Bluray (som vel er hovedgrunnen til at PS3 blir så dyr). Og det hjelper ikke meg at Sony "sponser" Bluray-kjøpet mitt ved å gå i tap, det er likevel for dyrt for en konsoll som antagelig blir marginalt mer teknisk kraftig enn den jeg allerede har i stua (360). Ergo venter jeg til den faller i pris og har mange gode titler på markedet.

Lenke til kommentar
Hvilken next gen konsoll blir best?

6686135[/snapback]

For meg blir det PS3.

En venn har Super Audio CD-anlegg, og jeg er dritmisunnelig. :(

Og det er endel titler jeg ønsker som kommer.

DS eller PSP?

6686135[/snapback]

Skal kjøpe meg PSP, har kommet ett par spill jeg vil spille nå.

Men det som ble avgjørende ble, utrolig nok en spillpakke fra Electronic Arts.. Vet at nå lurer alle på hva i allverden som er galt med meg..

Ingen verdens ting, Wing Commander, og Wing Commander: Secret Missions blir en del av en samlepakke.. Da ryker pengene. :)

Gameplay eller grafikk?

6686135[/snapback]

Ja takk, begge deler. :)

Men gameplayet er viktigst.

Er PS3en virkelig for dyr?

6686135[/snapback]

Ikke for meg..

Alternativet er 360, men hvis jeg skulle kjøpt, Wifi, Trådløs kontroller, og batterilader til kontrolleren til 360 ville jeg vell være opp i samme prisen uansett.

Og da ville jeg ikke hatt tilgang til alt det kule extra-stasjet som kommer med PS3.

Dessuten tror jeg ikke noe på at DVD9 ikke holder spillutviklerene tilbake i løpet av de neste årene, som MS påstår, ihvertfall ikke så lenge dem reserverer 2GB til kopisperre.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Jeg har lest om den samlepakken på Psp også med Wing commander spillene. Det var visst Sega cd versjonene ettersom jeg forstod (kanskje det bare var illusttrasjons foto), men husker ikke hvor jeg leste det (trodde det var spong.com).

Var også en god del andre EA spill i den samlingen som kommer til å være verdt å få et gjensyn med.

Lenke til kommentar

@Avanore: Du har stått på ignore-lista mi i flere dager (pga. at du kun kom med fanboy-materiale og personangrep), så å kommentere mine innlegg hjelper ikke.

Sa heller ikke noe negativt om Nintendo i denne tråden, men sa at PS3 fikk minst like gode spill ... i dine øyne kan dette tolkes som en fornærmelse, men folk flest godtar at noen liker Sony, noen liker Nintendo, og noen liker begge deler.

Jeg personlig har sansen for både Wii, 360, og PS3.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

6691740[/snapback]

XBOX 360 appelerer til en litt bredere audiens enn Dreamcast gjorde.
Lenke til kommentar

6691740[/snapback]

6692100[/snapback]

Må huske en ting til som ødela for dreamcast; kopibeskyttelsen, eller mangel på en sådan.

Lenke til kommentar

6691740[/snapback]

6692100[/snapback]

Hvordan gjør den det? Dreamcast hadde bred appell inntil PS2 kom på markedet og solgte rundt 10 mill i løpet av den tida den var i produksjon -vel 2 år. Det var salgsrekord det på den tida der. X360 har vel ikke slått noen rekorder til nå, har den?

Kom nå ikke med HD-DVD greia. Det var planlagt en ekstern DVD spiller til DC også, men den gikk dukken før den tid. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...