Gå til innhold

Den store Konsollkrig tråden.

Bromlexl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hadde vært morsomt å sett dette til det xtreme. En dude som kom og hadde sammenlignet NGage til DS og PSP og ment at NGAge var best. Det ville vært morsomt. men ikke hundre ganger.

6690276[/snapback]

Da kan du kose deg med denne:

N-Gage er bedre enn PSP

Skrevet av en av Englands beste spilljournalister, Stuart Campbell.

So what is it that we're trying to tell you here, viewers? Well, it's this: you can shove your PSP up your arse. The soul of videogaming needs a shrunken PS2 playing shrunken PS2 games like it needs a nail in its lungs.

Lenke til kommentar
Snip

Viss du faktisk leste alt dette. TAKK, om du er enig eller ikke er irrelevent. Så lenge det blir lest.

6690035[/snapback]

Jeg er på langt enig med deg Bromle. Jeg har angrepet saken litt annerledes, med mer eller mindre liten suksess. Jeg er spesielt ute etter manglende objektivitet og gangsyn hos de som sitter med 360 i dag når det kommer til 360 vs PS3. Man klamrer seg til all kritikk og kaster skitt mot Sony og stoler blindt på det som blir uttalt av MS. Når noe blir motbevist og det gåes tomt for argumenter kommer de med 'vel hvem bryr seg anyway' uttalelser og personangrep. Det innrømmes ikke feil. :nei:

Jeg har vedlagt en link til min sluttkommentar:

Her

Jeg tror det er bedre at vi samler frustrasjonene på ett sted.

Lenke til kommentar

Mens jeg satt og leste bromle sitt innlegg her om konsollkrigen osv. og nye dings ting osv så vokste smilet frem. Spesielt det med visse personer på dette forumet som hopper frem og tilbake som en jojo og forherliger alt som personen får selv og starter et par tusen topics om den samme tingen med det samme. Forsto raskt hvem det var snakk om, og er egentlig ganske enig i at troverdigheten fort faller til bunns ved sånn hopping frem og tilbake.

Selv tror jeg at PS3 blir vinneren i antall solgte maskiner. Wii og 360 vil nok selge mer eller mindre det samme totalt. Wii har et potensiale, men de mangler spillene.

Når jeg sier de mangler spillene så er det rett og slett fordi spillene er de samme som alltid på Nintendo sine konsoller. Jeg liker dem, men mesteparten jeg kjenner gidder ikke å spille Mario. De er ikke gamere, og har en PS2 som de spiller på i de sene nattetimer hvis de kjeder seg. De har en samling på 3-10 spill hvor bilspill og hack´n slash som god of war dominerer. De ser på Mario som noe drittunger spiller, en haug med ville farger og samme historien i hvert spill. De syns håndkontrolleren til Wii virker morsom, men av spillene de har sett til nå så er det ingenting som appelerer til dem. Jeg foreslår at det sikkert blir en kul partykonsoll, de svarer med å trekke på skuldrene og si at Buzz, Singstar og eyetoy gjør samme nytten.

Utenom meg selv er det bare en person jeg kjenner som sier han skal ha seg en Wii, og han er også gamer. De som ikke er gamere sier nei, for det finnes ingen spill som interresserer. De vil ha spill som de kan se i en sammenheng med sine store interesser som sport og bil osv, og i slike spill fortrekker de grafikk som er best mulig, og en sensorkontroll bryr dem absolutt ingenting.

Selv har jeg xbox 360, og jeg kommer 99% sikkert til å kjøpe meg en Wii. Jeg har ingen planer for øyeblikket om å kjøpe meg en PS3, og da er det egentlig mest prisen som har skremt meg vekk fra det. Når den faller kraftig i pris, og de virkelig bra spillene begynner å komme ut, ja da kan det være jeg plukker opp en PS3 også.

Det virker for emg som om Wii er ganske så populær her på forumet, men at Nintendo konsoller er populære på forum for "gamere" er helt normalt. Før lanseringen av Gamecube så ledet Gamecube statistikken på forumene rundt omkring over hvilken konsoll folk ville ha. Xbox lå som regel alltid sist og Gamecube på topp. Ser jo hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
ble ikke mye konsollkriging her nei... hvor blir det av krigskjempene?:p

Setter herved inn Avean i Sony-hjørnet, Avanore virker som en god kandidat til Nintendo-hjørnet, så var det microsoft-hjørnet da..hmm...dark by design har vist litt 360-tendenser i det siste.. noen som har et bedre forslag?

6690539[/snapback]

He he he!

Beklager folkens! Jeg har vært litt pre-mannstruell den siste tiden - mye stress på jobb, og mye mas sånn generellt sett ellers :hrm:

Men jeg er ikke redd for at jeg er glad i min 360 - men det er ikke til å stikke under stolen at jeg gleder meg til de to andre som kommer! :)

Lenke til kommentar
Jeg er spesielt ute etter manglende objektivitet  og gangsyn hos de som sitter med 360 i dag når det kommer til 360 vs PS3. Man klamrer seg til all kritikk og kaster skitt mot Sony og stoler blindt på det som blir uttalt av MS. Når noe blir motbevist og det gåes tomt for argumenter kommer de med 'vel hvem bryr seg anyway' uttalelser og personangrep. Det innrømmes ikke feil. :nei:

Her

6690839[/snapback]

Sier du at det ikke er slik når Sony leiren slenger dritt om XBOX 360? :)
Lenke til kommentar
Tror også folk tar konsollen de velger utrolig personlig. De ser ikke på gleden de for ut av den. De ser at andre får glede av andre konsoller. Og det irriterrer dem. For det gjør dem usikre på deres valg. Noe som igjen resulterer i forsvare ditt kjøp til det uendelige. Uansett.

Dette overrasker meg - at det blir så personlig for enkelte. Men igjen - tror dette kanskje har noe med alder på enkelte å gjøre. (Mens andre igjen bare liker å kverrulere). Ellers når det gjelder hakkinga på PS3 og Sony fra 360 eiere nå om dagen, så kan det jo være litt skadefryd (dog enn så prematur) hos enkelte. I forkant av 360 lanseringen og rett etterpå så var det mye hakking fra Sony og fra de som ville vente på PS3 om at 360 ikke var next-gen, at PS3 var dobbelt så kraftig som 360 osv... Og så kommer det etterhvert artikler om at en del av dette ikke stemmer, det viser seg at 360'n både har fått og får flere gode spill framover - med andre ord: det er ikke så dumt valg å ha gått for 360'n alikevel. Da svinger pendelen den andre veien. Men dessverre, det er ikke noe mere intelligent det heller da vi faktisk veit veldig lite om hva PS3 i praksis vil prestere. Samt at det blir for dumt, som du også skriver, å rakke ned på andres valg og det som gleder andre.

Når det gjelder utsagn fra Microsoft personer angående PS3, så burde man selvfølgelig være litt forsiktig med å svelge alt. Det er litt som å høre en George Bush pressekonferanse om situasjonen i Irak - noe stemmer og er tolket rett, noe stemmer sånn nogenlunde, men er tolket i ekstrem favør til seg selv, noe er riv ruskende galt og negativt, men blir likevel tolket om til det som passer en selv. Pluss at man utelater og fortier det som går imot en selv.

Når det er sagt, så har jeg hørt masse fra Microsoft, og det er faktisk ikke så ofte at de kommer med direkte feil. En del tolker de i favør seg selv tross det er tidlig å si. F.eks. uttalelser om Sony's online tjenester. Ellers synes jeg de faktisk har vært mere moderate enn jeg hadde trodd på forhånd.

Det jeg prøver å si er at du skal være glad for det du har og ikke være missfornøyd for hva andre mener om det du har.

Amen brother!

Ellers? Det blir ingen vinner i konsollkrigen. PS3 kommer til å selge som hakka møkk. Nintendo ligeså. Xbox 360 er det også plass til. Hvem som er best vil komme ann på hvilke spill og ekslusive titler man selv liker. Altså svært subjektivt. Dette fordi multiplattform spill neppe vil skille seg så veldig i presentasjon på 360 og PS3. Det er utrolig dyrt og utvikle spill. Og skal de gjøre alt from the ground and up på begge to, så vart de' dyrt, nja.

HD-DVD vs Blue-Ray? Begge format vil leve side om side i flere år. Mange vil sitte på gjerdet å se hva som skjer. Salget tar ikke av på samme måte som med DVD da mange ennå ikke er klare for spranget.

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Hvor er Avean? Blir ikke noen krig uten ham...

DBD: Denne fanboy-prpagandaen som kommer fra MS og Sony minner meg mest om Hitlers prpaganda mot jødene. Det jeg mener er at all info og reklame blir gjentatt av Sony og MS, slik at folk begynner å tro blindt på det(tror at det er det som har skjedd med Avean). Var det ikke det Hitler gjorde?

(Håper ingen blir fornærmet, jeg mast tre oldefedre i den krigen)

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

DBD: Denne fanboy-prpagandaen som kommer fra MS og Sony minner meg mest om Hitlers prpaganda mot jødene. Det jeg mener er at all info og reklame blir gjentatt av Sony og MS, slik at folk begynner å tro blindt på det(tror at det er det som har skjedd med Avean). Var det ikke det Hitler gjorde?

6690982[/snapback]

Og der slo Godwins Law til. :D

"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one."

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Jeg er spesielt ute etter manglende objektivitet  og gangsyn hos de som sitter med 360 i dag når det kommer til 360 vs PS3. Man klamrer seg til all kritikk og kaster skitt mot Sony og stoler blindt på det som blir uttalt av MS. Når noe blir motbevist og det gåes tomt for argumenter kommer de med 'vel hvem bryr seg anyway' uttalelser og personangrep. Det innrømmes ikke feil. :nei:

Her

6690839[/snapback]

Sier du at det ikke er slik når Sony leiren slenger dritt om XBOX 360? :)

6690896[/snapback]

Nå er jeg ikke den som hav holdt på lengst her i forumet, og det kan være at dere har hatt deres kriger tidligere uten at det er meg bekjent. For all del, jeg er bekjent med enkeltpersoner her på den annen side (Sony) som er fullstendig ensporet og blind for andre synspunkter. Slike ekstremiteter vil man alltid ha, og de er best ignorert. Vi har forøvrig slike i Nintendoleiren også.

Jeg har ikke sett noen slik form for ekstremitet fra Xbox 360 eierne og det skal dere ha. Selv om det finnes enkeltuttalelser er på akkurat samme nivå.

Men jeg tror at slike utpregete pr definisjon ekstremfanatikere er noe man i all hovedsak finner i forkant av lansering. Når kortene er på bordet, og realitetene er det ikke så lett å opprettholde en slik glorifisering. Det innser nok også de mest ihuga fanatikerne.

Jeg oppfatter drittslenginga som hovedsakelig enveis ja dersom vi ser bort fra de mer ekstreme. Det har nok med at det er fler i 360 hjørnet som engasjerer seg nettopp for å verne om sin investering. Nå skal det jo sies at Sony har virkelig gjort en fantastisk god jobb med å gi ut skyts også i form av dustete utsagn. I PS3 hjørnet, er det ikke så mange som har giddet å engasjere seg til dato. Dette er nok på grunn av at det er ikke så mye håndfast å diskutere på eller beviser å legge frem. Det er sikkert de som sitter med 'vent og se' :yes: holdninger også.

Jeg skal innrømme at jeg har brukt litt tid på å spa opp dritt om MS jeg også, men det er fordi at jeg synes så absolutt at det er mye dritt som er uslengt etter akurat de. De slipper unna med mye med den støtten de har fra de som eier 360.

Min kamp er vel og merke ikke for Sony. Den er mot MS eller rettere sagt mot den konsollen som per i dag har forspranget. Selv om jeg ikke har eller kommer til ta opp hansken for Nintendo. Jeg ser at dette er en innovativ konsoll, men jeg synes det at de sporer av i en helt annen retning enn de to andre, og vil finne suksess på et annet plan enn PS3 og 360.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

6690982[/snapback]

Jødehatet er laaangt eldre enn Hitler. Et lite eksempel -da Norge vedtok ny grunnlov i 1814 sto det bl.a. at jøder fortsatt ikke skulle få adgang til landet. Nazipropagandaen ble riktignok gjentatt som du sier, men det lå også mange strømninger i samfunnet fra før.

Det Sony og MS gjør er markedsføring - god gammaldags. Synes ikke det ligner på hitlerpropaganda.

Dr Peedee

6691000[/snapback]

Jeg vet det. Jeg har faktisk historie som spesialfelt... Jødehatet fantes i Luthers tid.(1600-tallet). Det jeg mente er at svissespillselskaper, gjentar ting sånn som Hitler gjorde, slik at folk tror det er sannhet. Dette har skjedd med noen forumbrukere...

6691093[/snapback]

Dette blir likevel feil for meg, SasaB. Hvis alle budskap som gjentas skal sammenlignes med Nazi-propaganda så blir det tullete. Nazistene utnyttet folks frykt, sårede stolthet, og dårlige livssituasjon og ga de en fiks ferdigløsning. "Jødeproblemet". Pluss de stengte for input fra andre kilder via streng sensur og rensket bort motstandere fysisk (fangeleire og dødsstraff). På den måten fikk deres budskap plass alene i det offentlig rom. Synes du Microsoft og Sony gjør det samme??

Microsoft og Sony driver ren markedsføring. Og det består av gjentagelser bl.a. Og konsekvensene av det er hvorvidt du eller jeg velger den ene eller andre spillkonsollen.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Hitler var en pioneer på området her ja. Nå til dags er det helt vanlig blant politikere og i markedsføring (for å nevne to områder) å bruke denne teknikken. Carl I. Hagen bruker jo dette ofte (uten at han er en nazist av den grunn).

Trenger ikke å dra inn naziene i denne diskusjonen. De hører hjemme som bad guys i spill. :!:

Lenke til kommentar

6690982[/snapback]

Å sammenligne Hitler og Goebbels sin propagandamaskin med Sony og Microsoft sine reklame-/-svertekampanjer blir å bagatellisere jødehatet som kom så sterkt frem for ca 60 år siden. Det blir litt feil. :p

Nå er jeg ikke den som hav holdt på lengst her i forumet, og det kan være at dere har hatt deres kriger tidligere uten at det er meg bekjent. For all del, jeg er bekjent med enkeltpersoner her på den annen side (Sony) som er fullstendig ensporet og blind for andre synspunkter. Slike ekstremiteter vil man alltid ha, og de er best ignorert. Vi har forøvrig slike i Nintendoleiren også.

Jeg har ikke sett noen slik form for ekstremitet fra Xbox 360 eierne og det skal dere ha. Selv om det finnes enkeltuttalelser er på akkurat samme nivå.

6691001[/snapback]

Tro du meg, her har det vært mye att og frem på hvilken konsoll som kommer til å kurere alzheimers i over 1 år nå. Du har mange gode poeng, det skal du ha - men jeg klarer ikke helt å se om du er nøytral, eller om du har sikta deg inn på en konsoll. Du sier du fører en kamp imot Microsoft, jeg skjønner ikke helt hvorfor?

Jeg kan være objektiv, men er som regel subjektiv i mine innlegg. Jeg har sagt det før, og sier det igjen, jeg er glad i min 360 - og det er ikke til å stikke under stolen at jeg håper den gjør det bra. Men jeg ønsker Sony alt vel også, og er veldig spent på hvordan PS3 blir, selv om jeg er usikker på om jeg skal ha en selv.

Lenke til kommentar

Hitler var en pioneer på området her ja. Nå til dags er det helt vanlig blant politikere og i markedsføring (for å nevne to områder) å bruke denne teknikken. Carl I. Hagen bruker jo dette ofte (uten at han er en nazist av den grunn).

Trenger ikke å dra inn naziene i denne diskusjonen. De hører hjemme som bad guys i spill. :!:

6691178[/snapback]

Er det 2.verdenskrig vi skal føre eller er det KONSOLLKRIG! :w00t:

Lenke til kommentar
Det hadde vært morsomt å sett dette til det xtreme. En dude som kom og hadde sammenlignet NGage til DS og PSP og ment at NGAge var best. Det ville vært morsomt. men ikke hundre ganger.

6690276[/snapback]

Da kan du kose deg med denne:

N-Gage er bedre enn PSP

Skrevet av en av Englands beste spilljournalister, Stuart Campbell.

So what is it that we're trying to tell you here, viewers? Well, it's this: you can shove your PSP up your arse. The soul of videogaming needs a shrunken PS2 playing shrunken PS2 games like it needs a nail in its lungs.

6690790[/snapback]

Har selv hatt N-Gage, og PSP-en er helt klart bedre. Allikevel slo N-Gage KO på både GBA, og GBC.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
1.Wii

2.DS

3.Ja takk begge deler

4.Ja! Ps3 har stjelt masse ideer fra Wii så da går man selfølgelig for Wii som har de beste spillene.

BR er helt unødvendig! det gjør ps3en alt for dyr

Dual layer burde funke fint nokk

6690603[/snapback]

Om 2, eller 3 år, må vi ha et nytt format. De første PS2-spillene ble levert på CD, og det var sikkert mange som whinet om at vi ikke trengte DVD.

PS3 har ikke stjålet mye fra Wii, det er en løgn som fanboys har diktet opp. Det tar noen få minutter å grave fram/dikte opp like mye tull om Nintendo, som Nintendo-fanboyene gjør om Sony.

Og hvordan vet du at Wii har de beste spillene?

PS3 lanseringsspill:

Resistance: Fall of Man

Warhawk

MotorStorm

Ridge Racer 7

Fatal Inertia

Full Auto 2: Battlelines

Blade Storm: Hundred Years War

flOw

Sonic the Hedgehog

Blazing Angels Squadrons of WWII

Marvel: Ultimate Alliance

Call of Duty 3

Lair

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

Need for Speed: Carbon

NBA Live 07

Madden 07

Wii lanseringsspill:

Blazing Angels: Squadrons of WWII

Call of Duty 3

Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors

Far Cry

GT Pro Series

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Marvel: Ultimate Alliance

Metal Slug Anthology

Metroid Prime 3: Corruption

Monster 4x4 World

Open Season

Rayman Raving Rabbids* **

Red Steel Ubisoft Paris Ubisoft

Super Monkey Ball: Banana Blitz

Trauma Center: Second Opinion

Wii Sports

Tror PS3-spillene blir minst like gode som Wii-spillene. PS3 kommer dessuten til å selge bedre, Nintendo-fanboys er jo så hektet på salgsstatistikk, og vurderer en konsoll på det grunnlaget.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...