Straffa Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Wii vil selge mest. Den er billigst og den får nye og gamle spillere til å oppleve spill på en helt annet måte. DS. Med 2 skjermer, touch screen og spillbibloteket så koser vi oss med morsomme spill. Den er også lett og bringe med seg og tar bare noen sekunder å starte den opp. PS3 er alt for dyr Endret 16. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Wii vil selge mest. Den er billigst og den får nye og gamle spillere til å oppleve spill på en helt annet måte. DS. Med 2 skjermer, touch screen og spillbibloteket så koser vi oss med morsomme spill. Den er også lett og bringe med seg og tar bare noen sekunder å starte den opp. PS3 er alt for dyr 6687940[/snapback] Merker jeg en liten nintendo fan-boy som vil ut? KØDDA. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Merker jeg en liten nintendo fan-boy som vil ut? KØDDA. 6687977[/snapback] Å ja. Jeg er den ultimate FANBOY. King of the road. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det var ikke mye kriging i denne tråden her.. Alle er opptatt med å krige i andre tråder Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Dette er DEN STORE KONSOLLKRIG TRÅDEN. Keyword= Krig Men likevel kriger folk i andre tråder hvor de blir bedt om å ikke krige. Er dette ironi? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Dette er DEN STORE KONSOLLKRIG TRÅDEN. Keyword= Krig Men likevel kriger folk i andre tråder hvor de blir bedt om å ikke krige. Er dette ironi? 6688125[/snapback] Neida. De er bare for opptatt til å krige på andre steder Å lage en tråd om krig blir litt meningsløst Endret 16. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
freke Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvilken next gen konsoll blir best? 6686135[/snapback] Er det ikke litt tidlig å tenke på next gen alt nå? Jeg mener, current gen har jo knapt kommet i gang. Går nok sikkert 4-5 år før next generation kommer. IMO. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er det ikke litt tidlig å tenke på next gen alt nå? Jeg mener, current gen har jo knapt kommet i gang. Går nok sikkert 4-5 år før next generation kommer. IMO. 6688347[/snapback] Jamen Xbox 360 er liksom sønnen til gamle Xbox, er det ikke sånn da? Bestefar PS1. Hva betyr IMO? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hva betyr IMO? 6688411[/snapback] In My Opinion. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvilken next gen konsoll blir best? Best på hvilken måte? Vil tippe at salget kommer til å bli jevnere nå enn ved tidligere konsoller. Jeg tror Playstation 3 kommer til å selge bra pga Playstation navnet, men kommer til å få litt problemer pga den høye prisen. Er nok ikke så mange foreldre som kjøper en spillkonsoll til 6000,- i julegave. Wii tror jeg kommer til å ta tilbake en del av markedet, pga prisen og spennende funksjoner og spill. (se hvordan det går med DS). Om Xbox 360 har jeg ikke så mye å si. DS eller PSP? Det samme som flere andre har sagt. PSP har stort sett det samme som andre TV konsoller har. DS har noe nytt. DS Gameplay eller grafikk? Gameplay! Uten gameplay kan spillet henge seg uansett grafikk. Er PS3en virkelig for dyr? Både ja og nei, den har jo.... Blueray Liker ikke måten dem tvinger eget format til å bli en standard. Kjøper ikke en dyr konsoll for en spiller jeg ikke kommer til å bruke utenom til spillene. Jeg kjøper ikke spill konsoll for å se film på den. Da kjøper jeg heller en spiller ved siden av med mye bedre kvalitet. *grøsse over xbox og ps2 bildekvalitet* I mine øyne skal en konsoll være liten (og søt?) som tidligere konsoller (om du ser bort fra Xbox1). Blir nok en Wii på meg med det første. Får se om PS3 har noe i forhold til Xbox360 når den kommer. Det Xbox360 og PS3 kommer med har jeg liksom sett før, i en litt styggere innpakning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Hvilken next gen konsoll blir best? Dette er altfor tidlig å si. La det gå to år, og se hvilke spill som er ute - hardware betyr mye mindre enn folk her skal ha det til, det ligger mye mer på hvordan spillutviklere utnytter kraften i konsollene. Dette har jo både Sony og Microsoft sagt, selv om de skyter seg selv i foten når de sekunder senere skryter av hvor utrolig sinnsyk deres hardware er, og hvordan det vil gi bedre spill DS eller PSP? Selv har jeg Nintendo DS Lite, og er svært fornøyd. Jeg trenger ikke en all-in-one multimediaplatform, og da synes jeg PSP ble overkill, både med tanke på pris og hva den har av egenskaper. Gameplay eller grafikk? Gameplay, uten tvil. Grafikk kan gi deg en "Wow, dette er sinnsykt"-følelse i de første timene, mens gameplay er noe man alltid vil komme tilbake til, selv når grafikken for lengst er utdatert. Se f.eks LucasArts sine gamle eventyrspill eller Doom. Er PS3en virkelig for dyr? Jeg synes iallefall det. 6000 kroner er mye for en konsoll, og det kan man vel strengt ikke si noe imot? Det blir jo en prioriteringssak, men jeg unngår iallefall Playstation 3 for de første årene, og venter på både et prisfall og ønsker å se om HD-mediene slår gjennom - noe jeg har en viss tvil til at de gjør. Endret 16. august 2006 av Slettet-t9DveYkZ Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvilken next gen konsoll blir best? Best til hva da, og for hvem? For meg så blir det Xbox 360 og Wii. Xbox 360 til meg og søte hyggelige spill for kona på Wii DS eller PSP? PSP'n ligger i skuffen. Så kanskje DS da.. Gameplay eller grafikk? Ingen Gameplay uten god grafikk. Dere får meg ikke tilbake til pong igjen - uansett hvor god gameplay det var i 1978 med en svart hvitt tv og en noen hvite firkanter og rundinger. Og blipp - blopp. Forget it. Jeg gjør det ikke igjen. Hører dere!? Immersion factor - jeg vil inn i eventyrverdene, jeg vil glemme at jeg sitter i stua. Da hjelper ikke sur grafikk selv om noen vil påstå at spillet ellers har god "gameplay" eller spillmekanisme. Men på en annen side - dere veit - hu derre dritlekre dama man drar med hjem fra byen, men som er dum som et brød og et null mellom laknene - hu får jo bare overnatte ei natt. Så,,, det ene utelukker ikke det andre, hvorfor skulle det det? Er PS3en virkelig for dyr? Nei, ikke hvis PS3 holder det Avean lover Skal vel ha en jeg også. Dr Peedee Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Jeg må innrømme at jeg kanskje var litt vag i min første post. Og jeg ser i retrospec at å stille de spørsmålene var det dummeste jeg tror jeg noen gang har gjort på dette forumet. Istedefor å skape an het diskusjon angående spørsmålene så lister alle opp svar som ingen egentlig bryr seg noe videre om. Det blir som å liste opp spill i "Hvilke 360 spill har du" Meningen med denne tråden var at folk kunne diskutere og krige angående den "beste" konsollen her. For jeg er personlig lei av å lese hver gang jeg åpner et nytt topic her. "PS3 er for dyr" "DS er dårlig/god" "360 rulez" Greit nok det. Alle må ha sine egne meninger. Men når argumentene er på barnehage nivå og det er bare det samme pisspreiket som blir sagt om og om igjen. Kanskje med en ny twist. men fremdeles det samme. Så nå vil jeg si litt hva jeg tror! (not that anyone care) Grunnen til at alle er så imot sony og pre microsoft nå er det faktumet at folk har en 360 og synes den er riktig så vakker og funksjonell. De liker det dem ser og liker ikke tanken om at det kanskje kommer noe bedre senere som vil få den til å virke dårlig. (Nå som de har skrøtt så veldig av den og alt) Så de slammer alt de har imot en konsoll som ikke har komt ut. Finner stoff på Xbox fan sider om PS3......Ja der har du virkelig saklig og objektiv kilde. Samme går for PS3fanforum og info om konsollen kontra 360 Angående stjeling av ideer i bransjen. Så har det blitt gjort av alle selskapene. ALLE!! Noen liker å glorifisere enkelte selskaper siden de har tro på dem og er loyale mot produktet. Men når alt kommer til alt. Så handler det om å tjene penger. Og en fornøyd kunde er en betalende kunde. Så viss noen har noe som gjør kunden fornøyd. Så vil jo du også gi det. Pepsi og Cola anyone? Jeg er også skeptisk til ordet krig. konsollkrig. Det får det til å høres mer dramatisk og høytidelig en det egentlig er. jeg personlig ville vert mer tilfreds med konsollkampen. For egentlig så er det bare den tiden i konsollsyklusen at levrandørene lanserer sine produkt. Jeg er også ganske lei enkelte her som hopper på en ting og blir hyperfanboy med en gang. Skal ikke nevne navn. Men vedkommende tenker kanskje på seg selv nå. Først var det den ene konsollen. Dette var en revulusjon. Så var det neste konsoll. Samme greia. Hundre tråder om hvor enestående denne konsollen og spillen til den er. DET KALLES NY DINGS SYNDROMET!! Alle som kjøper en ny dings får denne følelsen at det er dritkult og bra. Det går seg som regel til uten at du skriver 100 topic angående det og saumfarer internett etter andre med liknende ny dings syndrom. Det gjorde godt å få skrevet det Viss du faktisk leste alt dette. TAKK, om du er enig eller ikke er irrelevent. Så lenge det blir lest. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg leste alt jeg Men altså, tror ikke du får noe mere ut av å starte en ny tråd om dette temaet her. At deler av argumentasjonen er på barnehagenivå kommer av at vi har sikkert folk her som ikke nødvendigvis er så veldig gamle. Og det er litt av sjarmen her på forumet også, at vi har forskjellig bakgrunn men likevel kan delta i diskusjonen. Mulig jeg er litt trøtt her nå og misforstår deg litt. Men jeg synes ikke du burde dra i gang en slik tråd for deretter klage på innleggene som kommer. Du har jo vært her lenge på nok på forumet at du kanskje burde forstått hvordan dette ble. Det samme pisspreiket er jeg redd vil bli gjentatt igjen og igjen inntil Wii og PS3 kommer ut og det begynner å komme en del spill til de. Først da tror jeg vi kan diskutere de tre konsollene på en mer fornuftig måte - dog med en viss andel av barnehageargumentasjon som det alltid vil være. Dr Peedee Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Snip 6690035[/snapback] Amen & praise the lord på en gang. Jeg trodde nesten bare det var jeg som følte det slik! Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Jeg leste alt jeg Men altså, tror ikke du får noe mere ut av å starte en ny tråd om dette temaet her. At deler av argumentasjonen er på barnehagenivå kommer av at vi har sikkert folk her som ikke nødvendigvis er så veldig gamle. Og det er litt av sjarmen her på forumet også, at vi har forskjellig bakgrunn men likevel kan delta i diskusjonen. Mulig jeg er litt trøtt her nå og misforstår deg litt. Men jeg synes ikke du burde dra i gang en slik tråd for deretter klage på innleggene som kommer. Du har jo vært her lenge på nok på forumet at du kanskje burde forstått hvordan dette ble. Det samme pisspreiket er jeg redd vil bli gjentatt igjen og igjen inntil Wii og PS3 kommer ut og det begynner å komme en del spill til de. Først da tror jeg vi kan diskutere de tre konsollene på en mer fornuftig måte - dog med en viss andel av barnehageargumentasjon som det alltid vil være. Dr Peedee 6690117[/snapback] Jeg angriper ikke inleggene, det var ivertfall ikke meningen. Var bare at tråden gikk i en uventet men ikke overaskende retning. Ikke helt etter planen. Å angående forskjellig brakgrunn og alt det. Så er jeg for det. Forskjellige ideer og tanker er jo det som gjør et forum til et forum. Men etter å ha lest noen whine om prisen til PS3 og linket til Sony sin pressekonferanse på youtube for 100 gang så blir jeg bare litt lei. Tror også folk tar konsollen de velger utrolig personlig. De ser ikke på gleden de for ut av den. De ser at andre får glede av andre konsoller. Og det irriterrer dem. For det gjør dem usikre på deres valg. Noe som igjen resulterer i forsvare ditt kjøp til det uendelige. Uansett. Det hadde vært morsomt å sett dette til det xtreme. En dude som kom og hadde sammenlignet NGage til DS og PSP og ment at NGAge var best. Det ville vært morsomt. men ikke hundre ganger. Det jeg prøver å si er at du skal være glad for det du har og ikke være missfornøyd for hva andre mener om det du har. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Beste konsoll: Sony selger flest konsoller, Nintendo tjener mest penger, og Microsoft har størst oppgang i forhold til forrige generasjon (kanskje de til og med går i pluss, lol). DS vs. PSP: Håndholdte konsoller er for snørrunger, folk med for mye tid/penger, og folk som sitter mye på buss/tog. Grafikk eller Gameplay? Ja takk, begge deler. Er PS3 for dyr? For meg: ja! Lenke til kommentar
HFL Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 ble ikke mye konsollkriging her nei... hvor blir det av krigskjempene? Setter herved inn Avean i Sony-hjørnet, Avanore virker som en god kandidat til Nintendo-hjørnet, så var det microsoft-hjørnet da..hmm...dark by design har vist litt 360-tendenser i det siste.. noen som har et bedre forslag? Jeg vil ha Wii når den kommer, pga jeg ikke har råd til noen av de andre, hadde jeg hatt pengene ville jeg kjøpt 360, i håndholdt-divisjonen skal jeg ha DS, da denne virker mest interessant, og lettest å dra opp på korte bussturer.. =) Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg kan fyre litt i ovnen ved å kommentere Aveans nåværende sigg: Heavenly Sword er en av de tunge spillsatsingene for Playstation 3. Ninja Theory hevder at spillet er så livaktig at testpublikummet har vanskelig for å forstå at de ikke ser på film. Hehe, njaaa. Skeptiesk. Kanskje de faktisk ikke forsto at de kanskje så på CG film? Jeg så en film av Heavenly Sword her om dagen. Det så ut som annenhvert 360/PS3 spill fra japan. Skjønner ikke at noen kan si at "det ser så livaktig ut at man tror man ser på film"... Bull - Shit. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 1.Wii 2.DS 3.Ja takk begge deler 4.Ja! Ps3 har stjelt masse ideer fra Wii så da går man selfølgelig for Wii som har de beste spillene. BR er helt unødvendig! det gjør ps3en alt for dyr Dual layer burde funke fint nokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå