Bromlexl Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Jeg synes vi trenger en egen tråd på forumet der man virkelig kan leve ut sine våte fantasier angående konsollkrigen. Jeg stiller spørsmål som: Hvilken next gen konsoll blir best? DS eller PSP? Gameplay eller grafikk? Er PS3en virkelig for dyr? Viss vi kan holde disse temaene i denne tråden så slipper vi forsøpling av andre tråder der en og annen kommer med en ignorant post som ikke har noe med topic å gjøre. Så følger alle ham og enten støtter ham eller flamer ham. Så la konsollkrigen offisielt begynne!! Endret 16. august 2006 av Bromlexl Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) 1. Aner ikke, har prøvd 360 i 5 minutter, og ingen av de andre er lansert. 2. Har begge, og PSP'en har ett centimeter tjukt støvlag ('nuff said). For øyeblikket er DS best, pga. ett langt bedre spillbibliotek, IMO. 3. Gameplay, så lenge spillene gir meg lyst til å fortsette å spille, er jeg fornøyd. Er dessverre ikke mange moderne spill som gir meg nettopp dette. DS har gitt meg den samme gode feelingen Sega'en min gav meg når jeg var liten Sier ikke nei takk til god grafikk, men 1080p og all verdens aa og af redder ikke ett elendig spillkonsept. 4. Selvsagt, spesielt når man kan få dobbelt så mye konsoll for pengene (Wii60). Sony har absolutt ikke overbevist så langt, og 360 gir meg langt mer for pengene. Jeg driter i blu-ray, jeg kjøper ingen av delene før "krigen" er avgjort. Endret 16. august 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Jeg stiller spørsmål som:Hvilken next gen konsoll blir best? DS eller PSP? Gameplay eller grafikk? Er PS3en virkelig for dyr? 6686135[/snapback] Hvilken next gen konsoll blir best? Jeg tror Wii vil gi mest spilleglede. Xbox har de mest tiltalende spillene for meg, men Wii er en festmaskin uten like. Wii tar en knepen seier. DS eller PSP? DS Lite. Etter hva jeg har hørt om den vinner den klart. Gameplay eller grafikk? 70% Gameplay, 30% Grafikk. Et spill med herlig gameplay men tragisk grafikk går ikke, jeg klarer ikke å se på drittgrafikk lenge, men det skal være mulig å spille spillet. Grafikk kan være GTA SA-esque, men gameplayet må være godt. Er PS3en virkelig for dyr? For meg, ja. Endret 16. august 2006 av Stonemeister Lenke til kommentar
teekej Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 1. 360 og wii på delt første plass. 2. DS 3. Både godt gameplay og god grafikk 4. PS3 blir for dyr for de fleste Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 1. PS3 FTW 2. Ingen anelse da jeg ikke har verken DS eller PSP 3. Gameplay kommer alltid foran grafikk 4. PS3 er ikke dyr, med tanke på hva man får for pengene. Man får det man betaler for:p Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Hvilken next gen konsoll blir best? Eg tror at Nintendo Wii akn bli den mest populere konsollen denne gangen, og at dene vilappelre til win støre brukergruppe enn 360 og PS3. Tror ihvertfaøø at Sony kommer til å tape støre markedsandeler denne gangen,det blir mye jevnere. Samtidig som at PS er eit så stort og velutrusta navn, kan PS3 fortsatt blir den mest popluere,men så var det prisen då. DS eller PSP? Eg kan ikkje uttale meg noe særlig sjøl om dissa, da eg eg verken eier det eine eller andre. Men skulle eg gå til innkjøp av noen, måtte det bli DS. Den tilbyr ein ny vri måten man spiller på, og dette intresserer meg mye. PSP er for stor og spillene til den intreserer meg ikkje noe særlig,da eg glatt kan få mange av titlene på min PS2 (som snart blir kjøp ). Gameplay eller grafikk? Gameplayet er klart viktigst,men grafikken er også flott å ha på sin side.Begge deler ja takk.De siste årene har grafikken tatt heilt av, men eg syns også spillene etterhvert har fått redusert spillbarhet, det kommer ikkje noe nytt lenger. Eg ber utviklerene tenke nytt og implemntere dette i spillet slik at historiebruk og spillbarhet går hånd i hånd nedover gata. Er PS3en virkelig for dyr? For meg er den det. Eg har overhodet ingen bruk for BR,ihverfall ikkje så lenge eg sitter på ein vanlig TV. Det er heller ikkje bestemt hvilket format som kommer seirende ut,så da avventer eg heile greiene. DVD holder for meg i mange år enda (filmmessig). Endret 16. august 2006 av Mala Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvilken next gen konsoll blir best? Best i forhold til salg: PS3, Best i forhold til spilleglede: Wii, Best i forhold til mine ønsker: X360 DS eller PSP? DS, finner de spillene jeg vil spille on-the-go der og ikke på PSP foreløpig. Gameplay eller grafikk? 70/30% viktighet. Gameplay viktigst, men grafikk er ikke uvensentlig. Er PS3en virkelig for dyr? Både ja og nei. For meg som ser kun etter en spillmaskin: JA. For de som er interessert i hele pakken PS3 tilbyr: NEI Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 For min del så er det Wii eg ser mest fram til, Xbox 360 er i kikkerten men det må koma LANGT fleire betre spel. Idag er det bare DoA 4 som er av min interesse. Gears of Wars virker lovende men ellers er det tomt. Xbox 360 maskina støyer og ALTFOR mykje, støy nivået må senkas betrakteleg om eg skal ha den i stua. PS3 sliter like mykje som xbox 360 med interessante spel som skal friste meg. Prisen her er altfor dyr og Blue Ray er ikkje interessant då DvD funker perfekt for alle TVer mindre enn 50" For meg er grafikk = gameplay. God grafikk gir meir stemning Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvilken next gen konsoll blir best? Dreamcast. DS eller PSP? Dreamcast. Gameplay eller grafikk? Dreamcast. Er PS3en virkelig for dyr? Dreamcast. Håper svarene hjelper. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 1.Wii 2.DS vinner en knepen seir takket være det asiatiske markedet 3.50%/50% 4.Ja, foreløpig. Den blir nok billigere. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvilken next gen konsoll blir best? Dreamcast.DS eller PSP? Dreamcast. Gameplay eller grafikk? Dreamcast. Er PS3en virkelig for dyr? Dreamcast. Håper svarene hjelper. 6686376[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg synes vi trenger en egen tråd på forumet der man virkelig kan leve ut sine våte fantasier angående konsollkrigen. Jeg stiller spørsmål som: Hvilken next gen konsoll blir best? Vet ikke, hver til sitt bruk. Tror XBOX 360 og PS3 trekker det lengste strået i bilspill, mens Wii trekker det lengste strået i FPS-spill. DS eller PSP? PSP, har av en eller annen grunn alltid foretrukket Sony framfor Nintendo. Gameplay eller grafikk? Gameplay, til tross for at gameplayet på dagens spill er godt nok. Er PS3en virkelig for dyr? Mtp. at den har Blu-ray, er den så absolutt ikke for dyr. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg stiller spørsmål som:Hvilken next gen konsoll blir best? DS eller PSP? Gameplay eller grafikk? Er PS3en virkelig for dyr? 6686135[/snapback] Fasit: PS3, 360 eller Wii, alt ettersom hva du selv liker. DS eller PSP, alt ettersom hva du selv liker. Gameplay eller grafikk, alt ettersom hva du selv liker. Kommer an på din definisjon av dyr. Personlig: Kommer antageligvis til å plukke opp alle tre i løpet av et par år. Alle kommer til å ha eksklusive spill som er kjekke å få med seg, men personlig klarte jeg fint å vente til GTA: SA før jeg kjøpte PS2. Da hadde også PS2 sunket til ca. 1500kr, og det var attpåtil den snertne PSTwo-modellen. Om jeg bare skulle velge én, hadde det vært spillene jeg hadde sett på, ikke hvor mange flopsebytes en maskin kunne teoretisk sett dytte ut. Begge to. PSP-en blir brukt mest, mye pga Loco Roco og GTA: LCS. Gameplay. Det er bare så lenge en lensflare klarer å underholde. Ja. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 selv liker jeg xbox 360 vbeldig godt, men syntes de heller skulle ventet med lanseringen av 360en til de hadde HALO 3 klart. da hadde salget vært MYE større. Nå sitter jeg bare å vente rpå at Halo 3 skal komme ut, og at jeg kan få kjøpt meg hd-dvd spilleren Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg synes vi trenger en egen tråd på forumet der man virkelig kan leve ut sine våte fantasier angående konsollkrigen. Jeg stiller spørsmål som: Hvilken next gen konsoll blir best? DS eller PSP? Gameplay eller grafikk? Er PS3en virkelig for dyr? Viss vi kan holde disse temaene i denne tråden så slipper vi forsøpling av andre tråder der en og annen kommer med en ignorant post som ikke har noe med topic å gjøre. Så følger alle ham og enten støtter ham eller flamer ham. Så la konsollkrigen offisielt begynne!! 6686135[/snapback] 1. Aner ikke 2. PSP, min svarte ds samler støv 3. En god blanding. 4. Ja. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvilken next gen konsoll blir best? For mitt vedkommende blir det 3 knallgode konsoller. Alle har sitt å by på - selv om XBOX 360 og PS3 forsåvidt er like. Eneste forskjellen for meg er at den ene har de spillene, og den andre har noen andre spill. Wii stikker seg litt ut, og jeg ser for meg at den vil bli en festvinner med sine spesielle, artige spill. Favoritten min er XBOX 360, det av den grunn at min første konsoll var en XBOX, som jeg har hatt mange kjekke timer foran, og min andre konsoll ble en 360. Spillbiblioteket til 360 er ikke det største ennå, men det kommer utrolig mye bra fremover. PS3 gleder jeg meg også til - jeg har råd til å kjøpe den, men føler det er litt mye med rundt 6000. Noen vinner føler jeg det blir utrolig vanskelig å utrope på dette tidspunkt, men for min del så gjør XBOX 360 en utrolig god jobb som underholdningssentral. Når jeg ikke spiller, streamer jeg High Definition video til den. DS eller PSP? I mine 22 vintre her på denne jord, har jeg aldri holdt, eller prøvd en håndholdt konsoll. Aldri brydd meg med det, og ser ikke for meg at jeg skal begynne nå. Eneste unntak er at jeg har kjørt linux inn på en DS, og spillt day of the tentacle. Gameplay eller grafikk? Gameplay er alpha-omega. Men grafikk er også morsomt. Men må jeg velge går jeg lett for gameplay. Den dag idag, er et av de beste spillene jeg noen sinne har spillt Broken Sword I&II, Jedi Knight II, Kotor I&II - alle spill som ikke sprengte noen grenser når det kom til grafikk da de ble lansert. Veldig gameplay fokusert. Utrolig bra spill. Er PS3en virkelig for dyr? For noen blir den nok det hvis veiledende pris i Europa blir 499euro og 599euro. Hardcore spillerene vil nok kjøpe uansett - mens mamma og pappa på handletur i juletider lett blir anbefalt en "billigere playstation" som er tilnermet like god. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 1. Alle maskinene blir moro å ha i stua, alle vil ha opplevelser du ikke får andre steder. 2. DS, fordi jeg ikke gidder å spille nedskalerte ps2-spill på tbanen. 3. Gameplay 4. Den er alt for dyr hvis man ikke er opptatt av Bluray. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Jeg stiller spørsmål som:Hvilken next gen konsoll blir best? DS eller PSP? Gameplay eller grafikk? Er PS3en virkelig for dyr? 6686135[/snapback] Etter min mening: 1. Det blir Wii muligens, siden det er den som er den eneste neste generasjons konsoll, og ikke en evolusjon som X360 og PS3. Dvs: Wii vil gi nytt og friskt gameplay som vil virkelig underholde.. 2. DS. Som det ble sagt tidligere i tråden her; Jeg gidder ikke å sitte på t-banen og spille nedskalert PS2. 3. Dårlig grafikk er rett og slett en turn-off Men er gameplayet svært bra, så kan jeg strekke meg. Men selvfølgelig så er gameplay noe jeg primært ser etter i et spill. Og når det kommer til stykket, så det blir som de andre sier sånn ca. 30% grafikk og 70% gameplay. 4. PS3 er faktisk ikke for dyr med tanke på diverse småting av teknologi som øker prisen. Den kommer med en av neste generasjons dvdspiller, og den har mulighet til å vise 1080p, noe som idag er ganske dyr teknologi. Den er faktisk ganske billig når man ser på det hele. Men for spillere som har lyst på en ny konsoll, så er den altfor dyr ja, så da er Wii60 et klart bedre valg. Endret 16. august 2006 av ErikBlodøks Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 1. Ytelsesmessig blir vel PS3 best, den bør i det minste det slik den koster. Frem til jeg vinner i lotto eller finner en gullklump sverger jeg uansett til 360 og kanskje Wii. 2. Care. Tetris på mobilen pwner begge. 3. Er ikke noe fasitsvar på dette her. Jeg bruker glatt Ole Brumm-teknikken. 4. PS3 koster passe mye, Blu-Ray er for dyrt. Tviler ikke på at Sony kan lure alle 13-åringer med egen 14" til at de bare MÅ HA Blu-Ray, men realister og folk uten tv på over 50" kan nok vente en generasjon før vi må skifte ut DVD. Jeg nekter egentlig å tro at grafikken på PS3 blir Tha Bomb i forhold til 360. Forskjellen bli nok betydelig mindre enn Xbox v PS2. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvilken next gen konsoll blir best? Vanskelig å si. Er ingen ekspert. DS eller PSP? Jeg hadde tatt DS'en over PSP'en hvis de begge var gratis. Gameplay eller grafikk? Kan vi ikke bruke Ole Brumm loven her da? Er PS3en virkelig for dyr? Hadde blitt fattig, men hadde ikke kjøpt den likevel. Liker ikke Japanske spill (e.l.). Men skulle gjerne ha prøvd ut "Real time weapon change" før jeg snur krabben, og stikker den på den's "weak spot". Nå blir det trolig hett her, Avean? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå