Gå til innhold

Hvilket RPG har gitt deg mest glede?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt veldig mange pen&paper RPG, men de som har blitt spilt mest er vel:

[*]Pendragon

[*]Rolemaster (PC og GM)

[*]Warhammer

[*]Elric (GM)

[*]Kult (GM)

[*]CoC

[*]Chivalry & sorcery

[*]Cyberpunk (GM)

Uff, blir nesten littt melankolsk når jeg tenker på alle de fine stundene vi har hatt...

Lenke til kommentar

Huff, ja. Har nok spilt en del pen&paper rollespill, men det er noen år siden sist. Vi holdt mest på med svenska rollspel. Første jeg spilte var gamle Mutant, legendarisk bra. :smile:

Ellers kan jeg nevne

[*] Drakar och Demoner(mye bedre enn D&D)

[*] Kult

[*] Call of Cthulhu

[*] Mutant

[*] Buck Rogers

[*] Cyberpunk

[*] D&D (blæh)

[*] med flere.

Når det gjelder dataspill så er jeg overrasket over at ingen har nevnt Blood wych til Amiga. :smile: Dette spillet var så utrolig bra. Hadde til og med multiplayer med to joysticker. Dessverre klarte jeg aldri spillet. :sad:

Ellers tror jeg de fleste har kommet frem i lyset:

[*] Might&Magic 6

[*] Baldurs gate

[*] Pools of Radiance og de der

[*] Diablo 1&2

(Morrowind var dessverre en skuffelse for meg)

[ Denne Melding var redigert av: Pinhead på 2002-10-24 13:55 ]

Lenke til kommentar

Jagged Alliance... Og tillegget Deadly Games. De har gitt meg endel glede.

Quest for Glory 3 var tøft. Og det har jeg faktisk spilt igjennom.

Har prøvd Gothic såvidt. Men ikke spilt noe særlig. Har fått tak i Jagged Alliance 2, og må prøve å finne ut av Systemet der...

Ultima VII og Ultima Underworld har jeg også brukt mange timer på... Førstnevnte er litt digg. Burde spille igjennom det en dag. Ettersom jeg nå har fått tak i alle fire delene.

Lenke til kommentar

Final Fantasy IX = Mange timer med glede der. I slutten er det en 30min film-sak som virkelig er flott etter at du har lagt mange timer inn i det.

Final Fantasy VII = Rundet det nettop igjen, og der var feelingen igjen.

Final Fantasy IIX = Flott spill det også, men ikke like bra som de over.

Jeg tror ikke jeg tok den "spoiler" saken.

Kan noen forklare meg denne?

Lenke til kommentar

Ein kan ikkje samanlike RPG på data med Pen&Paper RPG's! Ingenting er som å sitte heile natta med eit tonn chips, masse cola og ein 20-pakning! Skjelvande hender kastar terningane bortover bordet, 4 spelarar trekk pusten samstundes som terningen slår seg til ro.. NEI! Dragen kom seg unna fireball'en Haruk hadde kasta, Kamatsu spring i vill fart framover med nevar av stål, klar for kamp. Lathonan dreg bak bogestrengen og siktar seg inn. Barbaren Kroxthar støter ut eit grusomt hyl og svingar øksa høgt over hovudet. Nei, INGENTIN som nokonsinne har vore in nærleiken av ein PC, kan måle seg med Pen&Paper!

Warhammer

D&D / AD&D / D&D 3rd ed.

Vampire the masquerade / Dark Ages

Hunter the reckogning

Chivalry and Sorcery

Earthdawn

og MANGE andre!

Det finst forresten eit par bra RPG's på PC óg. Blant anna:

Baldur's Gate (1&2+expansions)

Diablo

Arena (+Daggerfall)

Neverwinter Nights

Might and Magic (6'ern er favoritten)

Vampire the masquerade redemtion

Eye of the beholder (Mimre)

Og mykje anna..

Nokon som har lyst til å spele med meg? Har vorte ALTFOR lite speling i det siste.. *SUKK*

Lenke til kommentar

Morrowind syns jeg var direkte forkastelig... Har dog bare spillt et par timer, men det fant jeg alt for knotete og tregt! ***** ålreit grafikk da. Det jeg hata mest med det var at gubbisen (vaffal på starten) går så innihampen sakte!

NeverWinter Nights er det råeste! Singleplayer var tøft, og multiplayer er enda tøffere;)

Om mmorpg's teller som "RPG" i denne trådens standard, vil jeg påpeke på det sterkeste at Anarchy Online er det desidert råeste som finnes! Ikkenoe slår det i dybde, komplexitet og muligheter! :grin:

Livet er kjipt, men anarchy online er konge;)

(off topic: åssen får man til sånne quotes her i forumet? heh, hakke helt skjønt det der(ikke det at jeg har giddi å leita etter info om det heller da;P))

[ Denne Melding var redigert av: FlaSch på 2002-10-25 11:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 11:13, skrev FlaSch:

Om mmorpg's teller som "RPG" i denne trådens standard, vil jeg påpeke på det sterkeste at Anarchy Online er det desidert råeste som finnes! Ikkenoe slår det i dybde, komplexitet og muligheter!

Jeg respekterer din mening, men seriøst, har du spilt andre MMORPG-er? Kan du _virkelig_ stå her å si at Anarchy Online har mer dybde og kompleksitet enn f.eks. Ultima Online og EverQuest? Har du spilt sistnevnte? *grøss*

Lenke til kommentar

Hør hør...

Men også EverQuest blir egentlig smågutt sammenlignet med Ultima Online når det gjelder gameplay dybde... Ingen MMOG/MMORPG ute ennå som kan måle seg med UO og det er trist, for det hadde vært ålreit med et lignende spill bare med et par hakk bedre grafikk..

Lenke til kommentar

Fallout 1 eigde livet mitt, så kom toeren, da var jeg tapt foran pcen min. Snart kommer nok treeren, og da, da er livet mitt komplett... Ellers var Diablo 2 et spill jeg spilte mye utav, med Lord of Destruction når det kom og. Ellers var Deus Ex et kjekt spill å spille igjennom, historien var fantastisk, Dungeon Siege var ganske tøft, men det stjal for mye fra Diablo spillene og samtidig hadde det ikke skills, som trakk ned på DS. Divine Divinity virker utrolig tøft og, får vel finne ut om det er et spill som bør havne på lista mi og.

Lenke til kommentar

Oi, hvor skal man starte. :wink:

Har vært ihuga pen&paper spiller siden "gamledager". Mine favoritter er:

- Vampire, Werewolf osv (Storyteller serien)

- Warhammer

- Call of Cthulhu

- Star Wars

- Cyberpunk

- Shadowrun

- Paranoia

Som dere andre så har også jeg alt for liten tid til å få spilt noe seriøst om dagen. Men det hender det blir en session.

Av dataspill så må jeg si at noen av de beste rollespillene noensinne er den gamle D&D gold box serien (Pool of Radiance, Curse of the Azure bonds, Secret of the Silver Blades, og Pools of Darkness). De kan vel få skylda for å ha vekket min interesse for RPG's.

Eye of the Beholder serien kan man jo ikke glemme. Har mistet oversikten over hvor mange ganger jeg har spilt de spillene.

Might and Magic 6 er også bra (Har 7 og 8 også, men har ikke kommet like godt inn i de som jeg gjorde i 6ern).

Baldurs Gate spillene er fantastiske.

Neverwinter Nights var temmelig bra. Men storyen dabbet av mot slutten. Det startet bra men så blei det litt for stereotypisk.

Siden de fleste av dere nevner Morrowind så kan jeg jo si min mening også. Det spillet suger! Jeg tror det er noe av de mer bortkasta penga jeg noensinne har brukt. Det spillet er rett og slett urdårlig.

Asheron's Call 1 er et annet høydepunkt i mitt liv. Spiller det fortsatt etter 2.5 år. Fantastisk spill. Jeg har også spilt DAoC, må si meg enig med Erling, det var heller dårlig. Var møkklei etter 2 dager. Jeg spiller også litt Everquest, det virker veldig bra. Men det er fortsatt AC som gjelder for meg.

Wizardry er kult. Spilte umm Wizardry - Bane of the Cosmic Forge en god del før. Og i det siste har jeg begynt å spille Wizardry 8. Begge deler er absolutt å anbefale.

Jeg vet jeg har glemt sikkert hundrevis av rollespill jeg har spilt opp gjennom åra. Men dette er i hovedsak de som har satt spor etter seg.

Aah kan jo selvsagt ikke glemme Captive 1 og Knightmare på Amiga. To klassikere!! Dungeon Master var også meget bra. (Kom vel Dungeon Master 1 og 2 tror jeg?)

Lenke til kommentar

Jeg har også spilt en god del D&D, men det kommer ikke opp på listen. Fordi jeg finner D&D 1ed/Ad&D/D&D å være litt for 'fjortiss' med tanke på regler og realisme.

Kampsystemet til RuneQuest knuser alt annet som jeg har testet. Eneste som er i nærheten er en modded versjon av Kult som vi kjører av og til.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 17:01, skrev Erling E.:

Ta en titt på en ørliten artikkel jeg skrev for en stund siden:

Forresten, snop er bad for you! :smile: Men anyway, det rollespillet som har betydd mest for meg er uten tvil "The Elder Scrolls II: Daggerfall", som er forgjengeren til Morrowind. Den atmosfæren i det spillet er uslåelig. Fantastisk spill.

Oh. Nå begynner M*A*S*H. Konge.

M*A*S*H er bad for you!... :razz:

Lenke til kommentar

Daggerfall ... Morrowind kan ikke måle seg ! Så bra mener jeg det spillet var, ble faktisk skuffa av morrowind, som jeg så ivrig venta på i 5 år. Men spillet er for gammelt og fullt av bugs til at det duger idag.

Final Fantasy VII (VIII også men ikke så bra som 7ern)

Might and Magic 6+7

Pen&paper:

AD&D - forgotten realms

AD&D - Ravenloft

Middle Earth

Neotech

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...