Frogster Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg går og sikler på dSLR men er som så mange andre usikker på hva jeg skal velge. Jeg har lyst til å ha muligheten til å forstørre bilder opp til ihvertfall A3 størrelse. Hvordan blir kvaliteten med de rimeligere modellene (f.eks. D50, D70S eller 350D), gitt at man har et godt objektiv? Hvor høyt opp i pris må man evt for å få brukbare resultater? Lenke til kommentar
wiley Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg går og sikler på dSLR men er som så mange andre usikker på hva jeg skal velge. Jeg har lyst til å ha muligheten til å forstørre bilder opp til ihvertfall A3 størrelse. Hvordan blir kvaliteten med de rimeligere modellene (f.eks. D50, D70S eller 350D), gitt at man har et godt objektiv? Hvor høyt opp i pris må man evt for å få brukbare resultater? 6685950[/snapback] Det kommer an på hvor høy DPI du vil printe ut i, men 6 MP er tilstrekkelig for hobbyfotografer og A3. Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Du skal vær veldig kravstor hvis du rynker på øyenbrynene dine av et 6mp bilde i A3 eller til og med større. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Du skal vær veldig kravstor hvis du rynker på øyenbrynene dine av et 6mp bilde i A3 eller til og med større. 6686160[/snapback] Dersom du nå ER så kravstor, går du 10cm lenger bak så ser du ingen forskjell lenger.... Lenke til kommentar
Frogster Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Tusen takk for raske svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå