pufffn Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er det mulig å koble sammen to maskiner til en skjerm(lcd)? i såfall har dere noen tips om hvilken skjerm jeg bør kjøpe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Det er veldig mange skjermer som har 2 innganger. Da har de en knapp foran som velger hvilken inngang du vil bruke. Du må vite om det er VGA eller DVI kabel du vil bruke. Endret 16. august 2006 av hårek Lenke til kommentar
pufffn Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) ok.. vet ingenting om skjermer:) og har heller ikke tenkt å bruke så mye penger på en heller... så noen som har noen tips om en billig skjerm som skal brukes til 2 maskiner? (1 HTPC og en arbeidsmaskin) en vga og en dvi ledning hadde vært det beste.. (siden jeg allerede har lagt opp 5 meter med vga kabler til en gammel skjerm vil det være unødvendig å kjøpe nye ledninger Endret 16. august 2006 av Cowbliss Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det finns splittere med 1 inngang og 2 utganger for skjerm. Vare det noe sånt du tenkte på? Lenke til kommentar
pufffn Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Det jeg tenkte meg var å kjøpe en lcd skjerm som har to innganger og kan kobles opp mot to forskjellige pcer samtidig... ved å trykke på en knapp kunne den switchet mellom dataene eller noe sånn. Skal ikke bruke pcene samtidig, men det er så tungvint å koble om hver gang jeg skal bruke den andre datamaskinen. så når jeg gjør skolearbeid vil jeg bruke den ene dataen og når jeg skal se film bruker jeg den andre dataen Endret 16. august 2006 av Cowbliss Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har ikke hørt om sånne LCD-skjerm, men jeg kjenner noen som har en LCD-skjerm med 2 innganger der begge må kobles inn i dataen. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) No problem! Har to maskiner selv med 4 utganger (og to skjermer). Det som er typisk, er at man bruker hovedinngangen fra hovedmaskinen med DVI (for klarest bilde), og maskin #2 med VGA inngangen på skjermen. Men det har ingenting å si ellers hvordan du kobler til. Det kan forøvrig lønne seg å kjøpe et ekstra sett keyboard+mus Maskin 1: DVI---> LCD inngang DVI | LCD inngang VGA <---Maskin 2: VGA Switching gjøres ikke akkurat på et knappetrykk på mine skjermer, men mer 3 knappetrykk (source knapp, velge inngang, trykke select). Men min gamle CRT hadde "switching" med ett knappetrykk (EIZO). Endret 16. august 2006 av Boye Lenke til kommentar
pufffn Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 ok. takk for svar! men da har jeg et spm til, kan jeg bruke samme keyboard/mus på begge maskinene ved hjelp av en switch boks? eller må jeg ha dobbelt sett? har dobbelt sett allerede, men det hadde vært veldig praktisk med et enkelt sett Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Du kan dele et tastatur på to PCer med en KVM switch. Slike switcher pleier også å koble video, men tror det også finnes noe enkle som bare har mus og tastatur. http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10180&s...rice=&maxPrice= Lenke til kommentar
Boye Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10437 istedenfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå