Gå til innhold

Partisjonene på harddisk forsvunnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal fikse en disk for en bekjent. Etter han hadde avinstallert programmet som heter Rollback RX, så ble harddiskens partisjoner rett og slett borte, så han ikke fikk startet opp PC-en i det hele tatt.

Derfor lurer jeg på hvilken metode jeg kan bruke for å få tilbake partisjonene med alle filene på? Noen programmer som egner seg til dette?

Harddisken det gjelder, er en Maxtor DiamondMax Plus 9 SATA-disk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for hjelp.

Jeg har GetDataBack nå... har funnet igjen alle filene der og sånt, men det virker som jeg må kopiere alle filene til en annen disk, og så formatere denne korrupte disken.

Jeg brukte et program før det også, det fikk partisjonene til å dukke opp, men den ene partisjonen får jeg bare feilmelding hvis jeg prøver å åpne den (se vedlegg).

Dette programmet het "TestDisk", og etter jeg hadde kjørt det programmet, restartet PC-en, og scandisk scannet de partisjonene som hadde dukket opp (vet ikke hvor lurt dette var da)...

Den andre partisjonen blir gjenkjent, og jeg kan gå inn på den... men der er det ingen filer enda 41,2GB er brukt.

Spørsmålet er nå, skal jeg kopiere filene GetDataBack har funnet til en annen disk, formatere den ødelagte disken, og legge filene tilbake... eller burde jeg gjøre noe annet (som tar kortere tid og er mindre krevende)...?

Den "Create image file...", lager den et eksakt bilde av harddisken sånn den er nå (altså delvis korrupt)... eller lager den image av de filene og partisjonene den har funnet?

post-65494-1155739258_thumb.png

Endret av ^Cartman^
Lenke til kommentar

Oppdatering: Windows greide å gjenopprette alle filene på Windows-partisjonen, men den får ikke gjort noe med den andre partisjonen på disken. Får fortsatt samme feilmelding, og får dermed ikke kjørt check disk eller scan disk, fordi den ikke greier å finne ut visse ting med partisjonen (se under).

Chkdsk kommer med denne meldinga når jeg prøver chkdsk på den ødelagte partisjonen:

The type of the file system is NTFS.

Unable to determine volume version and state.  CHKDSK aborted.

Noen tips?

Jeg tok noen bilder av gjennopprettingsprosessen... jeg visste ikke at check disk var kapabel til å gjøre dette... så nå er jeg litt glad. :-)

post-65494-1155769237_thumb.png

Endret av ^Cartman^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...