Gå til innhold

hvordan skjekke skjulte nummer?

hiddendepths

Anbefalte innlegg

Det er jo bare å svare telefonen og si: "Aftenposten" fort.

6687058[/snapback]

Da ser vi hvem som ringer?

Hvis du mener å lure dem til å tro at de har ringt feil, så er du litt i ørska. Telefoner har fått en sånn ny ting, med at de lagrer numre inne i telefonen! Så slipper man å taste inn numrene hver gang! Genialt! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som kan ringe til opplysningen 1881 uten at vi ser nr faktisk ;)

Så selv om du heter kjell magne bondevik så ser vi forsatt nr du ringer ifra ;)

6685886[/snapback]

Sidespor, men vil ikke et slikt nummer gjerne føre deg til et sentralbord, dersom det ringes fra et offentlig bygg? :)

6697268[/snapback]

Ikke alltid. Det er ganske god oversikt på de forskjellige organene og internnr demmes skal jeg si dere, dog er vel heller de som har fjernet internnummerene som du heller tenker på :)

Lenke til kommentar
Jeg tar aldri telefonen når det er er skjulte nummer som ringer. Tar den som oftest heller ikke hvis nummeret er et 2- eller 8-nummer når de er "enkle" nummer, eller såkalte "gullnummer", med mindre jeg venter telefon fra noe slikt.

6691658[/snapback]

Ok?

Enten så må du forklare, nærmere, eller så tror jeg du har tvangstanker :p

Er det Oslonummere du mener og gratisnummere? :)

6692046[/snapback]

Ikke oslonummer generelt, men "gullnummer". Som for eksempel 21 40 60 60 :p

Jeg kjenner bare et par stykker med 2-nummer og de kan jeg utenat. Andre gidder jeg ikke ta med mindre jeg vet jeg kan få telefon fra et firma eller en person. Er det viktig ringer de en gang til, hvis ikke så har jeg spart meg bryet :)

Lenke til kommentar
Jeg syns det skulle blitt slutt på å kunne ha skjult nummer. Det har nesten aldri noe annen nytte enn misbruk. Jeg liker alltid for min del å vite hvem som ringer før jeg tar telefonen, men jeg tar den også hvis det er skjult.

6697231[/snapback]

Mennesker som helst ikke skal bli oppringt av fremmede (kjendiser, politikere, osv) trenger skjult nummer. Du husker hvordan det gikk da Paris ble hacket og mange numre ble lagt ut på nett; de ble ringt ihjel og måtte få nye numre.

Lenke til kommentar
Det er jo bare å svare telefonen og si: "Aftenposten" fort.

6687058[/snapback]

Da ser vi hvem som ringer?

Hvis du mener å lure dem til å tro at de har ringt feil, så er du litt i ørska. Telefoner har fått en sånn ny ting, med at de lagrer numre inne i telefonen! Så slipper man å taste inn numrene hver gang! Genialt! :p

6697116[/snapback]

Den funker nå hos meg.

Telefonselgere og sånt blir litt stumme og sier at de har ringt feil :D

PS.

Den er jo begreina på bedrifter da. jeg har ingen venner såm ringer med skjult nr.

Lenke til kommentar
Hva kan en gjøre når en har nr, men når en søker på telefonkatalogen så kommer ikke navnet opp? Blir frustrert, fått fem meldinger fra forskjellige nr jeg ikke vet hvem er i dag  :hrm:

6700021[/snapback]

Det er da internnummer i firma.

Årsaken er vet at brukerne at numrene ikke er registrert på noe spesifikt navn.

Lenke til kommentar
Det er da internnummer i firma.

Årsaken er vet at brukerne at numrene ikke er registrert på noe spesifikt navn.

6700069[/snapback]

Nei, numrene er klart fra noen som kjenner meg, så det kan ikke være firmanr. Er litt flaut å skrive "takk for meldingen, hvem enn du er". :blush:

Lenke til kommentar

Hvis et telefonnr er 99887766 kan det ofte være lurt å prøve 99887760 i telefonkatalogen, for å sjekke om det er et firma. Sentralbordene til firmaene har somregel 0 på slutten (min erfaring). 99887700 kan også være lurt å teste, så kan du jo ringe til sentralbordet og spørre om 99887766 tilhører demmers firma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...