Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billion bipac 7500G + Telenor ADSL = Bare tull?

Anbefalte innlegg

Heisann,

har problemer med å koble min Billion 7500G ruter til min Telenor ADSL forbindelse. Det rare er at ruteren ikke connecter med ADSL'en og lampa blir stående å blinke uten å få kontakt.

På alle forum står det at det skal gå så enkelt når man bruker quickstart, skriver inn passord og brukernavn og 35/7 på innstillingene, men jeg får altså ikke kontakt i det hele tatt.. noen som har vært borti noe lignende?

Har også en speedtouch modem som fungerer helt fint, så skjønner jo at ADSL linja er i orden.. men greia er at jeg nå har 2 pcer og trenger internet til begge!

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

har problemer med å koble min Billion 7500G ruter til min Telenor ADSL forbindelse. Det rare er at ruteren ikke connecter med ADSL'en og lampa blir stående å blinke uten å få kontakt.

På alle forum står det at det skal gå så enkelt når man bruker quickstart, skriver inn passord og brukernavn og 35/7 på innstillingene, men jeg får altså ikke kontakt i det hele tatt.. noen som har vært borti noe lignende?

Har også en speedtouch modem som fungerer helt fint, så skjønner jo at ADSL linja er i orden.. men greia er at jeg nå har 2 pcer og trenger internet til begge!

HJELP!

6685484[/snapback]

regner med at du meren 8/35 og ikke 35/7?

Dette er adressen på DSLAM'n (sentralen) til telenor.

Det er ovte referert til som VCI/VPI i ADSL-utstyret til kujndene.

Noen ytterst få linjer ,ca 5 til 10%, har 0/100 isteden for 8/35

De fleste ADSL-rutere/modem vil synce selv om det er feil verdi i utstyret, men jeg kjenner ikke denne Billion-ruteren din så godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...