tilbakegang Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Heisann, har problemer med å koble min Billion 7500G ruter til min Telenor ADSL forbindelse. Det rare er at ruteren ikke connecter med ADSL'en og lampa blir stående å blinke uten å få kontakt. På alle forum står det at det skal gå så enkelt når man bruker quickstart, skriver inn passord og brukernavn og 35/7 på innstillingene, men jeg får altså ikke kontakt i det hele tatt.. noen som har vært borti noe lignende? Har også en speedtouch modem som fungerer helt fint, så skjønner jo at ADSL linja er i orden.. men greia er at jeg nå har 2 pcer og trenger internet til begge! HJELP! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Koble modem og begge pc`er i lan-portene på routeren så tipper jeg det fungerer uten konfig. Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Heisann, har problemer med å koble min Billion 7500G ruter til min Telenor ADSL forbindelse. Det rare er at ruteren ikke connecter med ADSL'en og lampa blir stående å blinke uten å få kontakt. På alle forum står det at det skal gå så enkelt når man bruker quickstart, skriver inn passord og brukernavn og 35/7 på innstillingene, men jeg får altså ikke kontakt i det hele tatt.. noen som har vært borti noe lignende? Har også en speedtouch modem som fungerer helt fint, så skjønner jo at ADSL linja er i orden.. men greia er at jeg nå har 2 pcer og trenger internet til begge! HJELP! 6685484[/snapback] regner med at du meren 8/35 og ikke 35/7? Dette er adressen på DSLAM'n (sentralen) til telenor. Det er ovte referert til som VCI/VPI i ADSL-utstyret til kujndene. Noen ytterst få linjer ,ca 5 til 10%, har 0/100 isteden for 8/35 De fleste ADSL-rutere/modem vil synce selv om det er feil verdi i utstyret, men jeg kjenner ikke denne Billion-ruteren din så godt. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Billion Bipac routere er noe av det verste du kan kjope.... Kjopte til huset da jeg skulle sette opp nettverket. Den nektet og sette opp en egen ip adresse, og ikke kom jeg meg paa inett heller. Fikk tilsendt en TopCom router istedenfor og den fungerer som en drom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå