mhsalangli Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Skal bygge pc til ei jente. ho har 2 gutter hvorav den eldste går i barneskolen. Ho skal bruke den til nettsurfing, diverse småspill til barna og office. tenkte billigst mulig. M-atx, kanskje vifteløst grafikkort og et pent kabinett som er stille selv med vifter i. Må ha muligheter for evt. oppgradering senere og hvor mye/lite bør man ta for å bygge en pc ? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 5000kr eg nok, kansje mindre Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hva som er en rimelig pris for å bygge en pc'e ? Rundt 500 lappen kan man vel forvente. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 oi leste litt feil her, men 500kr er grei! selv om det kan ver gratis Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Kommer helt ann på forholdet dere har. Hvor godt du kjenner henne o.s.v. Lenke til kommentar
CaptivA Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 klin til med en laptop her.. rundt 4.500,- til 5.000,- Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har bygd til en god del folk jeg kjenner og det har som oftest vert gratis, kanskje er jeg litt for snill men er det folk du kjenner ganske godt. er det en totalt fremmed person hadde jeg nokk tatt en liten 500 lapp ja... Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 HeHe Netshop gjør det proft for 300 har bygd maaange pcer men tar ikke betaling for det så lenge det er systeme jeg vet blir satt pris på og ha litt bra specs Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) ho er eksen til en kompis. hennes budsjett uten skjerm er 3000kr. tenkte på en shuttle hvis mulig. Endret 16. august 2006 av mhsalangli Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 SFF-pc ("shuttle") ville i og for seg være et greit alternativ, men når budsjettet er på 3000, kan det bli problematisk. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 HeHe Netshop gjør det proft for 300 har bygd maaange pcer men tar ikke betaling for det så lenge det er systeme jeg vet blir satt pris på og ha litt bra specs 6686599[/snapback] Men de kommer ikke hjem og setter den opp i stuen, så 500.- er OK. Men jeg mener man kan vurdere økonomien til den man hjelper og seg selv, er du f.eks student med dårlig økonomi og hjelper noen med velordnet/god økonomi, så bør man få/ta betalt. Har man god økonomi selv, synes jeg man kan hjelpe gratis(ett greit prinsipp mellom venner). Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Jeg lagde et oppsett her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33060 Jeg fikk bare klemt inn 512MB ram, men det går om nødvendig an å legge i et par hundrlapper og kjøpe en tilsvarende brikke senere. Jeg valgte et vifteløst skjermkort fordi lydløshet som regel er en viktigere faktor for småbarnsalenemødre som surfer på nettet med unger som spiller tegnespill, enn ytelse. Når frakt kommer i tillegg, skulle det ende opp på 3000-3100 kr. Jeg hadde maks tatt et par hundrelapper for å bygge en maskin. Nå har jeg bygget et par maskiner for kamerater, og gjort det så å si gratis hver gang. edit: oops, skjermkortet kom ikke med, og jeg klarer vist ikke å klemme det inn heller. Dette her var det nå uansett jeg tenkte på, men da ble prisen litt høyere enn jeg trodde. Endret 16. august 2006 av surbz00r Lenke til kommentar
Moal Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 helt ok skjermkort, men synd at ho ikkje kunne brukt litt mer da.. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 ho får laptop via skolen så da er saken avgjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå