Xytron Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hei! Jeg har fått et problem med maskina mi etter at jeg installerte et nytt hovedkort og prosessor. Dette gjør at maskina blir veldig treg i utforsker. Jeg går inn på: My Computer--> Properties-->Performance Der står det: Drive A is using an MS-DOS compatibility mode file system. Hva kan jeg gjøre for å rette opp feilen?? På forhånd takk! Torfinn Lenke til kommentar
Arbo Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Høres ut som om du har satt i kabelen fra hovedkortet til diskett-stasjonen feil veil. Prøv å snu den :smile: Lenke til kommentar
Snask Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Disketter kjører FAT og kommer alltid til å gjøre det. Det er det windows mener med "ms-dos kompatibelt filsystem". rettelse, de kan jo seff bruke et annet filsystem som ikke er lesbart for windows da, men da rapporterer jo ikke windows noe feil heller siden den ikke skjønner noe :wink: Det er hvertfall ikke DET som gjør maskina di ustabil. [ Denne Melding var redigert av: Snask på 2002-10-23 15:55 ] Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-23 15:54, skrev Snask:Disketter kjører FAT og kommer alltid til å gjøre det. Det er det windows mener med "ms-dos kompatibelt filsystem". Nei, det stemmer ikke. "MS-DOS compatibility mode file system" betyr at Windows aksesserer diskettstasjonen i 16-bit, og ikke i 32-bit som vanlig. Det kan gjøre at diskettstasjonen går tregere (dersom det er mulig :smile:), og at enkelte diskverktøy (feks. Norton DiskDoctor) vil ha problemer med å fungere skikkelig. Sjekk om du laster noen dos-drivere i autoexec.bat eller config.sys. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Har to Win98 maskiner, og de har begge denne statusen. Så det er nok normalt. Lenke til kommentar
Xytron Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 HEY!! HAr endelig fått orden på problemet, var ikke så vansklig som jeg trudde! Så viss det er noen som har samme problemet så gå inn på denne siden: http://support.microsoft.com/default.aspx?...B;EN-US;Q130179 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Ser ikke helt sammenhengen her - den artikkelen du referer til gjelder kun for hard disk, og meldingen din gjaldt kun for floppy? Lenke til kommentar
Xytron Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 SAmmenhenger er den, at viss du leser litt på den sida står det en ny link viss det er problem med floppy'n. YESSS!! Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Mulig det har løst seg, men har også opplevd det problemet når: 1. Istallert feil drivere for HK (VIA på Intel og vice versa) 2. Virus på MBR (Lite sannsynlig, men kan forekomme) -BUFF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå