Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort til laptop (ikke trådløst)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ei venninne har meg har en gammel laptop uten innebygget nettverkskort. Hun har et innstikkskort for trådløst nett, men det hjelper lite når det er ordinært nettverk hun har på hybelen.

 

Så spørsmålet er, får man kjøpt ordinære nettverkskort for bærbare maskiner (helst som innstikkskort)?

6685156[/snapback]

 

Hvis det er pcmcia det er snakk om kan du se HER 1) eller HER 2)

Lenke til kommentar
Ei venninne har meg har en gammel laptop uten innebygget nettverkskort. Hun har et innstikkskort for trådløst nett, men det hjelper lite når det er ordinært nettverk hun har på hybelen.

 

Så spørsmålet er, får man kjøpt ordinære nettverkskort for bærbare maskiner (helst som innstikkskort)?

6685156[/snapback]

 

Hvis hun allerede har et trådløst nettverkskort til den bærbare, så er det jo minst like praktisk (men kanskje noe dyrere) å kjøpe seg et trådløst aksesspunkt... :whistle:

Lenke til kommentar

Hun kan få ett nettverkskort gratis av meg, mot betaling av frakt..

Har 4-5 stk 100mbit PCMCIA kort liggende som ikke brukes. :yes:

 

edit: De jeg har er 3com kort, som ikke trenger driver engang, for Windows har de allerede. Og det er avtagbar kabel som RJ45kontakten sitter på, så ingen ting stikker utenfor pc'en. :innocent:

Endret av Ampy
Lenke til kommentar
Poenget er at vanlig nettverk er gratis tilgjengelig, noe trådløst nett ikke er. Hvis ikke hadde jeg jo ikke stilt dette spørsmålet overhodet...

6696532[/snapback]

 

Og det var vel nettopp derfor Inge foreslo å kjøpe trådløst aksesspunkt. Aksesspunktet kobler du til der du har "vanlig"/kablet nettrverksuttak, og vips har du ditt eget trådløse nettverk ..like gratis.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
Hun kan få ett nettverkskort gratis av meg, mot betaling av frakt..

Har 4-5 stk 100mbit PCMCIA kort liggende som ikke brukes.  :yes:

 

edit: De jeg har er 3com kort, som ikke trenger driver engang, for Windows har de allerede. Og det er avtagbar kabel som RJ45kontakten sitter på, så ingen ting stikker utenfor pc'en. :innocent:

6696740[/snapback]

 

 

*Rekker opp hånden* Ehem ...dersom du deler ut så har jeg en gammel Dell-laptop der lanporten har gått istykker. Hadde vært kjekt med nettverk der gitt. Betale frakt? no problemo. Blir vel nesten brev?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...