EvilDick Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg går med tanker om å kjøpe meg en Lotus Elise. Noen som vet hvor jeg må henvende meg ang. servicedeler ol. ? Er det noen autoriserte Lotus verksteder i Sør-Norge? Finner jeg ikke ut av dette, må det bli en annen frekk toseter. Men nå er det da egentlig Lotusen jeg ønsker meg. Lenke til kommentar
Timberman Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Lotus = Lots Of Trouble, Usually Seriously Morsom bil, men det er jo også eks. Ginetta, Marcos (den som mange bruker Volvo B30I motoren i) og Opel Speedster.. Sjekk også en kjerre som heter Bianco, ikke i salg i Norge, men kan sikkert importeres ;-) Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 ER jeg helt på jordet eller stemmer det som jeg har hørt at Elise er bygd på opel sin 2 seter både chassis og motor? Lenke til kommentar
Deus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Opel Speedster blir vel bygd på lotus-fabrikken av lotus på akkurat samme måte som en Elise Lenke til kommentar
Timberman Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Noenlunde riktig, med Opelen er bedre limt/skrudd, færre feil og bedre garanti.. Dessuten er Opelen hakket tøffere med taket på ;-) Synes nå jeg da, men hva f... Kjøp det DU liker. Selv har jeg en gammel 67 Spitfire (Triumph) Møkkabil, men MIN drøm fra jeg var 16 (er noen mnd eldre nå..... ett par hundre...) Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Kjærlighet gjør blind sies det jo Jeg tror jeg kommer til og kjøpe den uansett.. hehe Har hatt lyst på den i mange år Trenger bare litt tips om evnt. service på den. Lenke til kommentar
Deish Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg går også å drømmer om å kjøpe meg en Elise .. helst med super sports pack, ettersom jeg elsker fart og ikke er så redd for ryggraden min Noen tips til websider/leverandører man kan sjekke ut? Lenke til kommentar
kadett Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Hmm, lotus er et solid sportsbilmerke og i elisen finner man hovedsakelig rover motorer, ikke beste kvalitet i utgangspunktet men den er total gjennomgått av lotus så jeg vil ikke tro at den skal by på problemer uten at jeg har fakta for og underbygge mitt utsagn. Elisen leveres med toyota motor nå mener jeg og det er sikkert fordi at rover merket var i hardt vær en stund og det så vel svart ut med motorer framover for lotus. Men du må kjøpe deg en karbonfiber front hvist du kjøper deg lotus elise, de er utrolig tøffe med det Endret 25. august 2006 av kadett Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg har hørt at den største årsaken til at Lotus gikk bort fra K-motoren til Rover i Elise var at den ikke nådde opp til amerikanske utslippskrav, og sannsynligvis heller ikke kommende europeiske krav. Etter at motoren fra Toyota ble tatt i bruk, fikk også amerikanerne tilgang til Elise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå