Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lotus Forhandler / Verksted

EvilDick

Anbefalte innlegg

Jeg går med tanker om å kjøpe meg en Lotus Elise.

Noen som vet hvor jeg må henvende meg ang. servicedeler ol. ?

Er det noen autoriserte Lotus verksteder i Sør-Norge?

Finner jeg ikke ut av dette, må det bli en annen frekk toseter.

Men nå er det da egentlig Lotusen jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noenlunde riktig, med Opelen er bedre limt/skrudd, færre feil og bedre garanti.. Dessuten er Opelen hakket tøffere med taket på ;-) Synes nå jeg da, men hva f... Kjøp det DU liker. Selv har jeg en gammel 67 Spitfire (Triumph) Møkkabil, men MIN drøm fra jeg var 16 (er noen mnd eldre nå..... ett par hundre...)

Lenke til kommentar

Hmm, lotus er et solid sportsbilmerke og i elisen finner man hovedsakelig rover motorer, ikke beste kvalitet i utgangspunktet men den er total gjennomgått av lotus så jeg vil ikke tro at den skal by på problemer uten at jeg har fakta for og underbygge mitt utsagn.

Elisen leveres med toyota motor nå mener jeg og det er sikkert fordi at rover merket var i hardt vær en stund og det så vel svart ut med motorer framover for lotus.

Men du må kjøpe deg en karbonfiber front hvist du kjøper deg lotus elise, de er utrolig tøffe med det :dribble:

Endret av kadett
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at den største årsaken til at Lotus gikk bort fra K-motoren til Rover i Elise var at den ikke nådde opp til amerikanske utslippskrav, og sannsynligvis heller ikke kommende europeiske krav. Etter at motoren fra Toyota ble tatt i bruk, fikk også amerikanerne tilgang til Elise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...