Amento Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Ok, før dere begynner å si at dette er det spurt om flere ganger så vil jeg bare si, Jeg har lest tråder her hvor folk sier at Aluninum demper støy bedre en stål. Men jeg har også lest dette på HW: Fokus for dette kabinettet er et lavt støynivå. Derfor følger det også med støydempende matter som allerede er montert i kabinettet. Aluminium er som kjent ikke det optimale materialet med hensyn til støy, men vi får se hva litt dempermatter kan gjøre med den saken. Så kan vi en gang for alle finne en løæsning på dette?? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er ikke sikker, men tror i grunnen stål demper bedre. Det kommer vel litt ann på tykkelse også. Uansett synes jeg aluminium er litt skranglete og det skaper jo litt vibrasjonsstøy. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Andre sier at aluminium er mykere og derfor absorberer støy bedre... Ser dere problemet Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Uansett, er det snakk om luftbåren støy eller vibrasjonsstøy? Lenke til kommentar
Amento Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 heh, litt usikker... Kom bare til å tenke på dette nå som jeg skal kjøpe meg Thermaltake armor Jr, og den ene versjonen er i stål og den andre i alu. Trolig vibrasjonsstøy...? Luftbåren vil jeg tro de demper like bra...? Lenke til kommentar
elminzter Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 hehe, dette vil komme mer an på hvordan kabinettet er bygd enn selve materialene...vet ikke om noen kan komme med en holdbar fysisk begrunnelse for hvorfor noe er bedre enn annet lyd beveger seg fortere i stål og stål er hardere i det minste, men hvilken effekt det vil ha på støy må nesten bare prøves ut ^^ Lenke til kommentar
Amento Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Jeg kommer til å gå for Thermaltake armor Jr svart Svart, altså stål (sølv, alu.) Så får vi se Kan da umulig være så forferdelig stor forskjell... Dog en stor forskjell på kabinettene er vekten Stål = 10kg Alu. = 5kg Endret 16. august 2006 av Zathardor Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg tror stål demper bedre . Bly er vel kanskje det aller beste, men er vel et fåtall kabinetter som er laget av det Lenke til kommentar
Amento Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Blykabinett, det hadde vært noe det Hadde i alle fall blitt tungt Lenke til kommentar
techs Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Støydempings matter? det hjelper.. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 alu kabinetter har en tendens til å vibrere, siden det er lett og tynt, derav en del støy, lett å få støy fra disker iallefall... Thats why we all should buy plastic or wood cabinets :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå