Calvinator Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg og en kamerat har koblet sammen pcene via en krysset kabel... Jeg fikk først opp meldingen "begrenset eller ingen tilkobling" og satte inn egne subnet-mask adresser og dette problemet løste seg. Vi får spilt CSS mot hverandre, men så kommer problemet. Vi får ikke delt filer med hverandre. Jeg kjører Media Center 2005 og han kjører Home edition SP1. Jeg finner pcen hans på nettverket, men kommer ikke inn på den og han finner ikke meg i det hele tatt.. Finnes det noen programmer som jeg kan bruke for å overføre filer mellom pcene uten internett. Mvh Cal Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 begrenset eller ingen tilkobling" Det står fordi ingen som deler ut ipadresser aka dhcp server... Dere kan bruke dc++ mellom dere... En av dere kan sette opp en Dc hub (ynhub) og dere kobler da til med den interne ipen på dc++ (eller andre klienter) Så er det bare å laste i vei... Dere kan også sette opp en ftp server (finns noen gratis og noen som har 30dagers trial o.l) da kan dere overføre filer via ftp klient eller vanlig nettleser samt webserver (men regener med dere ikke gidder) Men viss begge har aktivert fildeling i xp (må gjøres i sp2 i vertfall) Og dere har på har alt det andre på nettverksorten deres i orden skal dette funke... Men viss dere deler mapper som ligger under privat i windows (mine dokumenter o.l Så kan den andre bli nektet adgang til disse filene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå