eigan Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hei Jeg skal bare endre en row i databasen, men når jeg setter det opp som slik jeg gjør det, så endrer den alt som har de variablene jeg har sette fram.... slik er koden nå på siden hvor du endre kart siden: <?php mysql_connect("localhost", "bruker", "passord") or die("SQL ERROR: Could not connect to database!"); mysql_select_db("db") or die("SQL ERROR: Could not select database!"); $id = $_GET['kart']; $query = mysql_query("SELECT * FROM side ORDER BY id DESC"); $row = mysql_fetch_array($query); $id = $row['kart']; $innhold = $row['innhold']; $tittel = $row['tittel']; echo " <form action=\"?page=editpost&id=kart\" method=\"post\"> <H3>Tittel:</H3> <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"30\" NAME=\"tittel\" VALUE=\"$tittel\"> <BR><BR> <H3>Artikkel:</H3> <TEXTAREA STYLE=\"width: 300px; height:200px\" NAME=\"innhold\"> $innhold </TEXTAREA> <BR><BR> <INPUT TYPE=\"submit\" name=\"oppdater\" VALUE=\"Oppdater!\"> </FORM>"; ?> <? if(isset($_POST['oppdater'])){ $id = $_GET['id']; $tittel = $_POST['tittel']; $innhold = $_POST['innhold']; mysql_query("update side set tittel='$tittel', innhold='$innhold' where id='kart'") or die(mysql_error()); echo 'Status: Endret'; } else{ echo'Status: Ikke endret'; } ?> Databasen er slik: id ------ innhold --- tittel kart ----- bla bla---- blabla historie --bla bla ---- blabla når jeg kjører dette scriptet, så endres alt i innhold og tittel, på alle id`ene.. eks: endrer jeg på kart så blir alt endre på side historie også.. Sorry dårlig forklart.. Håper noen finner svaret Mvh Mr Chief Lenke til kommentar
pej Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Du burde vel bruke WHERE id = $id? Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 og hvis du mener id='kart' er riktig, saa kan du jo alltids begrense spoerringen ved aa bruke LIMIT. F.eks. LIMIT 0,1 Lenke til kommentar
eigan Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Ja, nå funker det å endre kun en row.. Men når jeg kommer inn på siden "?page=editpost&id=kart" så går den tilbake til slik den var før...altså ikke oppdatert. men hvis jeg går tilbake til indexen så er den oppdatert.. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå