klilleng Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg har aldri hørt slik ironisk bruk fra andre enn internettbrukere som skriver negativt om innvandring.På grunnlag av den erfaringen har jeg derfor nokså vanskelig for å tro at hendelsen som diskuteres er noe annet enn oppspinn. 6688516[/snapback] Det kan godt være hendelsen er oppspinn. Man skulle tro et slikt overfall var dokumentert et "nøytralt" sted, ihvertfall om det er anmeldt. Noen som kan vise til en notis, artikkel e.l.? Uansett om akkurat denne hendelsen er oppspinn, så blir stadig større deler av Oslos befolkning folk med innvandrerbakgrunn, samtidig som alvorlige voldsepisoder skjer oftere enn før. Det er en uheldig utvikling. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Ekstremister ser ekstremister (på andre siden) på høylys dag. Et uttrykk ofte brukt av ekstremister? Jeg mener, du som er så fordomsfri mot folk som utøver vold burde da i det minste være fordomsfri også mot de som har andre meninger enn deg? Hvorfor tror du at jeg er fordomsfri mot voldutøvere? Endret 16. august 2006 av Superior Lenke til kommentar
eierdegics Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Spørsmål til Fromage, hadde du laget denne tråden hvis det var hvite nordmenn som hadde ranet og banka han opp? nei trukke det.... Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ja nå kommer de store stygge negrene og tar oss og raner oss for alle pengene våre. Og vi må huske at ingen fra vesten noengang ville tenke på å gjøre noe sånt. La oss kaste ut alle invandrerer og få masse arbeidsledighet. Vårt flerkulturele paradis har gått ned for telling. Der er bare en ting jeg er enig i, og det er at Norge går i grøfta. Resten som står der er bare sprøyt. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Er det noen her som antyder at trådstarter er rasist? Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Er det noen her som antyder at trådstarter er rasist? 6690684[/snapback] Selvfølgelig er trådstarter rasist. Så er det greiere å legge diskusjonen død. Hvor brun i huden må jeg være for at mine argumenter skal gjelde? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hvor brun i huden må jeg være for at mine argumenter skal gjelde?6691040[/snapback] Hva er det for argument du har kommet med her da? Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Hvor brun i huden må jeg være for at mine argumenter skal gjelde?6691040[/snapback] Hva er det for argument du har kommet med her da? 6691066[/snapback] Argumentet er i denne tråden at vi bør få opp øynene for den innvandringspolitikken som føres. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Snusi, det finnes ikke noe statisk antall kriminelle. Andelen kriminelle avhenger av mange faktorer i miljøet. Mange av disse faktorene er avhengig av innvandringspolitikken, både når det gjelder nordmenn (i Norge) og innvandrere. 6685017[/snapback] Det var heller ikke poenget mitt. Du må ha misforstått, det jeg mente var at det finnes kriminelle blant alle lag i samfunnet. Å si noe annet ville vært idioti. Det er ved å se på disse grunnene at man finner ut at det er en grunn til at de er kriminelle, en "god" grunn, sådann. 6685258[/snapback] Du skrev "la oss si at 1/100 er kriminelle". Det var det jeg tok tak i når jeg sier at det ikke finnes noe statisk antall kriminelle. Så vi kan ikke si at 1/100 er kriminelle. Andelen vil endre seg, og er avhengig av mange faktorer. Men ja, det er riktig at det finnes kriminelle i alle lag og grupper, og at vi må se på årsakene. Og det er vel nettopp det denne tråden handler om? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Uansett om akkurat denne hendelsen er oppspinn, så blir stadig større deler av Oslos befolkning folk med innvandrerbakgrunn, samtidig som alvorlige voldsepisoder skjer oftere enn før. Det er en uheldig utvikling.6688630[/snapback] Hmm, er det da mulig at de som sprer historien bevisst skjuler at dette fant sted i Trondheim? Hadde det skjedd i Oslo ville jeg ikke blitt fullt så overrasket, og jeg antok selv at det var der det hadde skjedd da jeg først leste historien. Men nå står det faktisk "Legevakten Trondheim Kommune" på bildet på HonestThinking, som de forøvrig har kalt "ranet_18_aaring_Oslo_2006.08.09.jpg". Det er i så fall en historie som ikke er representativ for byen, har faktisk aldri hørt om noe tilsvarende før. I følge politiet er voldskriminaliteten i Trondheim gått noe ned, og i følge SSB er ikke Trondheim spesielt plaget av det i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ekstremister ser ekstremister (på andre siden) på høylys dag. Et uttrykk ofte brukt av ekstremister? I og med at du uten videre avfeier det som står på dette nettstedet, tydeligvis uten at du engang gidder å sette deg inn i hva nettstedet handler om, tyder på at du gjorde det opp din mening i det du så hva emnet handlet om. Lenke til kommentar
EO Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ifølge en artikkel på db er det mesteparten av innvandrere som utøver grov vold. http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/04/17/325323.html Det må vel være en almenn oppfatning at innvandrere lettere tyr til vold? Jeg er ikke i mot innvandrere, men synes at mange av dem er svært voldelige og også svært fundamentale. Hvorfor kan vi ikke sende pskotiske og voldelige asylsøkere hjem? Hvorfor skal tidligere barne soldater og mordere bli sluppet inn i Norge? Er vår smerte grense for høy når det gjelder vold og kriminalitet gjennerelt blant innvandrere og norske statsborgere? Bør retts systemet sette høyere straffer for vold og kriminalitet?, eller bør vi satse mer på forebygging? Nå vil vell mange kalle meg rasist, ny nazist etc. på grunn av innleget mitt her. Jeg kan fortelle med engang at jeg er ingen av delene og at jeg mener at man må få lov til å være kritisk til innvandrer uten at dette blir slengt fram. Jeg synes det er skremmende å se hvilken utvikling Oslo har hatt de siste ti årene. En hver som følger med i media får en titt inn i hovestadens problemer, og dette ofte resultert i vold, gjeng slåsskamper oll. Jeg tror at vår ulike kultur, kan være åraken til mange av problemene. Derfor tror jeg at integrering er et viktig ord. Innvandrere må tilpasses det norske sammfunn enten dem vil eller ikke. Dette er den eneste muligheten for at vi skal kunne leve i "harmoni" i fremtiden. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ekstremister ser ekstremister (på andre siden) på høylys dag. Et uttrykk ofte brukt av ekstremister? I og med at du uten videre avfeier det som står på dette nettstedet, tydeligvis uten at du engang gidder å sette deg inn i hva nettstedet handler om, tyder på at du gjorde det opp din mening i det du så hva emnet handlet om. 6691263[/snapback] Har faktisk lest litt der før, men det er en stund siden. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg ville ikke gått til et klart innvandringsfiendtlig nettsted for å finne seriøs og balansert informasjon om innvandring. Blir litt som å gå til et mannsfiendtlig nettsed for å finne seriøs og balansert informasjon om mannen . Selvfølgelig er det kos når tilsynelatende oppgående mennesker støtter ens egne syn på ting og tang, men synsing - enten den er høyre- eller venstre-"vridd" eller balansert - er og blir synsing. Det er selvfølgelig lov å kritisere innvandringspolitikken. Det er et problem at integreringen tydeligvis ikke fungerer godt nok. Skrekkpropaganda om de fæle muslimene, eller framstillinger av ikke-vestlige innvandrere nærmest som en homogen, kriminell gruppe, har imidlertid neppe en positiv effekt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hmm, er det da mulig at de som sprer historien bevisst skjuler at dette fant sted i Trondheim? Hadde det skjedd i Oslo ville jeg ikke blitt fullt så overrasket, og jeg antok selv at det var der det hadde skjedd da jeg først leste historien. Men nå står det faktisk "Legevakten Trondheim Kommune" på bildet på HonestThinking, som de forøvrig har kalt "ranet_18_aaring_Oslo_2006.08.09.jpg".Det er i så fall en historie som ikke er representativ for byen, har faktisk aldri hørt om noe tilsvarende før. I følge politiet er voldskriminaliteten i Trondheim gått noe ned, og i følge SSB er ikke Trondheim spesielt plaget av det i utgangspunktet. 6691214[/snapback] Aner ikke hva de som sprer historien prøver eller ikke prøver. Har bodd i Trondheim i seks år (ikke nå lengre), og det er som du sier andre forhold der enn i Oslo (på en god måte, that is). Det "verste" jeg kan huske var vel en liten periode der en voldtektsmann gikk løs en stund. Så hvis dette har skjedd, og det har skjedd i Trondheim, er det som du også sier ikke representativt for byen pr idag. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg ville ikke gått til et klart innvandringsfiendtlig nettsted for å finne seriøs og balansert informasjon om innvandring. Hvor har du det fra at nettstedet er innvandringsfiendtlig? Det er selvfølgelig lov å kritisere innvandringspolitikken. Javel? Hvis man gjør det så stemples man tydeligvis som "innvandringsfiendtlig", og så gidder ikke sosialistene å høre etter. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 ...samtidig som alvorlige voldsepisoder skjer oftere enn før. Det er en uheldig utvikling. 6688630[/snapback] Kilde paa dette, med mer enn ett aars statistikk? Lenke til kommentar
EO Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 ...samtidig som alvorlige voldsepisoder skjer oftere enn før. Det er en uheldig utvikling. 6688630[/snapback] Kilde paa dette, med mer enn ett aars statistikk? 6692629[/snapback] Her har du statistikk som viser en økning i voldsforbrytelser fra 1995-2001. Lovbrudd etterforsket etter forbrytelsesgruppe. 1995-2001 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 Voldsforbrytelse 16 735 17 246 17 834 18 819 19 776 21 979 23 403 Opplysningene er hentet statistisk sentralbyrå. http://www.ssb.no/emner/03/05/lovbrudde/ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) ...samtidig som alvorlige voldsepisoder skjer oftere enn før. Det er en uheldig utvikling. 6688630[/snapback] Kilde paa dette, med mer enn ett aars statistikk? 6692629[/snapback] Økningen har vært ca 50% de siste 12 årene, ifølge SSB: Geir Edit: EO var før meg... Endret 17. august 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Javel? Hvis man gjør det så stemples man tydeligvis som "innvandringsfiendtlig", og så gidder ikke sosialistene å høre etter. 6692602[/snapback] Det er ikke innvandringsfiendtlig om man diskuterer det. Dessverre er det ekstreme uttalelser på begge sider som ofte fører til at debatter om innvandring ofte er unyanserte og lett blir usaklige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå