Gå til innhold

...slot in, bulk, intern retial...


Anbefalte innlegg

Hei!

...jeg driver å ser litt etter en god DVD-spiller... jeg har ikke så god greie på dette så:....

hva betyr disse ordene slot in, bulk, intern retial,ekstern retial, tray in... noen er dyrere en andre (selv om de ser rimlig like ut...)

 

...vet det sikkert er litt dumt spørsmål ...men en gang må man jo lære...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slot in = ingen skuff. du setter CDen rett inn i en sprekk. slot in blir brukt på CD spillere som er i bilen(der hvor du setter CDen inn i dashbordet).

 

tray in = skuff som kommer ut og du legger CDen i. Altså slik du er vant til på stereoanlegget i stua

 

---

 

bulk = Du får bare selve spillern og kanskje en ide kabel hvis du er heldig

 

retail = du får spilleren i en fin eska, gjerne med programvare, skruer og ide-kabel. Retail er altså slik spilleren står i butikkhylla

 

---

 

intern = spilleren monteres inne i kabinettet i en 5.23" port. Altså helt vanlig

 

ekstern = spilleren kan ikke monteres i kabinettet og blir gjerne tilknytta via firewire eller usb.

 

shit, når har jeg skrevet konsekvent CD og ikke DVD, jaja bare bytt ut CD med DVD når du leser :smile: Betegnelsene er de samme.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-11 22:26, eunaas skrev:

Hei!

...jeg driver å ser litt etter en god DVD-spiller... jeg har ikke så god greie på dette så:....

hva betyr disse ordene slot in, bulk, intern retial,ekstern retial, tray in... noen er dyrere en andre (selv om de ser rimlig like ut...)


...vet det sikkert er litt dumt spørsmål ...men en gang må man jo lære...





 

Vis du kjøper bulk (dette gjelder spess på pioneer) så får du ofte ikke den pene skrytelogoen på spilleren. Kjøpte en 6xpioneer slot in som var bulk. Ikke en gang farge på dvd logoen :sad:.

 

Har en maskin med retail 16x aopen slot in dvd. (ville ha aopen spess pga at hk og kabinett er aopen + at jeg fikk den for 800 (da den kosta over 1000) den hadde da powerdvd med i prisen den hadde en svart pen dvd logo og det lå en redalert cd inni (selgeren glemte den i spilleren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...