augulv Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Folkens. Til dere som har lite med penger eller ikke er så glad i store høytalere så har Tivoli Audio kommet med hele pakka CD spiller - Sub - Extra høytalere - litt tilbehør og Flott Design. For dere som er inntresert klikk her Husk du får ikke kjøp tivoli serien hos neby hi-fi de er kun importører av disse nydlige høy talerne. Litt om Tivoli Audio Tom DeVesto, en etablert og respektert figur innen lydindustrien, var mannen bak Tivoli Audio. Hans overordnede mål var å tilby brukervennlige kvalitetsprodukter til en fornuftig pris. Selv sier DeVesto at "Tivoli Model One er et så imponerende produkt at jeg startet et eget firma for å kunne selge det." I over tredve år har han samarbeidet med Henry Kloss i hendholdvis Advent, Kloss Video og som medgrunder i Cambridge Soundworks. Med sin lange erfaring innen forskning og utvikling, har DeVesto stått bak mange av dagens bestselgere innen Hi-Fi og multimediabransjen. Model Two, Model Subwoofer, Model CD, Radio Combo og Model Three clock radio føyer seg inn som de siste produktene i denne rekken. Alle er utstyrt med Henry Kloss' søkerteknologi - innpakket i en elegant fasade som tilsammen utgjør en ny serie av kvalitetsprodukter. Henry Kloss ville ikke være begrenset av budsjetter, tidsfrister og trender. Denne motviljen har resultert i fler av de beste lydproduktene noensinne. Kloss sitt lidenskapelige forhold til lyd begynte allerede tidlig på 50 - tallet da han studerte ved M.I.T. Her byggde han høyttalerkabinetter til sine medstudenter som ville utnytte lyden av live FM - sendinger med Boston symphony orcestra. I 1952 var Kloss med på å starte Acoustic Research. Deretter konsentrerte han seg om utviklingen av den første akkustiske vegghøyttaler som forandret lydgjengivelsen for bestandig. Deretter stod KLH og Model Eigth for tur; en høysensitiv FM bordradio som nå er et ettertraktet samlerobjekt. Ti år senere i Advent, brakte Henry Kloss en av de første fjernsynsprojektorer ut på markedet (som han senere mottok en Emmy Award for) samt en kasettspiller med Dolby B støyreduksjon. I 1977 så Kloss Video dagens lys. I 1988 startet han Cambridge Soundworks sammen med sin kollega Tom DeVesto. Hennsikten var å tilby direktesalg av Hi-Fi og multimedia høyttalere. I 2000, i en alder av 70 år, forlot Henry Kloss pensjonisttilværelsen for å gjenoppta samarbeidet med DeVesto, sammen produserte de den kritikerroste Model One. Kloss sitt klassiske Tivoli Audio design står som et evig testamente til hans lidenskap for kvalitet, enkelthet og prisvennlighet. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Tivolli-designet er rett og slett noe av det vakreste man finner. Synd at det er så dyrt, men jegtror jeg kjøper modell two. Takker for tipset. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Må du ikke drive med reklame her da.. Men tivoli er bra greier det. Har en Model One i valnøtt på badet. Morsomt og se at selv om man har et stereoanlegg i 20-30 000,- klassen i stua, så er det den lille radioen til en tusning på badet jentene lar seg imponere over.. Men og si at Tivoli er billig.. vel det blir litt drøyt. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Model One har jo noe sinnsykt til skurring når den har helt eller veldig lavt nedskrudd volum. Ble litt skuffa da, siden resten er perfekt. Verdens beste mono-radio, det er lov å si det? Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Model One har jo noe sinnsykt til skurring når den har helt eller veldig lavt nedskrudd volum. Ble litt skuffa da, siden resten er perfekt. Verdens beste mono-radio, det er lov å si det? 6684316[/snapback] for og høre den susinga må man jo ha øret en halvmeter unna eller nærmere, hvertfall her hos meg. kanskje plagsomt hvis man har den stående veldig nært på nattbordet f.eks, men plager ikke meg slik jeg har det. Er koblet til kontakten på badet så den slår seg av og på sammen med lyset, og har aldri volumet så lavt uansett.. Lenke til kommentar
augulv Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Model One har jo noe sinnsykt til skurring når den har helt eller veldig lavt nedskrudd volum. Ble litt skuffa da, siden resten er perfekt. Verdens beste mono-radio, det er lov å si det? 6684316[/snapback] Da Trenger den Service Kom innom Snadakervein 24 c Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Model One har jo noe sinnsykt til skurring når den har helt eller veldig lavt nedskrudd volum. Ble litt skuffa da, siden resten er perfekt. Verdens beste mono-radio, det er lov å si det? 6684316[/snapback] Da Trenger den Service Kom innom xxxxxxxxxxxx 6684381[/snapback] Nå er det slutt for reklame her i huset Vennligst les retningslinjene, punkt 6. Mvh jarmo Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er denne servicen gratis? Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 tja, går vel under reklamasjon skulle jeg tro. med mindre den er veldig gammel da.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 De fleste Tivoli radioene jeg har vært borti har denne skurringen, men men, jeg bryr meg ikke stort. Er ikke jeg som har en sånn radio, men spør for en kompis. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 hehe.. service på neby er ikke det billigste heller det raskeste. men gutta kan sakene sine. men reklame på forumet er litt på trynet. Lenke til kommentar
augulv Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Er denne servicen gratis? 6689072[/snapback] Tror det skulle være Gratis men er den død koster det nok en Hundrings eller to Lenke til kommentar
augulv Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Joda På Trynet Men Hjelp Er Hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå